آیا تور های مربوط به تزریق واکسن کرونا در ترکیه صحت دارد؟

10:23 - 1399/10/07
چندی پیش موضوع تور های خارجی تزریق واکسن کرونا در فضای مجازی مطرح شد که به صورت رسمی این عمل تکذیب شد.
واکسن کرونا

تور تزریق واکسن کرونا در ترکیه با قیمت های استثنائی، جدیدترین شیوه برای اخاذی و کلاهبرداری از مردم است.

به گزارش کاماپرس، تورهای گردشگری و سلامت به تازگی در فضای مجازی تبلیغ می شود، تورهای که برای خرید و تزریق واکسن کرونا به همراه گردش در کشور ترکیه تبلیغ می کنند، مسئولان گردشگری این تورها را شیوه جدید کلاهبرداری می نامند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره انتشار آگهی‌های تورهای مسافرتی به کشورهای همسایه برای تزریق واکسن کرونا اظهار داشت: یکی از مسیرهای پرتقاضا چه قبل از شیوع ویروس کرونا و چه بعداز آن ترکیه و استانبول بوده و اغلب این مسیر به صورت پکیج و تور فروخته می‌شد.

وی ادامه داد: مردم مراقب جیب خودشان باشند چراکه این تورهایی که با عنوان تور واکسن کرونا به فروش می‌رود با واقعیت‌ها منطبق نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: در حال حاضر در همه کشورهایی که نسبت به واکسینه کردن مردم اقدام کردند، درصدی محدود واکسن دریافت می‌کنند و گروه پرخطر در اولویت قرار دارد. در مراحل بعد به تمام جمعیت مردم خود واکسن ارائه می‌دهند، حالا با این شرایط به طور قطع اتباع خارجی در این لیست قرار ندارند.

آیا تور های مربوط به تزریق واکسن کرونا در ترکیه صحت دارد؟6

اولویت تزریق واکسن با اتباع خود ترکیه

اسعدی سامانی تاکید کرد: اولویت هر کشوری برای تزریق واکسن اتباع خودش است و مردم کشورمان بدانند از طریق تورهای واکسن کرونا نمی‌توانند در اولویت لیست واکسن قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان هواپیمایی کشوری نظارتی بر این روند بازار و سو استفاده برخی از شرکت‌ها از این شرایط دارد ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری نمی‌تواند به بحث بازرگانی و اقتصادی ایرلاین‌ها ورود کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به احتمال افزایش قیمت بلیت پرواز ترکیه و برخی از کشورهای همسایه به دلیل همین تبلیغات نادرست و غیرواقعی گفت:‌ بلیت هواپیما در مسیرهای خارجی تابع عرضه و تقاضا است و هر چه تقاضا بالاتر برود در شرایطی که عرضه محدود است قیمت بلیت هواپیما گران‌تر می‌شود.