طرز تهیه ماکارونی با مرغ به روش خانگی

11:30 - 1399/10/11
ماکارونی با مرغ یک غذای سالم و مغذی محسوب می شود که طعم بی نظیری دارد و تمام مراحل پخت ماکارونی در این مطلب به شما آموزش داده می شود.
ماکارونی با مرغ

طرز تهیه ماکارونی با مرغ خانگی :

ماکارونی یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانیان و بخصوص دانشجوها می باشد که همه با این غذا خاطرات فراوانی داریم پس با نمناکهمراه باشید تا طرز تهیه ماکارونی با مرغ را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم تهیه ماکارونی با مرغ:

  • سینه مرغ 500 گرم
  • ماکارونی 700 گرم
  • فلفل دلمه ای 2 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • سیر 5 عدد
  • فلفل سیاه، نمک و زرد چوبه1 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون
  • رب گوجه 100 گرم
  • گوجه 2 عدد

دستور تهیه ماکارونی با مرغ مجلسی:

ابتدا قابلمه ای را پر از آب کنید و مقداری روغن و نمک بریزید و بگذارید بجوشد و بعد از اینکه جوش آمد ماکارونی ها را نصف کرده و درون قابلمه بریزید و با چنگال به خوبی هم بزنید تا رشته های ماکارونی به یکدیگر نچسبد و بعد از گذشت 5 دقیقه وقتی ماکارونی ها نرم شدن آن را با آب سرد آبکش کنید و کنار بگذارید تا آب آن خالی شود.در زمانی که ماکارونی دارد آماده می شود به سراغ درست کردن مایه ماکارونی طبق مراحل زیر بروید.

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را در اندازه های مناسب خرد می کنیم و سپس تابه ای را روی شعله قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون درون تابه می ریزیم و سپس سینه مرغ خرد شده را به مانند تصویر زیر اضافه میکنیم.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ به روش خانگی15

مرحله دوم

وقتی مقداری سینه مرغ پخت سپس به اندازه یک قاشق کره به تابه اضافه میکنیم و مواد را هم میزنیم تا هم مرغ نسوزد و هم کره سریع آب شود. سپس درب تابه را می گذاریم تا مواد به خوبی پخته شود.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ به روش خانگی16

مرحله سوم

سپس پیاز هایی را که به صورت خلالی خرد شده است را به تابه اضافه می کنیم و مقداری هم می زنیم و دوباره درب تابه را می گذاریم.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ به روش خانگی15

مرحله چهارم

وقتی پیاز ها به خوبی نرم شد سیر و فلفلدلمه ای که به صورت ریز خرد شده است را اضافه می کنیم و مقداری هم می زنیم و بعد از آنکه مواد ترکیب شدن نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه میکنیم .

طرز تهیه ماکارونی با مرغ به روش خانگی17

مرحله پنجم

وقتی فلفل دلمه ای نرم شد رب گوجه را اضافه میکنیم و به خوبی هم می زنیم و بعد از پنج دقیقه گوجه خرد شده را اضافه میکنیم ومنتظر می مانیم تا مایه به خوبی جا بیفتد.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ به روش خانگی11

مرحله ششم

قابلمه مناسبی را انتخاب میکنیم و در کف آن را مقداری روغن می ریزیم و بعد هر ته دیگی را که دوست داشتید مثل نان لواش، سیب زمینی و یا خود ماکارونی را ته قابلمه میچینیم. سپس نصف ماکارونی که از قبل آماده کردیم را درون قالبمه می ریزیم و بعد روی آن مقداری از مایه ماکارونی را میریزیم و مجددا مقدار دیگری از ماکارونی آبکش شده و بعد روی آن مایه ماکارونی را میریزیم.کمی مخلوط میکنیم و می گذاریم به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد.سپس می توانید نوش جان کنید.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ به روش خانگی19

نکته ها:

  1. ماکارونی را بعد از آبکش کردن میتوانید با سسش مخلوط کنید و برای دم کشیدن در قابلمه بریزید.
  2. دقت کنید سس ماکارونی به ته قابلمه نفوذ نکنید چون باعث سوختگی ته دیگ میشود.
  3. برای یک ته دیگ خوش رنگ بهتر است زیر قابلمه شعله پخش کن قرار دهید.
  4. هنگام دم کردن ماکارونی بهتر است ابتدا حرارت را کمی بالا ببرید تا داخل قابلمه بخار ایجاد شود و بعد حرارت را کم کنید و بگذارید تا ماکارونی دم بکشد.

نکات تکمیلی در مورد ماکارونی با مرغ

ماکارونی با مرغ جزو ماکارونی میباشد

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد .

ماکارونی با مرغ را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .