راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس

13:46 - 1399/10/16
شبنم مقدمی ،بازیگر محبوب و هنرمند سینما و تلویزیون ،با انتشار پستی در اینستگرام خود ،راهکارهایی برای مقابله با آلودگی هوا پیشنهاد داد
شبنم مقدمی

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس19

بیوگرافی شبنم مقدمی و همسرش + مصاحبه و اینستاگرام

در اینبخش بیوگرافی شبنم مقدمی بازیگر و گوینده معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیشتر مـا شبنم مقدمی رابا فیلم ابد و یک روز و همچنین فیلم بوسیدن روی ماه بـه یاد می آوریم، شبنم مقدمی یکی از برترین چهره های زن سینمای کشور ایران می‌باشد و کارنامه کامل و قابل توجهی در سینما و تلویزیون دارد امروز از 0 تا 100 با او آشنا میشویم. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس11

شبنم مقدمی متولد : 3 / 12 / 1351

بیوگرافی شبنم مقدمی

شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تلویزیون، سال 1351 در تهران متولدشد. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات‌پارسی و دانش‌ آموخته‌ی “آموزشگاه آزاد بازیگری” امین تارخ اسـت. او از بازیگران گزیده‌کار و کم حاشیه سینما و تلویزیون ایران اسـت.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس9

شبنم مقدمی از شروع فعالیت خود تا بـه امروز سال‌بـه‌سال پیشرفت کرده اسـت؛ بازیگر حرفه‌ای تئاتری کـه درسال‌های اخیر مورد توجه و ستایش منتقدین سینما قرار گرفته و همچنین رضایت مخاطبین را جلب کرده اسـت. مقدمی درسال‌های اخیر برنده دو جایزه سیمرغ بازیگری شده اسـت.

ازدواج و همسر شبنم مقدمی

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس8

شبنم مقدمی درسال 1383 با علیرضا آرا بازیگر و کارگردان معروف ازدواج کرده اسـت.

از دوران کودکی تا دوران جوانی شبنم مقدمی

شبنم مقدمی متولد سوم اسفند سال 51 در تهران اسـت. پدر او مهندس برق و مادرش مهندس کشاورزی بوده‌اند و یک برادر کوچک‌تر بنام بهنام هم دارد. شبنم مقدمی درسال 83 با علیرضا آرا ازدواج می کند کـه او هم در حرفه بازیگری اسـت.خانواده مقدمی توجه خاصی بـه هنر و ادبیات داشته‌اند و وی را از همان سال‌های کودکی بـه کلاس‌های بازیگری می‌فرستند.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس2

اما آن‌ها بازیگری رابه‌عنوان حرفه اصلی نمی‌پسندیدند کـه همین مسئله موجب می شود کـه شبنم مقدمی دوره دبیرستان را در رشته علوم تجربی بگذراند: «خانواده‌ام میخواستند کـه مـن هر رشته‌ای کـه میخواهم بخوانم بـه‌جز رشته‌ای کـه مربوط بـه سینما و بازیگری باشد، درحالی‌کـه خود آن‌ها مـن را در کودکی در کلاس‌های بازیگری ثبت‌نام کرده بودند.

پدر و مادرم افراد تحصیل‌کرده‌ای بودند و هردو می خواستند کـه مـن دکتر شوم» بهمین دلایل شبنم مقدمی دیپلم رشته علوم تجربی را میگیرد و پس ازآن در رشته پرستاری مشغول بـه تحصیل می شود؛ اما بـه این دلیل کـه شبنم مقدمی بـه این رشته بی‌علاقه بوده اسـت، پس از دو ترم تحصیل دراین رشته، پرستاری را رها می کند. شبنم مقدمی همچنین فارغ التحصیل دوره دوم کلاس‌های بازیگری امین تارخ اسـت.

استارت فعالیت‌ شبنم مقدمی با رادیو

شبنم مقدمی خیلی زود ودر سال‌های دبیرستان با گروه کودک رادیو آشنا میشود و کارهای پراکنده و نه‌چندان جدی‌ای را هم تجربه می کند. اما از سال 77 اسـت کـه مقدمی بـه‌ صورت حرفه‌ای فعالیت‌های هنری‌اش را آغاز میکند. اولین برنامه رادیویی‌ای کـه در آن صدای شبنم مقدمی شنیده میشود، برنامه «خانه کاغذی» بود کـه درسال 77 پخش شد.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس8

شبنم مقدمی بدلیل تحصیل در رشته ادبیات پارسی و همین‌طور علاقه شدیدش بـه ادبیات، استعداد زیادی در اجرای برنامه‌ های ادبی بروز میدهد. او در برنامه‌های رادیویی معروف و متعددی فعالیت داشته اسـت، ازجمله این برنامه‌ها می توان بـه «هفت شنبه»، «خط خطیم»، «کبوتری ناگهان» و «هفت ترانه» اشاره کرد کـه برنامه‌های نام‌ آشنایی برای مخاطبان رادیو هستند.

اولین تجربه‌ های بازیگری شبنم مقدمی

شبنم مقدمی بازیگری را در تئاتر آغاز می کند. او بـه تئاتر عرق زیادی دارد و باوجود موفقیت‌های زیادش در سینما، خودرا بازیگر تئاتر می داند. مقدمی هم‌زمان با فعالیت در رادیو بازیگری تئاتر را آغاز می کند، کاری کـه تا امروز آن رابا ذوق و علاقه ادامه داده اسـت:

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس7

مصاحبه با شبنم مقدمی

«مـن سال‌های سال پرکارترین بازیگر زن تئاتر ایران بودم، هیچ اجرایی تمام نمی‌شد کـه اجرای دیگری را شروع نکنم. در طول سال سه تا چهار تئاتر خوب بازی می کردم، در آن سالها از سینما هم کارگردان‌هایی مـن را انتخاب می کردند کـه تئاتر میدیدند. نقطه‌ضعف بعضی از کارگردانان سینمای مـا این اسـت کـه تئاتر نمی بینند. در تئاتر بازیگران درخشانی کار می کنند.»

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس10

فیلم های شبنم مقدمی

اما مقدمی در عرصه تصویر، اولین بار درسال 76 با ایفای نقشی فرعی در سریال «گل‌های آفتابگردان» بـه کارگردانی مسعود شاه‌محمدی ظاهر میشود. اولین تجربه سینمایی او هم در نقشی فرعی اسـت، او اولین بازی سینمایی خودرا درسال 79 و با فیلم «از صمیم قلب» ساخته بهرام کاظمی تجربه میکند. پس از این تجربه‌ها، شبنم مقدمی روی تئاتر متمرکز میشود.

شروع شهرت خانم شبنم مقدمی

شبنم مقدمی توسط آزیتا حاجیان برای بازی در فیلم «بنام پدر»_تولید سال 84_ بـه حاتمی کیا معرفی می شود. بازی شبنم مقدمی در فیلم «بنام پدر» بـه‌خوبی دیده شد؛ فیلمی کـه علاوه بر کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوره بیست و چهارم جشنواره فیلم فجر، در تمام رشته‌های اصلی کاندید شد و جوایز زیادی هم کسب کرد.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس7

عکسهای اینستاگرامی شبنم مقدمی

مقدمی درباره بازی دراین فیلم میگوید: «مهم بود کـه با آقای حاتمی کیا کار کنم؛ قبل ازآن هم در دو سه فیلم بیشتر بازی نکرده‌ بودم. آن زمان هم آقای حاتمی کیا سوپراستار فرهنگی محسوب میشد و امروز هم همین‌طور اسـت. همیشه کارگردان‌هایی مـن را انتخاب می کردند کـه تئاتر میدیدند و آقای حاتمی کیا هم همین‌طور مـن را انتخاب کردند.»

ادامه راه موفقیت و شهرت شبنم مقدمی

مقدمی کـه تا قبل از فیلم «بنام پدر» چندان در سینما شناخته شده نبود، پس از این فیلم تجربه‌های جدی‌تری را در سینما از سر می‌گذراند و با کارگردانان موفق و شناخته شده زیادی کار میکند. کارهای او دراین سالها تنوع زیادی دارد، از بازی در ژانر دفاع مقدس با فیلم «فرزند خاک» بـه کارگردانی محمد‌علی آهنگر گرفته تا ایفای نقش در فیلم کمدی «همیشه پای یک زن در بین اسـت» ساخته کمال تبریزی.

