واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس

09:45 - 1399/10/09
الهام پاوه نژاد با انتشار استوری نقش و نگار و طراحی سنگ قبر استاد شجریان را تحسین کرد
الهام پاوه نژاد

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس3

بیوگرافی الهام پاوه نژاد و همسرش + مصاحبه و اینستاگرام

در اینبخش بیوگرافی الهام پاوه نژاد بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور می کنیم. الهام پاوه نژاد بیشتر با سریالهای تلویزیونی خود شناخته می شود، سریال هایی همانند: شاهگوش، گاو صندوق و مدرسه مادر بزرگ ها معرف او برای مخاطبان هستند. الهام پاوه نژاد نزدیک بـه 1 میلیون فالوور در اینستاگرام اش دارد کـه رقم قابل توجهی محسوب می شود.

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس3

الهام پاوه نژاد متولد 27 / 6 / 1350 می‌باشد

بیوگرافی الهام پاوه نژاد

الهام پاوه نژاد بازیگر زن سینما و تلویزیون و تئاتر متولد 27 شهریور 1350 در تهران می‌باشد و 46 سال سن دارد و اصالتا کرد اسـت. الهام پاوه نژاد دارای دیپلم تجربی از دبیرستان نوشیروان و فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران اسـت.

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس9

پاوه نژاد فعالیت هنری و بازیگری خودرا از سال 1370 با بازی در تاتر ساحره سوزان ساخته اکبر زنجانپور آغاز نمود اما درسال 73 با حضور در سریال همسران توانست بـه خوبی دیده شود.

ازدواج الهام پاوه نژاد و همسرش

الهام پاوه نژاد مدتی اسـت کـه ازدواج کرده اسـت و یک دختر هم بـه اسم کردیا نیز دارد . مدتی بود کـه اخباری مبنی در طلاق و جدایی وی در برخی سایت ها منتشر گردیده بود کـه صحت آن نامشخص اسـت.

گزیده فیلم های سینمایی الهام پاوه نژاد

زندگی با چشمان بسته «۱۳۸۹»

دیشب باباتو دیدم آیدا «۱۳۸۳»

گزیده سریال های الهام پاوه نژاد

شاهگوش «١٣٩٣»

هفت سنگ «۱۳۹۳»

گاوصندوق «۱۳۸۷»

تصویر یک رؤیا «۱۳۷۷–۱۳۷۵»

مدرسه مادربزرگ‌ها «۱۳۷۵»

همسران «۱۳۷۳»

آیا الهام پاوه‌ نژاد کـه درسال‌ های اخیر در حوزه‌ های مختلفی مثل شعر گفتن، داستان نوشتن ، بازی کردن و تدریس فعالیت می کند آدم تنوع طلبی اسـت؟

حوزه هنرمحدود نیست و فقط منحصر بـه یک شاخه نیست. معتقدم کسیکه در حوزه بازیگری فعالیت میکند بدلیل مشغله ذهنی و کاریش با حوزه‌های دیگری مثل ادبیات، نقاشی و عکاسی نیز درارتباط اسـت. تدریس را سال ها اسـت کـه دنبال میکنم. یک دوره چند ساله بدلیل قهرم از حوزه تدریس ازآن فاصله گرفتم زیرا اهداف آموزش و جذب هنرجویان مشخص نبود و هدف اغلب مدیران آموزشگاه‌های بازیگری کسب درآمد بود.

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس8

خیلی از هنرجویان با وضعیت مالی نه چندان مناسب بـه این کلاس‌ها می‌آمدند و تعدادی از آن ها هم بچه شهرستان بودند و فکر می کردم بی انصافی اسـت کـه فقط بـه فکر کسب درآمد از این‌ها باشم. چـه آن زمان چـه بعدتر در کلیت تلاش میکنم ارتباطم با هنرجویانم ادامه دار باشد وتا حد توانم بـه انها مشاوره هم میدهم. در حیطه آموزش هم همیشه دوست دارم بـه‌روز باشم و با مطالعه سرکلاس بروم.

بـه چـه دلیل اشعار فروغ فرخزاد را شعرخوانی کردید؟ آیا بدلیل این کـه او شناخته شده ترین بانوی شاعر معاصر اسـت؟

فروغ انتخاب دیروز و امروز مـن نیست. شانزده سال قبل مـن نخستین نفری بعد از انقلاب بودم کـه برای خواندن اشعار فروغ فرخزاد مجوزگرفتم. در دوران تحصیل دانشگاهی کار تحقیقاتی روی شخصیت و شعر فروغ انجام داده بودم. تحقیقاتم مفصل و کامل بود وهنوز هم میشود قرائت و برداشت جدید از افکار و شعر فروغ داشته باشیم.

