بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر

19:27 - 1399/09/25
در این مطلب می توانید بیش از 50 مدل مانتو متنوع را مشاهده نمائید.

اگر قصد خرید مانتوهای مجلسی را دارید اول از همه در ذهن خود تداعی کنید که چه سری و چه شمایلی از مانتوهایی را که قصد خرید دارید را انتخاب خواهید کرد و در ذهن خود مجسم کنید تا به راحتی سراغ مانتوی دلخواه خود بروید ما در این مطلب از پرشین وی برای شما عزیزان گلچینی از زیباترین مانتو ساده مجلسی را به اشتراک خواهیم گذاشت

مانتو ساده مجلسی

گاهی کافی است به جای برش‌های تودرتو و نقش و نگارهای پر آب و رنگ همه چیز را سپرد به سادگی پارچه‌ها، به‌سادگی پارچه‌ها و البته تلفیق درست رنگ‌ها. آن وقت است که می‌شود از دل پارچه‌هایی ساده، مانتوهایی خلق کرد که در اوج سادگی‌ کاملا رسمی‌اند و موقر و به قولی کاملا مجلسی .

ایده اصلی طراحی‌های «مینا دل‌نواز» طراح برند مینادل هم در طراحی‌های جدیدش بازی با ظرافت و اصالت پارچه‌های ابریشم‌ و ترکیب رنگ‌های متفاوت این نوع پارچه در قالبی تازه است. در این مانتوها رنگ حرف اول را می‌زند.

دوخت‌های ظریف و استفاده از آسترهای همسو با رنگ بدنه اصلی مانتو هم از دیگر ویژگی‌های مجموعه تازه مینادل هستند.بازی با رنگ‌ها این مانتو ترکیب ساده‌ دیگری است که باز هم از تلفیق پارچه‌هایی از جنس ابریشم خام طراحی شده است؛ اما این بار در رنگ‌هایی از دو طیف مختلف سبز و رنگ گرم اُکرایی.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر14

مانتو ساده مجلسی

ایده اصلی طراحی این مانتو حفظ سادگی در عین در هم شکستن قرینگی است.نوار اپلیکه دوزی با طرحی از پارچه‌های بته جقه در حاشیه آستین چپ درنظر گرفته شده و بته جقه‌های اصلی هم در برش جلوی مانتو در قسمت راست. این بازی در طراحی اجازه نمی‌دهد که مانتو با وجود رنگ‌های گرمش شلوغ به‌نظر بیاید.

برش این مانتو راسته درنظر گرفته شده و به جای دکمه یا بست‌های معمول هم به وسیله قزن‌ روی هم قرار می‌گیرد.

بته جقه‌های آشنا

جنس این مانتو از ابریشم خام است و ترکیبی از رنگ‌های طیف سبز فیروزه‌ای و قرمز. یک مدل ساده که به خاطر ترکیب رنگ و جنس پارچه به کار رفته در آن می‌توانید به عنوان یک مانتوی مجلسی رویش حساب کنید.اتفاق اصلی این مانتو استفاده از طرح آشنای بته جقه است اما با درنظر گرفتن ظرافت‌های خاص در طراحی کلی آن.ایده برش حلالی آستین‌های این مانتو دقیقا بر گرفته از انحنای حلال مانند بته جقه کار شده روی مانتوست، بنابراین وقتی آستین‌ها را بر می‌گردانید علاوه بر آستری به رنگ بته جقه با طرحی حلالی هم روبه‌رو می‌شوید.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر16

مانتو ساده مجلسی

این مدل آستین در عین حال یادآور مدل لاله برگردان در آستین‌ لباس‌های سنتی ایرانی هم هست.برش حلالی پایین مانتو هم به نوعی تکرار همان برش‌های منحنی حاشیه بته جقه است.در آستر داخلی یقه ایستاده مانتو هم از پارچه‌ای با طرح بته جقه استفاده شده است.

همان چپ و راستی خودمان!

اتفاق اصلی این مانتو طراحی متفاوت پشت آن است.جنس این مانتو پارچه ابریشم شانتون است. یعنی نوعی از ابریشم که به دلیل حضور نخ در تاروپود آن چندان براق نیست اما در عین حال کاملا رسمی و موقر است.

برخلاف ظاهر ساده جلوی این مانتو، پشت آن به نوعی تکرار مانتوهای چپ و راستی است. در قسمت پشت مانتو غیر از پارچه ساده شانتون ابریشم از پارچه ابریشم طرح‌دار دیگری استفاده شده تا تاکید بیشتری روی طراحی مدل چپ و راستی در قسمت پشت مانتو باشد.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر19

مانتو ساده مجلسی

برش کلی این مانتو فون است و با استفاده از کمربندی که از جنس پارچه به‌کار رفته در قسمت پشت مانتو روی هم ثابت می‌شود.