تجربه بازیگری حرفه‌ای شبنم مقدمی در تئاتر این اجازه رابه او می‌داد کـه در نقش‌های مختلفی ایفای نقش کند. از فیلم‌های مهم دیگری کـه شبنم مقدمی تا پایان دهه 80 در آن‌ها بازی کرده اسـت، میتوان بـه «پاداش سکوت» ساخته مازیار میری، «کودک و فرشته» ساخته مسعود نقاش‌زاده، «زیر آب» اثر سپیده پارسی و «تنهایی» اشاره کرد.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس12

عکس های اینستاگرام شبنم مقدمی

اتفاق مهم دیگر این سال‌های زندگی شبنم مقدمی، بازگشت او پس از 9 سال بـه تلویزیون اسـت. او پس از چند تجربه سینمایی، درسال 85 در سریال محبوب «زیر تیغ» ایفای نقش میکند ودر کنار بازیگران بزرگی مثل پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا و آتیلا پسیانی بازی دراین سریال را تجربه میکند. او همچنین درسال 87 در سریال «پس از سالها» حضور می یابد.

فعالیت های مهم و موفقیت های شبنم مقدمی

با آغاز دهه 90 سال‌های پر کار شبنم مقدمی در سینما و تلویزیون از راه می رسند. او درسال 90 در سه فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه»، «ابرهای ارغوانی» و «آزمایشگاه» ایفای نقش می کند ودر همین سال در سریال «سقوط یک فرشته» حضور مییابد. شبنم مقدمی ارزش زیادی برای کار خود قائل اسـت و از قبول کردن نقش‌های خاص با گریم‌های سنگین سر باز نمیزند.

مثلا او دراین زمینه تجربه ویژه‌ای در سریال «سقوط یک فرشته» دارد؛ سریالی بـه کارگردانی بهرام بهرامیان کـه در ماه رمضان سال 90 از شبکه اول سیما پخش شد: «دراین سریال از مـن خواستند کـه پرتز دندان داشته باشم و مـن اینکار را کردم. پس از انجام پرتز دندان، دهانم اصلاً بسته نمی‌شد و دندان‌هایم بیرون بود.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس14

عکس کودکی شبنم مقدمی

دلیل اینکار این بود کـه کارگردان معتقد بود کـه چهره مـن معصوم اسـت و با اینکار می توانم بـه نقش منفی‌ام نزدیک‌تر بشوم.» سال‌های پرکار دهه 90 برای مقدمی ادامه می یابد و بعد از ایفای نقش او در فیلم‌های «گس» و «آینه شمعدون»، نوبت بـه بازی شبنم مقدمی در فیلم «امروز» اثر رضا میرکریمی میرسد.

شبنم مقدم با بازی دراین فیلم موفق میشود اولین سیمرغ خودرا شکار کند ودر سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود. سال 93 را می توان برای شبنم مقدمی، سال سریال‌ها نامید. او پس از کسب اولین جایزه سیمرغش درسال 92، درسال 93 هیچ کار سینمایی‌ای را قبول نکرد و بـه‌جای آن در 4 سریال بـه‌عنوان بازیگر حضور یافت.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس7

قد شبنم مقدمی + سن شبنم مقدمی

او سریال‌های پر مخاطب «هفت سنگ»، «مدینه» و «جلال‌الدین» را برای تلویزیون و سریال «ابله» ساخته کمال تبریزی را در شبکه خانگی بازی کرد. شبنم مقدمی در همین سال برای بازی در سریال «مدینه» بـه کارگردانی سیروس مقدم، برنده جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیون از جشن حافظ می شود. سال 94 ویژه‌ترین سال هنری مقدمی اسـت.

