آخرین خبر ها درمورد واکسن ایرانی کرونا

09:16 - 1399/10/11
خوشبختانه مراحل تولید واکسن ایرانی کرونا به پایان رسید و در حال حاظر به صورت محدود بر روی افراد داوطلب تست می شود.
واکسن کرونا

براساس اعلام رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، واکسن ایرانی کرونا تا ۳ هفته دیگر به تولید انبوه می رسد.

به گزارش کاماپرس، اولین تست انسانی واکسن کرونا صبح امروز با داوطلبی دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام انجام شد. واکسن کرونایی که به گفته محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از سه هفته آینده ماهانه۱/۵ میلیون دوز از تولید می شود.

مخبر درباره تولید واکسن کرونا در ایران می گوید:« تجهیزاتی که داریم این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم بیش از ۱۲ میلیون دوز واکسن در ماه تولید کنیم. قطعا اگر به این نقطه برسیم، دیگر چیزی به اسم مشکل واکسن نخواهیم داشت.

در روزهای اول شیوع این بیماری مشکلات زیادی داشتیم و حتی تامین وسایل ضدعفونی یا ونتیلاتور در کشور مشکل بود، اما امروز نه تنها این مشکلات را نداریم، بلکه در این مدت توانستیم هر دارویی که کمترین احتمال را در بهبود بیماری کرونا داشته در مدت دو تا سه هفته در کشور به تولید برسانیم و نگذاشتیم کشور دچار مشکل شود.»

۶ واکسن دیگر در راه است؟

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از تحقیقات روی شش واکسن دیگر خبر می دهد و به ایسنا می گوید:« علاوه بر این واکسن که امروز وارد فاز مطالعه بالینی انسانی شد، شش مسیر دیگر را برای تولید واکسن دنبال می کنیم که خدا را شاکرم که این دانشمندان با همت و تلاش شبانه روزی در این مسیر اقدام کردند. از شش مسیری که دنبال می‌کنیم، به جز واکسنی که امروز تزریق انسانی‌اش آغاز شد، سه مسیر دیگرمان هم در همین مراحل است.

اینکه واکسن را به صورت آزمایشگاهی تولید کنیم، یک موضوع است و اینکه مشکل مردم را در حوزه واکسن حل کرد، مطلب دیگری است. ما این اقدامات را از روزهای اول آغاز کردیم و امروز ملت عزیزمان خاطرجمع باشند که قطعا در حوزه واکسن با دانشمندان شجاع کشور، قطعا کشور از نظر واکسن دچار مشکل نخواهد شد. »