پلیسه و ابریشم در کنار هم

در طراحی این مانتو از نوعی پارچه شانتون ابریشم سفید اما بافت‌دار استفاده شده. این پارچه در قسمت پایین مانتو با نوعی پارچه نخی به صورت پلیسه ترکیب شده است. اتفاق اصلی این ترکیب غیر از کنار هم نشاندن دو پارچه کاملا متفاوت از نظر جنس و بافت، ترکیب رنگ متضاد آن یعنی کنار هم نشاندن رنگ شیری و قرمز است.

پیلی‌هایی که در قسمت سر آستین این مانتو کارشده بر گرفته از پارچه پلیسه قرمز رنگی است که در قسمت پایین مانتو به کار گرفته شده است و به این شکل نوعی هارمونی ظریف در ظاهر کلی مانتو برقرار می‌کند.برای هارمونی بیشتر در ظاهر کلی مانتو تکه‌هایی از پارچه قسمت پایین آن (پارچه قرمز پلیسه) به‌صورت اپلیکه روی کمر مانتو کار شده است.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر2

مانتو ساده مجلسی زیبا و شیک

بیشتر بدانید از چند نکته مهم در خرید مانتو مجلسی

توجه به فرم بدن در زمان خرید مانتو مجلسی

همان قدر که یک مانتو خوش دوخت می‌تواند هیکل شما را خوش فرم و خیره کننده نشان دهد، به همان اندازه در یک مانتو با تن خور نامناسب بد قواره دیده خواهید شد. اگر این مانتوها از لحاظ دوخت در آستین، کمر و بلندی مشکل داشته باشند نمی‌توانند حس خوبی را در میهمانی برایتان بسازند. پس هنگام پرو کردن به دوخت مانتو دقت کنید و مطمن شوید از پارچه آستری در دوخت استفاده شده است، آستری بکار رفته در دوخت، از چروک شدن مانتو شما جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود مانتو زیباتر بر روی بدن دیده شود.

ضمناً توجه داشته باشید، چنانچه یک مانتوی مجلسی از طراحی مناسبی برخوردار باشد، برای افراد توپر و حتی نسبتاً چاق نیز کاملاً مناسب خواهد بود.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر4

مانتو ساده مجلسی زیبا و شیک

اگرچه بعضی از افراد ترجیح می‌دهند در هنگام شرکت در مراسم و میهمانی‌ها از مانتوهای جذب و تنگ استفاده کنند، اما این یک انتخاب اشتباه است زیرا مانتو مجلسی مانند لباس شب نیست و از آنجایی که قسمت های زیادی از بدن را می پوشاند پس ممکن است طی ساعات زیادی که شما مانتو را به تن دارید از تنگی و چسبان بودن مانتو کلافه شوید و احساس راحتی نکنید علاوه بر آن یک مانتو تنگ و جذب نقص‌های اندام شما را برجسته خواهد کرد و ظاهر زیبایی به شما نخواهد داد.

هنگامی که قصد خرید مانتو مجلسی را دارید، گزینه‌های بسیار زیادی را در مقابل خود خواهید داشت و به همین علت، می‌توانید با آزادی عمل کامل و با توجه به فرم بدنی خود بهترین مدل ممکن را انتخاب کنید.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر4

مانتو ساده مجلسی زیبا و شیک

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر16

مانتو ساده مجلسی زیبا و شیک

ساتن یک پارچه بسیار پر طرفدار است که مصارف گوناگونی دارد برای انواع لباس و مانتو و یا روبالشی و روتختی استفاده می شود ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم شما عزیزان را با پارچه ساتن آشنا کنیم و مانتو با پارچه ساتن را بهتر بشناسیم در ادامه مطلب همراه ما باشید

مانتو با پارچه ساتن

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر1

مانتو با پارچه ساتن

بیشتر بدانید از انواع ساتن

صدای به هم مالیدن پارچۀ ساتن احساس براقی، لوکس بودن، و نرمی را القا می کند. لباس هایی که با این پارچه دوخته می شوند مانند لباس های عروسی و یا لباس خواب های تجملاتی، بسیار زیبا و با دوام هستند. بسیاری از افراد تصور می کنند پارچه ابریشمی شبیه به پارچه ساتن است. اما پارچه ابریشمی برخلاف ساتن، محصولی طبیعی است. اشتباه رایج دیگری که افراد در رابطه با این دو نوع پارچه می کنند این است که تصور می کنند ساتن فقط یک نوع پارچه است. ساتن به بافتی گفته می شود که پارچه از آن ساخته می شود.

بسیاری از پارچه هایی که با ساتن تولید می شوند ممکن است خودشان ساتن نباشند. مثلا پارچۀ اطلس نما یا ساتین که نوعی پارچه با بافت کتان است که در آن از بافت ساتن نیز استفاده شده است و یا پارچۀ ونیزی که نوعی پارچه است که با بافت ساتن تولید می شود.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر3

مانتو با پارچه ساتن

چگونه پارچۀ ساتن را بدوزیم؟

شاید همیشه تصور می کردید پارچۀ ساتن نیز نوعی پارچه مانند کتان یا ابریشم می باشد. حال می دانید که این نوع پارچه، پارچه ای است که با الیاف پنبه ابریشم و یا حتی مواد مصنوعی مانند پلی استر و استات (acetate) بافته شده بصورت بخصوی در جهت ایجاد بافتی نرم و ابریشمی به آن، تولید می شود. افزودن الیاف مصنوعی مانند نایلون موجب می شود خرید پارچه ساتن برای عموم مردم به صرفه نیز شود. اساسا نرمی این نوع پارچه برگرفته از بافت آن است. بافت پارچه بسیار ظریف است و در بین تار و پود آن نرمی و براق بودن قابل مشاهده می باشد.

انواع مختلف پارچه ساتن کدامند

انواع مختلف پارچه ساتن در بازار موجود هستند.

ساتن آنتیک: نوعی پارچه ساتن مات و گران قیمت ساتن بارنت (Baronet): پارچه ساتن با رنگ های متنوع و روشن. این نوع ساتن بسیار براق است. ساتن کتان: پارچه ساتن با بافتی شیار دار در پشت Charmeuse: نوعی ساتن نرم و ابریشمیِ سبک وزن که بخوبی تا می شود. بسیار چسبان است و درخششِ جذابی دارد.

ساتن دوشس (دوشیزه): نوعی پارچه ساتن سنگین وزن که زیاد درخشان نیست و برای لباس عروس مورد استفاده قرار می گیرد. ساتن با پشت کرپ: ساتنِ تک رو با پشت کرپ که از هر دو سمت قابل استفاده است. ساتن طرح دار (Hammered): نوعی پارچه ساتن بافت دار ساتن Messaline: نوعی پارچه ساتن سبک وزن ساتن Panne: نوعی پارچه ساتن براق و شبیه به مخمل ساتن شیار دار ساتن لغزنده: نوعی پارچه ساتن با پشت کتان

مدل های مانتو با پارچه ساتن

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر16

مانتو با پارچه ساتن

ویژگی های پارچه ساتن چیست

مهمترین ویژگی پارچه ساتن، نرمی فوق العادۀ آن است. این پارچه پشتی مات دارد. اغلب ساتن براحتی چین می خورد و تا می شود ولی انواعی از آن نیز موجود هستند که این قابلیت را ندارند. بنابراین وقتی این پارچه را بصورت آنلاین خریداری می کنید توجه بیشتری کنید. حتی نرمی پارچه نیز ممکن است متغیر باشد. اگر قصد دارید لباسی با این پارچه بدوزید یک تکه از آن را خریداری کنید و بافت و نرمی آنرا امتحان کنید. لکه شدن در آب نیز یکی دیگر از ویژگی های این نوع پارچه است. بنابراین اگر می خواهید لباسی که از ساتن است را در تابستان بر تن کنید، به این نکته توجه داشته باشید.

لبه های بریده شدۀ پارچه بسیار نخ کش می شود. سطح پارچه در مقابل آسیب های احتمالی مقاوم است بنابراین حفظ نرمی آن آسان است و می توان گفت بطور کلی دوام زیادی دارد. اما به لبه های بریده شدۀ آن توجه بیشتری کنید.

مراقبت از ساتن

ساتن پارچه ای روزانه نیست. اگر بدنبال پارچه ای محکم هستید بهتر از به کتان فکر کنید. اگر می خواهید لباسی از ساتن بر تن کنید بهتر است مراقبت از آن را فرابگیرید. اغلب لباس های ساتن با برچسبِ “تمیز کردن با بخار” موجود هستند. اگر ساتن شما طرح دار است، این طرح ها ممکن است با شستشو با آب از بین بروند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در این نوع پارچه با آن مواجه می شوند، لکه های ناشی از آب می باشد. از اسپری آب برای اتو کشیِ پارچه ساتن استفاده نکنید. همیشه بهتر است پارچه ساتن را از پشت اتو کشی کنید. برخی از انواع پارچه ساتن گران قیمت بعد از شستشو سطح ناهمواری پیدا می کنند. شستشو با دست می تواند از این امر جبوگیری کند.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر17

مانتو با پارچه ساتن زیبا

علامت گذاری و بُرش ساتن

ساتن یکی از انواع پارچه است که قبل از تهیۀ نهایی لباس نیاز به یک پارچه کتان نیز دارد. اصلاح اشتباهات دوخت و دوز در این نوع پارچه بسیار دشوار است. اگر حتی یک کوک را اشباه بزنید و بخواهید آن را بشکافید، این امر ممکن است ظاهر لباس را خراب کند. با توجه به تجربۀ زیادی که در این زمینه دارم باید ذکر کنم که حتی برخی از انواع کوک زدن نیز مناسب این نوع پارچه نیست. بُرش پارچه ساتن حتی برای خیاطان حرفه ای نیز می تواند چالش برانگیز باشد. ماهیت لغزندۀ این نوع پارچه علامت گذاری را برای بُرش دشوار می کند.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر11