سالی کـه در آن شبنم مقدمی با بازی در 6 فیلم سینمایی، رکورد عجیبی از خود بـه‌جای میگذارد. «ابد و یک روز» یکی از این فیلم‌ها بود کـه با کسب 9 سیمرغ بلورین، بـه پرافتخارترین فیلم تمام ادوار جشنواره فیلم فجر تبدیل شد. بازی خوب شبنم مقدمی هم دراین فیلم، درکنار دیگر بازی‌های درخشان، بـه‌خوبی دیده شد.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس19

ازدواج شبنم مقدمی + شبنم مقدمی و همسرش

شبنم مقدمی در آن سال دو فیلم دیگر هم در جشنواره داشت: «نفس» بـه کارگردانی نرگس آبیار و «زاپاس» ساخته برزو نیک‌نژاد، کـه مقدمی برای بازی دراین دو نقش توانست برنده جایزه بهترین بازیگر زن سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شود و اینبار بـه‌عنوان بازیگر نقش اول، دومین سیمرغ خودرا کسب کند.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس16

عکس شبنم مقدمی در فیلم خجالت نکش

او بازی در فیلم «زاپاس» را شیرین‌ترین تجربه بازیگری خود می داند و درباره آن می گوید: «بازی در نقش شخصیتی بـه مـن پیشنهاد شد کـه شبیه هیچ‌کدام از زنان شهری‌ای کـه می‌شناسم نبود و همین برایم خیلی جالب بود. اینکار روح و انرژِی خاصی داشت کـه کارگردان این فیلم در فیلم‌نامه ایجادش کرده بودو مـن آن رابه‌خوبی درک کردم و تا آخر کار این انرژی رابا خودم داشتم.»

او درباره تجربه در فیلم «نفس» هم‌نظر مثبت دارد: «با آبیار بـه‌اسانی ارتباط برقرار کردم و نگاه‌های نزدیکی بکار داشتیم. تجربه کار کردن با یک بازیگر زن برایم بسیار جذاب بود.» شبنم مقدمی با فیلم‌های «اکسیدان» و «آباجان» درسال 95 بـه روزهای پرکار سینمایی خود ادامه داد ودر سال 96 با فیلم «خجالت نکش» در جشنواره سی و ششم فجر حضور خواهد داشت تا بـه دنبال سومین سیمرغ خود باشد.

پیج اینستاگرام شبنم مقدمی

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس8

مرور صفحه اینستاگرام شبنم مقدمی

در آخر نیز مروری داریم بر چند پست اینستاگرام از خانم شبنم مقدمی و از فعالیت های مجازی و همچنین پست هایی کـه بـه اشتراک می گذارد با خبر میشویم.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس19

شبنم مقدمی درباره این عکس نوشته: درشکل و نقشی تازه و بسیار دور از مـن ِ واقعی ام، با الناز شاکر دوست ، پشت ِصحنه ی«شبی کـه ماه کامل شد»،ساخته ی درخشان ِ نرگس آبیار…کـه این شبها، همگان را حیرت زده ساخته اسـت… و چـه کیفی دارد، بخشی از اثری باشی کـه آن گونه بی ادعا، برتر اسـت.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس20

شبنم مقدمی درباره این عکس نوشته: دل تون نگیره ها…خودتون می دونین جاتون کجای ِ دل ِ این مردمه… کوچیک و بزرگ، چقدر دوستتون دارن… دل تون نگیره یه وقت ازحرفای بی اساس…از مردمان ِ بی اصول… شـما، سیمین بانوی سینمای ایرانین، و محبوب ترین… دل تون نگیره ها…

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس19

شبنم مقدمی درباره این عکس نوشته: ?اولین پوستر «شبی کـه ماه کامل شد» بـه کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی در آستانه رونمایی فیلم در سی‌وهفتمین جشنواره فجر منتشر شد.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس17

شبنم مقدمی درباره این عکس نوشته: خورشید خانم” ِ فیلم سینمایی ِ “زاپاس”.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس14

عکس شبنم مقدمی و همسرش بیوگرافی

شبنم مقدمی درباره این عکس نوشته: تولدشه امروز…بهنام مقدمی رو می گم، تنها برادرم…دنیا كه اومد، مـن چهارم دبستان بودم، درس مون سر ِ باز باران با ترانه …بود، سرد بود، خیلی…قشنگ یادمه …هی برف می اومد، هی نمی اومد…چشم مون بـه آسمون بود ببینیم تعطیل می شه مدرسه ها یا نه!عصر اون روز،درد كه اومد سراغ مامانم،مامان بزرگم منو برد پیش خودش…

بابام مامانمو برد بیمارستان، یادمه دلم شور می زد و بی خودی بهانه می گرفتم…غروب هوا سردتر شد، برف شدیدتر…مامان بزرگم گفت مامان و بابات امشب بیمارستان می مونن، برای بـه دنیا اومدن بچه، تـو همین جا پیش خودم می خوابی …یه كم نق زدم، بعد خوابیدم،خواب دیدم مامان پسر بـه دنیا آورده …حتی یادمه تـو خواب گفتم تـو قول داده بودی خواهر برام بیاری! صبح مامان بزرگم بیدارم كرد گفت پاشو نازی خانوم!

پاااشو كه از امروز یه داداشی كوچولو داری…گفتم خواب دیده بودم مامان جان! بـه خدا دیدمش تـو خواب!…مامان بزرگم خندید و گفت فرشته ها زودتر از مـن برات خبر آوردن كه! از اون صبح ِ برفی زمستون، سی و شش سال می گذره …و مـن هنوز همه ی چیز رو با جزئیات یادمه…اما راستش اون موقع نفهمیدم داداش داشتن، بهنام مقدمی رو داشتن ، چقدر خوبه…چقدر مهمه…چقدر كیف داره …

در طول زندگی فهمیدم…هرروز بیشتر…مـا خانواده كوچیكی هستیم، خیلی كم تعداد…با رفتن بابا، حالا حتی كوچیك تر و كم تعداد تر…اما دلم خوشه بـه كیفیت ِ حضور ِاین تعداد ِ كم…خدا برام حفظ شون كنه…داداشی، تولدت مبارك !…مامان ، ممنون كه بهنام رو بـه دنیا هدیه دادی…بابا ، از آسمون ، از اون بالا، حواست بـه مـا باشه…می دونم امشب كه تولد بهنامه، خوشحالی و بیشتر پیش مونی…مامان بزرگ جانم…روحت شاد…

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس17

شبنم مقدمی درباره این عکس نوشته: بـه صورتی دیگر…یا، با صورتی دیگر !

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس3

بیوگرافی شبنم مقدمی و همسرش + گفت‌وگو و اینستاگرام + تصاویر شبنم مقدمی

شبنم مقدمی درباره این عکس نوشته: تصویری مناسب این روز هامان…كه نه مـا بی نقابیم و نه هیچكس!…حالا، ادای بی نقابی هم لو رفته ودر كسی باوری نمی سازد دیگر!…و همه ی بـه طرز خنده دار و البته، تهوّع آوری، “نقاب باور” ایم، این روزها…و شگفتا كه با همه ی این ها، باز وقتی گوشه ی نقاب ِ یكی مان پَس می رود.

آن دیگری ها از دیدن ذره ای از صورت واقعی مان متعجب می شوند! زندگی ، با نقاب ِ تمدن و تخصص و نیكوكاری و رفاقت و رفاه و زیبایی ! و دانشمندی و ثروتمندی! مبارك و خوش ِ همه ی مان!! كارخانه ی مدرن ِ نقاب سازی هم برازنده ی همه ی مان! فضاهای مجازی را می گویم.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس17

شبنم مقدمی درباره این عکس نوشته: از شـما، بسیار آموختم، آقای محب اهری نازنین، مرد ِ خاطره ساز ِ كودكی تا حالا…سفرتان آرام…در آغوش ِ امن خدا، بی درد و رها…خوش باشید آقا… روح تان شاد.

راهکارهای شبنم مقدمی برای مقابله با آلودگی هوا + عکس12

شبنم مقدمی درباره این عکس نوشته: “لیلا” صدایش می زدند…جور ِ غریبی بیچاره بود…و حسرت ِ گوشه ای نشستن ، بی دغدغه، سیگاری دود كردن، بـه دلش ماند، كه ماند… نمایی از فیلم سینمایی” سمِ مار”، بـه كارگردانی ِ جواد رضویان.