بررسی کیفیت واکسن ایرانی کرونا

09:48 - 1399/10/06
آزمایش واکسن کرونا ایرانی بر روی حیوانات موفقیت آمیز بوده است و در آینده نزدیک واکسن ایرانی دراختیار مردم قرار خواهد گرفت.
واکسن کرونا

عضو کمیته علمی کرونا اعلام کرد، تزریق واکسن کرونا ایرانی هیچ خطری برای افراد داوطلب ندارد.

به گزارش کاماپرس، واکسن ایرانی کرونا مجوز تست انسانی کمیته اخلاق را گرفته و به زودی این مرحله شروع می شود. به همین دلیل کمیته اخلاقی قوانینی تدوین کرده تا مردم و داوطلبان با آگاهی کافی در تست انسانی واکسن کرونای ایرانی شرکت کنند. با این حال مینو محرز عضو کمیته علمی کرونا تاکید می کند، داوطلبان واکسن ایرانی کرونا با خیالی آسوده این واکسن را تزریق کنند، زیرا هیچ گونه خطر مرگی برای افراد و داوطلبان به دنبال ندارد.

عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داوطلبان واکسن کرونا می گوید:« بر اساس قوانین تدوین شده در کمیته اخلاق افراد داوطلب دریافت هر نوع واکسن از جمله واکسن کرونا باید علاوه بر دریافت جایزه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و اگر در موارد خیلی نادر در این مرحله فوت شدند دیه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.»

واکسن کرونای ایرانی خرداد ماه می آید

محرز با اشاره به ویروس استفاده شده در تمام واکسن‌ها به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« تمام واکسن‌ها از جمله واکسن کرونا از ویروس ضعیف شده تهیه شده است و هیچ خطری برای دریافت کنندگان آن وجود ندارد. قوانین کمیته اخلاقی بدین منظور تدوین شده است تا مردم و داوطلبان با گاهی کافی اقدام به دریافت هر واکسنی از جمله واکسن ایرانی کرونا انجام دهند.

زریق هر واکسنی مانند کرونا احتمال دارد که از عوارض خفیفی برخوردار باشد که موضوع مهمی نیست و در برخی از حالات ممکن است اعضای بدن مانند قلب، ریه یا کبد تحت تاثیر واکسن قرار بگیرد که متخصصان همه این موارد را بررسی می‌کنند.»

عضو کمیته علمی کرونا در باره واکسن ایرانی کرونا می گوید:« واکسن ایرانی کرونا مجوز تست انسانی کمیته اخلاق را اخذ کرده و به زودی این مرحله شروع خواهد شد و اگر کار‌ها به خوبی پیش برود اواخر خرداد سال آینده به تولید انبوه می‌رسد.»