مدل مانتو با پارچه ساتن

بنابراین حتما اطمینان حاصل کنید که سطح پارچه لغزنده نباشد. با طرح ها توجه کنید. همیشه فقط یک لایه را بُرش دهید. اگر دو لایه را همزمان بُرش دهید، لایۀ زیرین حرکت می کند و بُرش شما ناقص خواهد شد. می توانید در زیر لایه ها از کاغذ الگو نیز استفاده کنید. سفتی کاغذ موجب می شود پارچه نلغزد و بُرش با دقت انجام شود. استفاده از قیچی های بسیار تیز نیز به دقت بُرش کمک می کنند. حتی استفاده از انواع مخصوص قیچی که لبه دار هستند نیز برای بُرش پارچه های ساتن مناسب است.

فصل بهار نه انقدر سرد است که مانتوهای ضخیم بر تن کنید و نه آن قدر گرم است که مانتوهای نازک بر تن کنید می توانید از رنگ های تلفیقی سفید و یا مشکی استفاده کنید ما در این مطلب از پرشین وی ضمن انتخاب نکات برای مانتو مناسب گلچینی از زیباترین و خاص ترین مانتوهای بهاره را جهت ایده به اشتراک خواهیم گذاشت

مانتوهای بهاره

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر6

مانتوهای بهاره

بیشتر بدانید از نکاتی مهم در انتخاب مدل مانتو

هنگام انتخاب مدل مانتو به این نکات توجه کنید:

انتخاب مدل مانتو ای که هم کمک کند تا ظاهرتان متناسب تر دیده شده و هم زیبا ، راحت و شیک باشد به نظر کار مشکلی می آید. در این مطالب به نکاتی اشاره شده که شما را در انتخاب و خرید مانتو مناسب یاری کرد.

مانتو به عنوان یکی از پرکاربردترین لباس ها که خانم ها با آن روزانه سر و کار دارند، نقش مهمی در کاربری های مختلف روزانه، لباس فرم، میهمانی ها و مجالس ایفا می کند.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر3

مانتوهای بهاره مشکی

مانتوهایی که کاربری روزانه دارند و مکرر از آن ها استفاده می شود باید به معنای واقعی تن خور مناسبی داشته باشد، دارای جیب بوده و از دکمه ها (به طور مثال ۴ دکمه) یا زیپ خور مناسبی بهره برده باشد، دست و پاگیر نبوده و در پایان از لحاظ رنگ هم مناسب باشد تا بتوان همه جا از آن استفاده کرد. همه این موارد باید در کنار زیبایی که به شما می دهد بتواند با نزدیک شدن فصل گرما، لباس مناسبی هم برای بهار و تابستان تان باشد.

علاوه بر همه این موارد، نکات مهم دیگری هم در انتخاب مدل مانتو وجود دارد که به اندازه قد و ترکیب اندامی که شما دارید بر می گردد و به شما کمک می کند تا ظاهرتان متناسب تر دیده شود. در ادامه مواردی که در این باره می توانند به انتخاب شما کمک کنند را بررسی می کنیم.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر17

مانتوهای بهاره مشکی

مدل مانتو مناسب خانم ها و دختران ریزه و کوتاه قد:

یکی از رازهای زیبا دیده شدن، تناسب در پوشش است. اگر مانتویی بزرگ تر از سایزتان انتخاب کنید نه تنها بد هیکل دیده می شوید بلکه باید آن را به تیغ خیاط بسپرید تا برایتان اندازه کند.

از پوشیدن مانتوهایی با دامن های خیلی گشاد و کلوش خودداری کنید. مانتوهای خیلی بلند انتخاب نکنید چرا که شما را کوتاه تر نشان می دهند. یک مدل کوتاه تا روی زانو برای شما بسیار مناسب است.

راه های عمودی باریک روی مانتو باعث می شود بلندتر به نظر برسید. همچنین این مانتوها رسمی و کلاسیک هستند.

مدل مانتو برای زنان قد بلند :

لباسی که از بالا تا پایین تکرنگ باشد به دلیل اینکه خطی یکدست ایجاد می کند، شما را بلندتر نشان خواهد داد. پس برای اینکه خیلی بلند به نظر نیایید با انتخاب مناسبی از ترکیب رنگ های مختلف مانتو، شلوار و کفش، قدتان را متناسب نمایش دهید.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر11

مانتوهای بهاره خنک

راهنمای انتخاب مدل مانتو

مانتوهای خیلی کوتاه هم، پاها را بلندتر از آنچه هست نشان می دهد پس سعی کنید از این مانتوها در انتخابتان دوری کنید.

مانتوهای کمردار می توانند اندام شما را خوش ترکیب تر نشان دهند. پس می توانید به آن ها هم نظری داشته باشید.

مدل مانتوی مناسب زنان چاق یا درشت اندام :

برای اینکه از چرخیدن در پاساژها و سایت ها و مغازه ها به دلیل پیدا نکردن مانتویی که مورد سلیقه تان باشد خسته شده اید، بد نیست به دوختن یک مانتو فکر کنید. مانتوهای کشی و استرچ و کمر کشی برای زنان درشت اندام مناسب نیست. مانتویی انتخاب کنید که خطوط افقی در طرح پارچه آن نباشد. راه راه پارچه ها، نوارها و خطوط افقی شما را چاق تر و عریض تر نشان می دهد.

مانتوهای خیلی کوتاه انتخاب نکنید و به دنبال مدل هایی باشید که برش هایی در پهلوها دارند.

این مدل ها علاوه بر افزایش شیک تر بودن شما، به راحتی شما در هنگام حرکت کمک می کنند.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر5

مانتو بهاره

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر11

مانتو بهاره چارخانه

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر11

مانتو بهاره زیبا

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر18

مانتو بهاره شیک

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر16

مانتوهای بهاره مشکی

خیلی از خانم ها برای مراسم های خاص و مجلسی دوست دارند مانتو های شیک و خاصی را بپوشند ما در این مطلب از پرشین وی علاوه نکات انتخاب مانتو مناسب متناسب با هر فصل و مجلس کلکسیونی از زیبا ترین و شیک ترین مانتو مجلسی دخترانه و زنانه با رنگ های سیاه و سفید را برایتان به اشتراک گذاریم این مانتوها از طرح های خاص و زیبایی دوخته شده اند

مانتو مجلسی دخترانه

سری جدید مدل مانتو دخترانه نوروز ۹۹ در این مطلب جدیدترین مدل های مانتو سال ۲۰۲۰ را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. این سری از مدل های مانتو در طرح ها و رنگ های شاد و متنوع تهیه شده اند.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر0

مانتو مجلسی دخترانه

بیشتر بدانید از شناخت انواع مدل مانتو

ممکن است شما هم گاهی در محل‌های متفاوت با ظاهر نامتعارف بانویی دیگر در آن جمع رو به رو شده باشید. البته این موضوع را می‌توان به سلیقه افراد نسبت داد و باید به سلایق متفاوت احترام گذاشت، اما بهتر است آداب و اصول حضور در مکان‌ها و مناسبات مختلف را رعایت کرد.

برای مثال با توجه به اصول کاری، مانتو اسپرت نخی کوتاه اصلاً مناسب و برازنده ملاقات‌های کاری نخواهد بود. اولین مرحله خرید مانتو برای موقعیت‌های متفاوت شناخت مدل‌های مختلف مانتوها می‌باشد. مانتو اسپرت و روزمره: مانتوهای با کاربرد روزمره بهتر است دقیقاً همان چیزی باشند که شما انتظار دارید!

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر13

مانتو مجلسی دخترانه ساده

اگر شما به مانتو‌های دارای جیب، دکمه یا زیپ علاقه مند هستید و این نوع مانتو‌ها کارایی بیشتر در روز برایتان خواهند داشت، بهتر است از مانتو‌هایی با این ویژگی ها استفاده کنید. اگر فعالیت روزانه بالایی دارید بهتر است مانتو‌هایی را انتخاب کنید که به شما اجازه بدهند به راحتی دست‌هایتان را حرکت بدهید و نگران نشستن و ایستادن خود نباشید. در کل بهتر است مانتو روزمره مورد نظرتان علاوه بر تن خور مناسب و اعطای زیبایی ظاهری به فرم بدن شما، کمک کند احساس راحتی و آسایشِ خاطر را تجربه کنید.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر9

مانتو مجلسی دخترانه ساده و شیک

مانتو رسمی:

همان‌طور که از اسم این نوع مانتو‌ها پیداست این مانتو‌ها مناسب مراسمِ رسمی میباشند مانند ملاقات کاری مهم یا جشن‌ها و مراسمات مرسوم اداری و یا حضور در مراسمی که به طور ویژه برایتان اهمیت دارد. از ویژگی‌های بارز این نوع مانتو‌ها می‌توان به اندامی بودن فرم آنها اشاره کرد مانند مانتو‌های اداری. استفاده از این مانتو‌ها نشان دهنده ارزشی است که شما برای محلی که در قرار است در آن حاضر شوید، قائل شده اید و نسبت به جایگاه خود شناخت کافی را دارید. مشاهده تمام مانتوها

مانتو مجلسی:

زمانیکه صحبت از مانتو مجلسی میشود، ممکن است تعداد زیادی از افراد به یاد مانتو‌های پرزرق و برق و منجوق کاری شده و یا گیپور دار بیفتند درصورتی‌که تعریف مانتو مجلسی الزاما به این صورت نمیباشد. این نوع مانتو‌ها معمولاً از پارچه‌هایی دوخته می‌شوند که روی تن صاف و مرتب باشند و به سادگی چروک نشوند. ویژگی چروک نشدن مانتو مجلسی می‌تواند به دلیل استفاده بیشتر پلی استر نسبت به نخ در آن باشد.

دوخت مانتو مجلسی به طور ویژه می‌باشد و مرتب و خاص بودن آن زبانزد عموم افراد است. فرم ایستایی مانتو مجلسی در تن به صورت اندامی می‌باشد و طرح آن بنا به سلیقه مشتریان متفاوت می‌باشد. شما در مجالس مهم مانند عقد یا عروسی یا حتی هنگام عذارای‌های رسمی بهتر است از این نوع مانتوها استفاده کنید و به طور ویژه و خاص در جمع نزدیکانتان بدرخشید.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر5

مانتو مجلسی ساده و زیبا

شناخت جنس مانتو

آیا تا به‌حال به بازار تهران و قسمت پارچه فروشان رفته اید؟ اگر نرفته اید ،حتماً سری به آنجا بزنید. هنگام ورودتان، با غرفه‌ها و مغازه‌های مختلف مواجه خواهید شد که علاوه بر وجود اجناس متفاوت در طرح و رنگ‌های متفاوت، اجناسی هم هست که شما آن‌ها را مکرراً مشاهده خواهید کرد.

قیمت پارچه‌ها و کیفیت آن‌ها بنا به تنوع پارچه طیف گسترده‌ای را شامل میشود که مناسب اکثر افراد جامعه می‌باشد. اگر زمان رفتن به آنجا را ندارید، می‌توانید از خیابان های معروف تهران در این حوزه مثل گاندی و زرتشت و یا پاساژ میری دیدن کنید. البته پارچه‌هایی با کیفیت و قیمت بالاتر را نیز مشاهده خواهید کرد.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر11

مانتو مجلسی زیبا

در هرکدام از این مغازه ها فروشندگان اسم‌های متفاوتی را روی اجناس خود گذاشته اند که ممکن است به جنس پارچه نیز مربوط باشد و به احتمال زیاد، جنس پارچه‌ها دقیقاً همانی نباشد که به شما می‌گویند . بعضی از پارچه‌ها دارای شناسنامه می‌باشند که جزئیات دقیق راجع‌ به جنس پارچه را می‌توان در آن شناسنامه مشاهده کرد. علاقه دارید اطلاعات بیشتری راجع به جنس پارچه ها مناسب خودتان داشته باشید؟

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر8

مانتو مجلسی شیک

شناخت رنگ مانتو

انتخاب رنگ مناسب نیز یکی از موارد مهم هنگام خرید مانتو زنانه می‌باشد. پیشنهاد ما به شما اینست که اول نگاهی به کمد لباستان بیندازید. نگاه کردید؟ همان‌طور که در قبل اشاره کردیم، مطمئناً شما نیز پس از باز کردن مجدد کمدتان به این نتیجه می‌رسید که لباس‌های زیادی از نظرتان مخفی مانده است و تنوع رنگی لباس هایتان از آنچه که فکرش را می‌کردید بیشتر می‌باشد. پس از بررسی رنگ مانتو‌های خود متوجه کمبود رنگ‌های مهمی در لباس‌هایتان می‌شوید.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر19

مانتو مجلسی شیک

یادتان باشد همیشه نباید تیره پوشید پوشیدن رنگ تیره در طولانی مدت ممکن است باعث تغییر در روحیه شما بشود. در هر سنی قرار دارید پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های شاد را از خود دریغ نکنید. شک نکنید که سرزنده‌ تر از قبل به فعالیت خود خواهید پرداخت.

رنگ لباس مناسب پوست شما

انتخاب مانتو مناسب و باتوجه به فصل نیز ممکن است یکی از موارد پیش پا افتاده در ذهن شما باشد. اما گاهی ممکن است مانتویی را بپسندید و هنگام خرید مانتو یادتان برود برای فصل مورد نظرتان مناسب نیست.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر0

مانتو مجلسی سفید

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر4

مانتو مجلسی زیبا

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر11

مانتو مجلسی دخترانه

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر15

مانتو مجلسی دخترانه شیک

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر8

مانتو مجلسی دخترانه

خیلی از افراد ترجیح می دهند مانتوهای بلند و زیبا بر تن کنند مانتو های بلند کمک خواهد کرد که فرد کشیده تر نشان داده شود ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم نکاتی پیرامون انتخاب مانتو مناسب و همچنین گلچینی از زیباترین مانتوی بلند طرح دار را جهت ایده برای شما عزیزان به اشتراک گذاریم.

مانتوی بلند طرح دار

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر15

مانتوی بلند طرح دار

بیشتر بدانید از انتخاب مانتو با توجه به رنگ پوست

رنگ، چیزی کاملا سلیقه ایست و ما اغلب اوقات به سلیقهٔ خودمان بسنده کرده و به رمز و راز رنگ ها بی توجهی می کنیم. اما واقعیت این است که در نظر گرفتن قواعد انتخاب رنگ مناسب برای لباس، باعث خواهد شد تا زیبا‌تر و خوش هیکل تر به نظر بیاییم. یکی از این قواعد، انتخاب رنگ لباس، با توجه به رنگ پوست است.

پوست های تیره:

کسانی که پوست تیره دارند، معمولا دارای چشم و موهای مشکی یا قهوه ای تیره می باشند. این اشخاص باید لباسی را انتخاب کنند که با رنگ های تیره مغایرت داشته باشد. این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون آورده و باعث جذابیت بیشتر می‌گردد.

پیشنهادهایی برای این گروه:

رنگ های مناسب: صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم، طوسی روشن.

رنگ های نامناسب: مشکی، قهوه‌ای تیره، فیروزه‌ای، سبز یشمی، قرمز تیره.

اگر رنگ پوست شما جزو این دسته است، از پوشیدن لباس با رنگهای گرم و تیره خودداری کنید. از آنجایی که رنگ مشکی و آبی تیره معمولا به عنوان لباس رسمی کار در نظر گرفته شده و نمی‌توان بطور کامل آن را کنار گذاشت، سعی کنید استفاده از آن‌ها را به حداقل رسانده و فقط در صورت لزوم از آن‌ها استفاده نمایید.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر4

مانتوی بلند طرح دار

پوست های روشن:

اینگونه افراد معمولا موهایی بلوند و روشن داشته و رنگ چشم آن ها سبز، آبی، طوسی یا قهوه ای روشن است. رنگ هایی مناسب این گروه است که با رنگ پوستشان تضاد داشته باشد.

پیشنهادهایی برای این گروه:

رنگ های مناسب: آبی ملایم، قهوه‌ای، بژ، آبی سیر.

رنگ های نامناسب: قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، ارغوانی و سفید.

در این گروه بطور کلی باید از رنگهای خشن و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با رنگ پوست بوجود آید. بکارگیری رنگ های گرم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر2

مانتوی بلند طرح دار زیبا

پوست های معمولی:

افرادی که رنگ پوستشان نه تیره است نه روشن، می توانند تقریبا از هر رنگ لباسی استفاده کنند. از آنجایی که هر دو رنگ روشن و تیره می تواند با اینگونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو رنگ می توان استفاده نمود.

اما بهتر است تا بالاپوشتان را هماهنگ با رنگ چشمتان انتخاب کنید.

پیشنهادهایی برای این گروه:

رنگ های مناسب: بژ، آبی، سورمه‌ای، گندمی، مشکی، صورتی.

رنگ های نامناسب: مغز پسته‌ای، بنفش، قهوه ای تیره و قرمز.

تنها رنگ هایی که در این گروه اصلا نباید بکاربرد، رنگهای نزدیک به رنگ پوست است. برای مثال اگر رنگ پوست شما زیتونی است، از پوشیدن لباسهای زیتونی یا قهوه ای خودداری کنید.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر15

مانتوی بلند طرح دار خاص

انتخاب مانتو با توجه به اندام

یکی از چیزهایی که باید در انتخاب مانتو به آن دقت کنید، اندام و قدتان است. انتخاب بلندی مانتو با قد شما رابطهٔ عکس دارد، اگر قدتان کوته است سعی کنید از مانتوهای کوتاه دوری کنید. اما اگر قد بلندی دارد، مانتوهایی که بلندیشان تا زانوی شماست برازنده خواهد بود.

مانتو مناسب برای خانم های قد بلند:

یک نکته خاص برای خانم های قد بلند این است که به هیچ عنوان از مانتو و شلوار یک رنگ در ست مانتو شلوارتان استفاده نکنید، بهترین انتخاب این است است که سلیقه خود را به چالش بکشید و از دو رنگ متفاوت و یا از رنگ های تضاد و خاص استفاده کنید. اگر این نکته را رعایت نکنید و ست مانتو و شلوار تک رنگ بزنید، باعث بلندتر نشان دادن قد خود شده اید ولی با استفاده از هارمونی رنگ ها می توانید برای خود یک استایل متناسب بسازید.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر14

مدل های مانتو بلند و طرح دار زیبا

یکی از بهترین و ایده آل ترین گزینه ها می تواند برای شما مدل مانتوهای کمردار تنگ است.

انتخاب برازنده ی بعدی که می توانی استایل تان را در آن ستاره کنید، مانتوهایی است که پستی و بلندی های بدنتان را به خوبی نمایش دهد و برجستگی و فرو رفتگی های اندام درشت واضح باشد.

