راز براق شدن مو ها با چند ترفند ساده!

00:35 - 1399/10/13
چنانچه تمایل دارید که همیشه مو های زیبا و براقی داشته باشید، به جای استفاده از مواد شیمیایی از مواد گیاهی و طبیعی استفاده کنید.
براق شدن مو

10 راه طبیعی برای براق شدن مو ها در خانه

موهای زیبا و براق چیزی است که هر زنی آرزویش را دارد, مهم نیست که موهای او کوتاه, بلند, لخت یا مجعد باشد.تعجبی ندارد که عوامل مختلفی ممکن است منجر به ناسالم شدن موها شوند. استفاده از محصولات خشن برای مو به صورت روزانه, رژیم غذایی ضعیف, نداشتن نرم کننده با کیفیت بالا و استرس, از جمله مهم ترین چیزهایی هستند که می توانند بر روی موهای شما تاثیر منفی داشته باشند.

خبر خوب این است که می توانید آن را تغییر دهید. نیاز به کمی زمان و تلاش دارد.

اغلب لوازم آرایش داغ مو می تواند به شما آسیب بیشتری نسبت به مواد شیمیایی برساند. در عوض راه حل های طبیعی را امتحان کنید که باعث می شود موهایتان زیبا و براق شوند. با این حال به یاد داشته باشید که اگر مرتباً آن ها را تکرار کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

راز براق شدن مو ها با چند ترفند ساده!16

بهترین ماسک های طبیعی و گیاهی برای براق شدن موها

1. ماسک موآووکادو:

برای آماده کردن این ماسک مو باید آووکادو را له کنید و آن را با دو قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید. ماسک را روی موهای خیس خود بمالید. از ریشه ها شروع کنید، تا به سمت ساقه مو برسید.

این کار را با ماساژ پوست سر و حرکات دایره ای انجام دهید تا بتوانید تمام مواد مغذی فوق العاده را جذب موهایتان کنید. موهای خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید به مدت سی دقیقه بمانید. سپس آن را بشویید و از شامپو معمولی خود استفاده کنید.

گزینه دیگر برای استفاده از آووکادو:آووکادو را با موز رسیده و چند قطره روغن بادام مخلوط کنید و روی پوست سر خود بمالید. سرتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و نیم ساعت صبر کنید، بعد آن را با آب ولرم بشویید و شامپو کنید.

اگر فقط می خواهید موهای خود را براق کنید هفته ای یک بار کافی خواهد بود. اما اگر موهای شما واقعاً آسیب دیده اند، این کار را هفته ای دو بار انجام دهید.

راز براق شدن مو ها با چند ترفند ساده!6

2. سرکه سیب:

یک نسبت سرکهسیب را با یک نسبت آب مخلوط کنید. موهای خود را با شامپو معمولی بشویید و سپس این محلول را روی پوست سر خود بمالید. چند دقیقه بگذارید تا بماند و سپس با آب سرد بشویید.

گزینه دیگر ترکیب سرکه سیب با آب لیمو ترش است:

نسبت های مساوی از هر دو ماده را مخلوط کنید و سپس موهایتان را آبکشی کنید.

اگر هفته ای یک بار این روند را دنبال کنید, موهای شما زیبا و براق خواهد شد.

3. ماسک تخم مرغ:

ابتدا, باید دو عدد تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند.نصف فنجان ماست و دو قاشق سوپ خوری روغن بادام را اضافه کنید. این مخلوط را به پوست سر و تمام موهای خود بزنید و ماساژ دهید. سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و سی دقیقه صبر کنید. در نهایت, آن را آبکشی کنید و با شامپو معمولی خود موهایتان را بشویید, از آب سرد برای تاثیر بیشتر استفاده کنید.

در اینجا از آب داغ استفاده نکنید، چون می تواند باعث لخته شدن تخم مرغ روی موهای شما شود و ممکن است شستن را سخت کند. هفته ای یک بار از ماسک تخم مرغ استفاده کنید تا موهایتان براق و قوی شوند.

راز براق شدن مو ها با چند ترفند ساده!16

4. ماسک پودر کاری:

این روشی آسان تر از ماسک تخم مرغ است و همان تاثیر را دارد. روش استفاده دقیقا مشابه ماسک تخم مرغ است.

5. برگ کاری:

گزینه دیگری که می تواند تاثیر زیادی بر روی موهای خشک شما داشته باشد، مخلوط کردن دو قاشق چای خوری روغن نارگیل با چند برگ کاری است. آن را کمی گرم کنید و سپس به پوست سر و تمام موهای خود بمالید. یک حوله را در مایکروویو گرم کنید و از آن برای پوشش دادن سر خود استفاده کنید. بگذارید سی دقیقه بماند و موهایتان را با شامپو بشویید.

