خطراتی که ممکن است ترکیب مواد شوینده با جوهر نمک برای شما داشته باشد

08:47 - 1399/10/14
ترکیب مواد شوینده با جوهر نمک می تواند خطرات جدی را برای شما به همراه داشته باشد و به هیچ وجه این دو ماده را باهم ترکیب نکنید.
مواد شوینده

مواد شوینده دیگر را با جوهر نمک مخلوط نکنید

هر ساله موقع خانه تکانی زنان زیادی دچار مسمومیت می شوند. احتمال بروز این مشکل زمانی افزایش می یابد که جوهر نمک با سایر شوینده ها ترکیب شود. ترکیب جوهر نمک با سایر شوینده ها ، گاز خطرناکی به نام کلرامین تولید می کند که باعث ایجاد اختلال در تنفس ، سوختگی و بسته شدن راه های تنفسی می شود که حتی گاهی موجب مرگ افراد خواهد داشت.

خطراتی که ممکن است ترکیب مواد شوینده با جوهر نمک برای شما داشته باشد10

ترکیب جوهر نمک و وایتکس اکیدا ممنوع

ترکیب این دو شوینده خطرناک ترین مواد اسیدی را ایجاد می کنند که باعث آسیب جدی به ریه ها خواهد شد. استنشاق این مخلوط به خصوص در فضای بسته باعث این آسیب می شود که جبران ناپذیر خواهد بود. بعضی از خانم های خانه دار برای تمیز کردن لک کاشی ها و کف حمام و سرویس بهداشتی و ... از وایتکس اضافه می کنند که در برخی مواقع بری تمیزی بیشتر، تصمیم به افزودن جوهر نمک می گیرند که ممکن است این تصمیم عوارض و پیامدهای بی شماری را به همراه داشته باشد.

جوهر نمک و ریه

همان طور که در بالا گفته شد، ترکیب جوهر نمک و وایتکس، گازی به نام کلر ایجاد می کند که به اسید کلریدریک تبدیل می شود. افرادی که این گاز را استنشاق می کنند، با عوارضی مانند؛ تنگی نفس، آسم، و خس خس سینه روبرو خواهند شد که برای مدتی با دارو درمان می شوند اما با گذشت زمان، چنین علائمی در بدن آنها باقی می ماند و هرگز بهبودی نخواهند داشت و باید برای همیشه از دارو استفاده کنند.

خطراتی که ممکن است ترکیب مواد شوینده با جوهر نمک برای شما داشته باشد11

سایر نکات بسیار مهم درباره از ترکیب مواد شوینده با جوهر نمک :

- استفاده از این ترکیب بخصوص در محیط های بسته و دارای سقف کوتاه ، میزان خطر را افزایش می دهد زیرا این گاز ها به طور ناگهانی آزاد می شوند و با استنشاق در محیط بسته باعث افت اکسیژن خون خواهند شد.

- بهتر است که خانم ها استفاده از جوهر نمک را به حداقل برسانند و از سایر تمیزکننده ها استفاده نمایند و اگر مجبور به این کار شدند ، در محیط باز و به میزان کم مورد استفاده قرار گیرد و هرگز با سایر شوینده ها ترکیب نشود.

- افرادی که به بیماری آسم و آلرژی مبتلا هستند و یا حتی ریه های حساسی دارند هرگز نباید از جوهر نمک و به خصوص ترکیب آن با وایتکس استفاده کنند.

- اگر وسواسی هستید و نمی توانید استفاده از چنین شوینده های خطرناکی را کنار بگذارید، وسواس خود را درمان کنید که باعث اتفاقات ناگوار نشود.