مدل مانتو برای خانم های کوتاه قد و ریز نقش

مانتو‌های ساده و تنگ و تا روی زانو برای شما مناسب هستند. خطوط عمودی باریک بر روی مانتو شما را بلندتر نشان می‌دهد. از پوشیدن مانتو دامن گشاد و کلوش و مدل چروک خودداری کنید و توجه کنید که مانتو بلند شما را کوتاهتر نشان می‌دهد.

خرید مانتو برای خانم هایی که شانه های پهن دارند

مانتویی با کمربند ظریف بپوشید که باعث ایجاد کمی پف روی دامنش شود. از این طریق، تناسب را بین شانه ها و پایین تنه خود ایجاد کنید. آستین های ساده یا حتی مانتوهای بدون آستین (سارافونی) را انتخاب کنید که پهنی شانه هایتان را تعدیل کرده و شما را باریکتر نشان می‌دهند. پارچه های لَخت و کشی، انتخاب مناسبی برای جنس این مانتوها هستند.

انتخاب مانتو مناسب برای خانم های چاق و پر

در اندازه مانتویی که می خرید خیلی دقت کنید. لباس های تنگ نمی توانند شما را لاغرتر نشان دهند و باعث آزار شما خواهند شد. بهترین انتخاب از بین مانتوهایی است که اندازه ای کمی و فقط کمی آزادتر داشته باشند. اگر تصمیم به پوشیدن مانتوی طرح دار گرفته اید مانتوهایی که طرح های بزرگی دارند، مانتوهایی که خط های عمودی دارند و مانتوهای چهارخانه درشت را کنار بگذارید و سراغ طرح های ریز و ساده تر بروید. این طرح ها حالت کلاسیک تر داشته و شیک تر هم هستند.

بیش از 50 مدل مانتو متنوع + تصاویر11

مانتوی بلند طرح دار خاص

لباس هایی که کمر مشخصی ندارند افراد با اندام صاف، را بی قواره نشان می دهند

انتخاب مانتو برای خانم هایی که بالاتنه درشتی دارند

به دنبال مانتوهای یقه هفت باشید که بالاتنه تان را لاغرتر نشان می‌دهند. در مورد پارچه مانتو هم توجه داشته باشید که کتان، لینن و ابریشم از بقیه پارچه ها مناسب ترند، چون امکان اینکه بین دکمه هایتان باز بماند، کمتر است.

تزئینات و هر آنچه که نگاه را به بالاتنه شما جلب کند و کمربندهای پهن و جذب که شما را چاقتر از آنچه که هستید، نشان می‌دهند، برای اندام شما مناسب نیستند.

اگر اندام صاف و بدون برجستگی دارید

به دنبال پارچه های طرحدار یا تزئینات سه بعدی نظیر چین، پیلی، جیب روی سینه و چیزهایی از این قبیل باشید تا به اندامتان حجم ببخشید. سبک های آزاد و پرچین بسیار مناسب هستند. البته باید در انتخاب مانتو مجلسی دقت بیشتری را داشته باشید.

لباس هایی که کمر مشخصی ندارند، شما را بی قواره نشان می دهند. مانتوهای تک رنگ و بدون طرح هم برای اندام شما مناسب نیستند.

راهنمای خرید مانتو برای شکم بزرگ

اگر بر اثر چاقی یا زایمان شکم و پهلوهای بزرگ و چاقی دارید به شما توصیه می شود که از طرح مانتو برای شکم بزرگ استفاده کنید. نکاتی که باید در هنگام خرید مانتو به آن ها دقت کنید به شرح زیر است :

۱- نباید پلیسه در ناحیه شکم و پهلو دوخت و طراحی شده باشد، چرا که باعث عریض تر نشان دادن شما می شود.

۲- در راستای شکم و پهلو هایتان نباید جیب طراحی و دوخته شده باشد. چرا که باعث چاق تر نشان دادن شما می کند.

۳- مدل مانتو کمربند دار را انتخاب نکنید، چرا که باعث تفکیک شکم و سینه شما و در نهایت چاق تر نشان دادن شما می شود.

۴- مدل مانتو کمر دار هم که در طراحی و دوخت شان بخش کمر را ویژه طراحی کرده اند، دور کمرتان را عریض تر نمایش می دهد.

مدل مانتو برای افرادی با سینه بزرگ:

مانتو‌هایی با بالا تنه ساده و گشاد برای کوچکتر نشان دادن سینه ها مناسب هستند. مانتو‌های تنگ باعث کشش و جلب توجه در ناحیه سینه می شوند و مانتو‌های با دو طرف دکمه آن‌ها را بزرگتر نشان می دهد. جیب باعث جلب توجه به سینه ها می شود و مانتو‌های پلیسه دار در قسمت سینه شکل سینه را بزرگتر نشان می‌دهد، سعی کنید از مانتو با دامن پلیسه دار استفاده کنید که توجه از قسمت سینه‌ها دور شود و متناسب ‌تر دیده شوید.