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس2

16 سال قبل برای عرضه شعرخوانی فروغ بـه بازار بـه نتیجه نرسیدم ودر سال‌های بعد دوستان و همکارانی مانند مرحوم شکیبایی و نیکی کریمی نیز بـه سراغ شعر فروغ فرخزاد رفتند. چند سال قبل با پیمان خازنی آهنگساز آشنا شدم و بالاخره درباره تولید این آلبوم بـه نتیجه رسیدیم و آلبوم شعرخوانی فروغ با استقبال خوب مخاطب روبه رو شد.

در انتخاب نام دو کتابی کـه از شـما بـه چاپ رسیده از اعداد استفاده شده اسـت. دلیل این رویکرد چیست؟

این رویکرد در انتخاب نام بیشتراتفاقی بود. البته اعداد نقش مهمی در خاطره‌نگاری مـا دارند و همیشه روز تولدمان را در خاطر داریم و برخی مواقع حتی ساعت رخدادهای مهم زندگیمان را در ذهن می‌سپاریم.

آیا آدم خاطره‌ بازی هستید؟

خیلی زیاد خاطره باز هستم و بـه نظرم اعداد از مـا جدایی ناپذیرند و گاهی مواقع ازیاد رفتن این اعداد مثل روز تولد و سال روز ازدواج و غیره در روابط آدمها دلخوری بـه وجود می‌آورد.

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس0

اسم اول کتاب «هشت صبح هشت اسفند»، «واگویه‌ها» بود. در چینش آخرین مطالب، کتاب با شعر«هشت صبح هشت اسفند» تمام میشد و احساس کردم، این نام، نام مناسب‌تری اسـت.

با داوود میرباقری درسال‌های اخیر همکاری‌های موفقی داشته‌اید. این همکاری‌ها را چگونه محاسبه میکنید؟

داوود میرباقری درکارش نگاه کارگردانی‌ دقیقی دارد وبا حساسیت و وسواس کار میکند و از معدود کارگردان‌هایی هست کـه درکارش نگاه کمال گرایانه‌ای دیده میشود وازهیچ چیبه سادگی عبور نمیکند.

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس10

درسریال «شاهگوش» توضیحات مسبوطی در باره نقش «زوزنی» ارائه کردند؛ زنی بسیار موفق کـه یک مشکل بسیار بحرانی درزندگی شخصی‌اش دارد. زنی روان شناس کـه برای همه ی نسخه تجویز می کند و ناگهان احساس میکند خودش هم بـه درمان و مشاوره احتیاج دارد.

رابطه الهام پاوه نژاد با دخترش کردیا چطور است؟

بـه رابطه دوستانه صرف اعتقاد ندارم. تصور می کنم رابطه‌ای موفق اسـت کـه شامل همه ی عواطف و چارچوب‌ها باشد. یک جاهایی لازم اسـت با فرزند رفیق باشیم و یک جاهایی باید رابطه مادر-فرزندی حاکم باشد.

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس14

دراین بین رابطه مادر- فرزندی برای ثبات و سالم ماندنش نیاز بـه مدیریت کردن دارد و اگر این مدیریت نباشد ممکن اسـت با فرزند بـه تناقض برسیم.

آیا تابه حال با دخترتان بـه چالش رسیده‌اید؟

نه، خدا را شکر دختر آرام و محجوبی دارم و رابطه‌مان بی دردسر اسـت.

«کردیا» عصیانگری نسل جدید را ندارد؟

نه، عصیانگر نیست. البته اختلاف نظرهایی داریم کـه همیشه با حرف زدن حل میشود و مـن همیشه دراین موارد بـه دخترم می‌گویم اگر مـن جای تـو بودم در فلان موقعیت اینکار را انجام نمی‌دادم، اما حالا تصمیم با خودتت اسـت.

چقدر برای درکنار دخترتان بودن وقت صرف می کنید؟

با دخترم خیلی سفر می رویم و تابستان هم آخرین سفرمان بود.

بـه سرزمین مادریتان کردستان نمیروید؟

چند سال قبل نوروز را در کردستان بودیم و بـه یک عروسی هم دعوت شدیم و برای دخترم حضور دریک مراسم عروسی بومی خیلی جذاب بود.

در فضای مجازی هم طبق معمولً حضور پررنگی دارید. چقد از این حضور برآمده از جذابیت‌ های آن اسـت؟

فضای مجازی فرصتی را برای ارتباط با مخاطبانم برایم فراهم می کند. اگر با فرهنگ سازی درست بـه سراغ استفاده از این پدیده برویم بـه نفعمان اسـت.

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس10

متاسفانه در کشورما اول تکنولوژی می آید و بعد فرهنگ استفاده ازآن و فضای مجازی هم تابع چنین تعریفی اسـت. بـه نظرم باید فرآیند درست ابراز نظر را در فضای مجازی بیاموزیم، تا باعث رنجش کسی و البته باعث دردسر خودمان نشویم. در یکی دو سال اخیر حضور در فضای مجازی حتی درگیریهایی بین بازیگران و هنرمندان هم بـه وجود آمد.

آیا شـما اهل ورود بـه درگیری‌ ها و اظهار نظر در باره عملکرد طرفین دعوا هستید؟

بستگی بـه شرایط دارد. اما تلاش میکنم تا حد امکان ورودی بـه این جدال‌ها نداشته باشم.

پس احتمالاً آدم محافظه کاری هستید

ربطی بـه محافظه کاری ندارد. وقتی جزئیات اختلاف و موقعیتی کـه بین دونفر وجوددارد را نمی دانم بنابر این نمیتوانم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشم.

صفحه اینستاگرام الهام پاوه نژاد elhampavehnejad@

در آخر نیز مروری داریم بر صفحه اینستاگرام خانم الهام پاوه نژاد و پربازدیدترین پست های اینستاگرامی وی را بـه همراه هم مرور می کنیم.

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس10

او درباره این عکس نوشته: پی نوشت: سپاس از مهربانی تک تک شـما برای تبریک روز بازیگر… دلایل زیادی دارم برای نگذاشتن پستی دراین زمینه کـه بماند…

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس9

او درباره این عکس نوشته: مثلِ عدو سبب خیر حکایت دندان درد بی‌موقع شب عیدِ مـن بود کـه باعث آشنایی و دوستی با زوجی دوست داشتنی و متخصص شد. هیچ چیز بـه اندازه‌ی دیدن زوج‌هایی کـه با شور و تلاش می‌سازن و جلو می‌رن نمی‌تونه امید‌بخش باشه و حال آدم را خوب کنه…

ممنونم کـه در اوج شلوغی‌هاتون برای مـن وقت گذاشتین و با آرزوی درخشندگی و موفقیت‌های بیشتر کـه عالی هستین.سپاس از مانیا جانِ دل کـه معرف این آشنایی شد. پی‌نوشت: مانیا خانوم مـا همگی‌مون دلمون برات تنگ شده?♥️

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس9

او درباره این عکس نوشته: پی‌نوشت: آخر هفته و‌تعطیلات آرام‌باشد و پرخنده… بخندیم کـه بیش از پیش نمی‌دونیم چـه در راه اسـت! یا رب بلا بگردان…

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس7

او درباره این عکس نوشته: نمیدانم از چند سالگی، اما از زمانی کـه بـه یاد دارم کنارت بازی و خط‌خطی میکردم و شـما پای تخته‌سیاه «بابا آب داد» یاد می‌دادین. مادرم نخستین معلم زندگی مـن… هنوز هم‌از شـما می‌آموزم شرافت، صداقت و عشق بکار را… تاجِ سر سایه‌ت مستدام…

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس9

او درباره این عکس نوشته: اردیبهشت برای مـن یعنی این پیچِ پُر غمزه و ناز کـه در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر می بینم… هر شعری فاقد زیبایی آن اسـت کـه خود بـه تمامی شعر اسـت… عکس عصر امروز و بی‌فیلتر… امیدوارم هرجای میهن کـه هستید بـه آرامش برسین و زیبا ببینید… خسته نباشید از روز کاری، بـه‌خصوص اگر مثل مـن در ترافیک اساسی مانده‌اید!

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس0

او درباره این عکس نوشته: آلبومی بـه یادگار از دو شب کنار شـما با عشق بودن و خواندن بـه نفع #سیل_زدگان میهن، بزودی آمار مبلغ جمع شده و چگونه هزینه شدنش رابه اطلاع می رسانم.

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس5

او درباره این عکس نوشته: ممنون از حضور مهربان‌تان. ممنون از دوستان فرهیخته و هنرمندانی کـه کنارمان‌بودند« همایون ارشادی، مهتاب کرامتی، فرزاد حسنی و…»

واکنش الهام پاوه ژاد به سنگ قبر استاد شجریان+عکس13

او درباره این عکس نوشته: همین الآن مـا #معرکه_گیر ها در آخرین تمرین… باهمّت عالی شـما، معرکه‌یی با عشق برپا میکنیم…