به جای روغن نارگیل می توانید از روغن بادام، روغن کرچک و روغن زیتون نیز استفاده کنید.

راز براق شدن مو ها با چند ترفند ساده!0

6. ما الشعیر:

موهای خود را با شامپو بشویید و بعد مااشعیر را روی سر و موهای خود بریزید. آن را به طور کامل روی پوست خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید. بگذارید به مدت پنج دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

این روند را دو بار در هفته تکرار کنید.

7. ماسک آلوئه ورا:

برای تهیه یک ماسک ترمیمی، چهار قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا، سه قاشق چای خوری ماست و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل را باهم مخلوط کنید تا خمیری سفت تهیه شود.

خمیر را روی موها و پوست خود بمالید. سرتان را با کلاه حمام بپوشانید و بگذارید سی دقیقه بمانید. آن را با آب ولرم یا آب سرد بشویید.

یک گزینه عالی دیگر این است که مقدار کمی ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و چند گل ختمی مخلوط کنید. مخلوط را روی سر و موی خود بمالید.سرتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و حدود بیست دقیقه صبر کنید. پس از آن زمان، موهای خود را با شامپویتان بشویید و یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

راز براق شدن مو ها با چند ترفند ساده!18

8. ماسک عسل:

دو لیوان آب گرم را آماده کرده و آن ها را با دو قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. از عسل 100 درصد طبیعی استفاده کنید تا حاوی هیچ ماده افزودنی مصنوعی نباشد.

مخلوط را در یک بطری اسپری تمیز بریزید و پس از آن که موهایتان را با شامپو شستید، مخلوط را روی موهای خود اسپری کنید. آن را به آرامی به پوست سر و موهایتان بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید و بعد از حدود 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

هفته ای یک بار این کار را انجام دهید تا موهای زیبایی داشته باشید.

9. ماسک ژلاتین:

یک قاشق غذاخوری ژلاتین را در یک فنجان آب گرم حل کنید. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به آن اضافه کنید. همچنین می توانید چندین قطره روغن اسطخدوس را نیز اضافه کنید.

محلول را روی موهای خشک و پوست سر خود بمالید و سرتان را با یک کلاه حمام و یا حوله بپوشانید. حدود ده دقیقه صبر کنید و آن را با آب ولرم بشویید و از شامپو ملایمی برای شستن مویتان استفاده کنید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

راز براق شدن مو ها با چند ترفند ساده!3

10. ماسک ماست:

موهایتان را به طور کامل بشویید و سپس ماست را روی سر و مویتان بمالید. سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و حدود سی دقیقه صبر کنید. آن را با آب سرد بشویید و از شامپویی ملایم برای شستن آن استفاده کنید. کافی است که هفته ای یک بار از این روند پیروی کنید تا موهایتان براق، نرم و سالم باشد.

توصیه های مهم برای داشتن موهایی براق و سالم :

نکات مفیدی نیز وجود دارند که می توانید هر روز از آن ها استفاده کنید تا موهای براق و درخشانی داشته باشید. لازم نیست موهای خود را زیاد بشویید. درست است که بعضی از افراد باید هر روز موهایشان را بشویند، چون خیلی سریع چرب می شود. با این حال، اگر اینگونه نیستید، دو یا سه بار حمام در هفته کافی است.

  • آهن، بیوتین، روی و ویتامین C را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، چون این ترکیبات برای داشتن موهایی سالم و براق حیاتی هستند.
  • موهای خود را بیش از حد در معرض آفتاب قرار ندهید.
  • به یاد داشته باشید که اگر استرس زیادی دارید، این ممکن است منجر به ناسالم شدن موها، ریزش مو، یا حتی شوره سر شود.

راز براق شدن مو ها با چند ترفند ساده!6

  • زیاد آب بنوشید، چون نه تنها بدنتان را مرطوب می کند، بلکه پوست و موی شما را نیز مرطوب نگاه می دارد.
  • از درمان های طبیعی برای موی خود به طور مرتب استفاده کنید، مثلاً ماسک عسل، تخم مرغ، یا ماسک نارگیل، چون آن ها به طور موثری موهای شما را تغذیه و مرطوب می کنند.
  • علاوه بر این، از روش های درمانی با استفاده از روغن داغ استفاده کنید چون آن ها تاثیر فوق العاده ای بر روی موها و پوست شما دارند.
  • در بالا روش های درمانی و نکاتی ارایه شده است که سال هاست استفاده می شود و اغلب توسط متخصصان مو تجویز می شود.
  • اگر شما به طور مرتب از آن ها پیروی کنید و برخی عادت های سالم را به زندگی روزمره خود بیاورید، موهایتان نرم و براق خواهد شد و احساس زیبایی خواهید داشت.