انفجار مهیب در «نشویل» آمریکا+ فیلم و تصاویر

00:04 - 1399/10/06
منابع خبری از وقوع انفجاری مهیب در نشویلِ ایالت تنسی آمریکا خبر دادند.
انفجار

منابع خبری امروز (جمعه) از وقوع انفجاری مهیب در نشویل، ایالت تنسی آمریکا خبر داده‌اند.

این انفجار نزدیک «برادوی» و زمان وقوع آن ۶:۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی نشویل گزارش شده است. تاکنون علت قطعی وقوع این انفجار مشخص نشده است. ساکنان نشویل به ان‌بی‌سی اعلام کردند ساعت ۶:۳۰ صبح لرزش مهیبی احساس کردند و دودی آسمان این شهر را فراگرفته بود.

آتش‌نشانی نشویل در حال حاضر در محل حادثه حاضر شده و گفتند: «سازه‌ای در مرکز شهر در حال آتش‌گرفتن است. جستجو برای قربانیان درحال انجام است و تاکنون چندین نفر از این محل خارج شده‌اند».

همچنین آنها از آمادگی خود برای یافتن چندین مصدوم خبرداده‌اند. به گفته این مقامات «ساختمان ویران شده و ماشین‌های اطراف آن در حال آتش‌گرفتن هستند. بیشتر مجروحیت‌های انسانی تاکنون وخیم نبوده و خطر جانی شخصی را تهدید نکرده است».

برخی از منابع آمریکایی از احتمال تروریستی و عامدانه بودن این حمله گفته‌اند. پلیس فدرال آمریکا تحقیقات درباره این انفجار را آغاز کرده است. حداقل سه آمریکایی در پی این انفجار مجروح شده‌اند.

انفجار مهیب در «نشویل» آمریکا+ فیلم و تصاویر16

انفجار مهیب در «نشویل» آمریکا+ فیلم و تصاویر15

انفجار مهیب در «نشویل» آمریکا+ فیلم و تصاویر9

پلیس نشویل: به خودروی منفجر شده مشکوک شدیم، اما دیر رسیدیم

پلیس نشویل در خصوص انفجار خودرو در مرکز این شهر اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر پارک یک خودروی مشکوک دریافت کردیم، اما قبل از آنکه به آن نقطه برسیم، خودرو مفجر شد. تاکنون خرابی و آوار شدن چندین ساختمان در محل حادثه گزارش شده است.

انفجار مهیب در «نشویل» آمریکا+ فیلم و تصاویر8

العربیه: فرضیه «کنترل از راه دور» در انفجار خودرو مطرح است

خبرنگار العربیه از محل حادثه اعلام کرده که فرضیه «کنترل از راه دور» بودن این انفجار مطرح شده است. همچنین گفته شده که عامل قصد داشته تا پلیس را به محل حادثه بکشاند و پس از آن بمب را منفجر کند. پلیس نشویل هم این ادعا را تایید کرده و گفته انفجار همزمان با رسیدن پلیس رخ داده و یکی از این اعضاء در پی انفجار مجروح شده است.

انفجار مهیب در «نشویل» آمریکا+ فیلم و تصاویر11

انفجار مهیب در «نشویل» آمریکا+ فیلم و تصاویر11

انفجار مهیب در «نشویل» آمریکا+ فیلم و تصاویر18

کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ در جریان انفجار نشویل قرار گرفته است.

در همین حال سرپرست وزارت دادگستری آمریکا دستور همکاری در زمینه تحقیقات درباره انفجار نشویل را صادر کرد.

مقامات شهر نشویل به عنوان اقدام احتیاطی خدمات اتوبوسرانی عمومی در این شهر را به حالت تعلیق درآوردند.

پلیس نشویل اعلام کرد: هنوز اطلاعای نداریم که آیا در لحظه انفجار فردی داخل خودرو بوده است یا خیر. ویدئو‌های ضبط شده به وسیله تمامی دوربین‌های مداربسته محل حادثه و مناطق اطراف آن را بررسی خواهیم کرد.

پلیس نشویل اقدام به بازرسی تمامی خانه‌های اطراف محل انفجار و تخلیه این منطقه کرده است.

شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: برخلاف آنچه در فضای مجازی شایعه شده، شواهدی از وقوع تیراندازی پیش از انفجار وجود ندارد.

اف بی آی نیز گزارش داد که تا آخر روز جمعه به وقت محلی جزئیاتی از این انفجار را منتشر خواهد کرد.«مارشا بلکبرن»، سناتور ایلات تنسی در واکنشبه این این انفجار گفت: آنچه در نشویل رخ داد فاجعه بود.

پلیس نشویل با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: از همه کسانی که اطلاعاتی دارند می‌خواهیم تا به تحقیقات مربوط به انفجار همکاری کنند. به منظور حفظ امنیت و سلامت همه، منطقه انفجار را پاکسازی کردیم. اقداماتی برای شناسایی انفجار‌های احتمالی انجام شده است. برخی ساختمان‌ها به شکل گسترده بر اثر انفجار آسیب دیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: اطلاعی از وجود جسد یا اجساد نداریم و نمی‌توانیم تایید کنیم که کسی در این انفجار جان باخته است. صدا‌هایی ضبط شده از داخل خودرو وجود دارد که می‌گوید این خودرو تا ۱۵ دقیقه دیگر منفجر می‌شود.

در همین حال اف‌بی‌آی نیز بیانیه‌ای در این رابطه منتشر کرده و می‌گوید: تمام تلاش خود را برای شناسایی عامل انفجار امروز به کار می‌گیریم. از شهروندان می‌خواهیم اگر اطلاعات یا سرنخی از وقوع احتمالی انفجار جدید دارند، به ما اطلاع دهند. هنوز زود است که روند تحقیقات را اعلام کنیم. از همه شهروندان می‌خواهیم اگر اطلاعاتی دارند به ما کمک کنند.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از بازرسان آمریکایی گزارش داد: مقدار مواد منفجره ای که در انفجار نشویل استفاده شده، تا به حال در آمریکا بی سابقه بوده است.

این بازرسان می‌گویند: هنوز مظنونی پس از انفجار وجود ندارد و انگیزه عاملان آن مشخص نیست. پیام هشدارآمیز به جا مانده از خودرو نشان می‌دهد که تمایلی به قربانی گرفتن وجود نداشته است.

در همین حال رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بعد از حادثه انفجار نشویل، خطوط ارتباطی شامل خطوط ارتباط اضطراری در برخی بخش‌های ایالت تنسی قطع شده است.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان