تیغه سبزی خردکن | تیز کردن تیغه سبزی خردکن

چه جوری تیغه سبزی خردکن رو تیز کنم؟ | نحوه تیز کردن تیغه سبزی خردکن به روش دستی

10:15 - 1402/03/22
امروز در این مطلب قصد داریم نحوه تیز کردن تیغه سبزی خردکن را به روش دستی به شما همراهان بیاموزیم. پس با ما د مجله اینترنتی پاتوق آنلاین همراه باشید.
تیز کردن تیغه سبزی خردکن

چگونه تیغه سبزی خرد کن را تیز کنیم؟ این سوالی است که افراد بسیاری بعد از گذشت مدتی از کارکرد دستگاه سبزی خردکن با آن مواجه می شوند. پس اگر شما هم با این سوال مواجه شده اید که چگونه تیغه سبزی خردکن را تیز کنیم تا انتهای این مطلب با پاتوق آنلاین همراه باشید.

سبزی خرد کن چگونه کار میکند ؟

همانطور که میدانید سبزی خردکن ها انواع مختلفی دارند. سبزی خردکن صنعتی به 2 مدل سطلی و بشقابی تقسیم می شوند. در انواع مدل های سبزی خردکن، تیغه یکی از اجزای اصلی آن است که نحوه کار سبزی خرد کن به آن وابسته می باشد.

بطور کلی برای کار با سبزی خردکن باید سبزی ها را به صورت کاملا خشک شده داخل دستگاه بریزید چرا که در غیر این صورت تیغه کند می شود. با ریختن سبزی با توجه به ظرفیت دستگاه و روشن کردن آن عملیات خرد شدن سبزی آغاز خواهد شد. می توانید سبزی را به میزان دلخواه خود ریز نمایید.

چه جوری تیغه سبزی خردکن رو تیز کنم؟ | نحوه تیز کردن تیغه سبزی خردکن به روش دستی1

چگونه تیغه ی سبزی خرد کن را تیز کنیم ؟

معمولا تیغه سبزی خرد کن بعد از گذشت مدتی خاصیت تیز و بران بودن خود را از دست داده و قادر به خرد کردن سبزی نمی باشد. چنانچه تیغه ی سبزی خردکن تیز و بران نباشد تمامی سبزی ها له خواهند شد. به همین دلیل باید بعد از گذشت مدتی از کارکرد دستگاه و در صورت کند شدن تیغه ها برای تیز کردن آن ها اقدام کنید.

چه جوری تیغه سبزی خردکن رو تیز کنم؟ | نحوه تیز کردن تیغه سبزی خردکن به روش دستی15

چطور تیغه سبزی خردکن را تیز کنیم ؟

همانطور که می دانید به جهت جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدگی تیغه های سبزی خرد کن از جنس استیل ضد زنگ ساخته می شوند. در حقیقت هر چه تیغه ها تیزتر باشند سرعت خرد کردن سبزی ها افزایش خواهد یافت و این نکته برای آشپزخانه های صنعتی که می خواهند حجم بالایی از انواع سبزی را در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت یکدست خرد کنند اهمیت زیادی دارد. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چگونه تیغه ی سبزی خردکن را تیز کنیم؟

چه جوری تیغه سبزی خردکن رو تیز کنم؟ | نحوه تیز کردن تیغه سبزی خردکن به روش دستی18

برای تیز کردن انواع تیغه سبزی خردکن 2 روش وجود دارد:

تیز کردن تیغه سبزی خردکن به صورت دستی

در روش دستی از سنگ برای تیز کردن تیغه سبزی خردکن استفاده می شود. توجه داشته باشید با قرار دادن سنگ در داخل آب به مدت چند دقیقه تیغه بهتر تیز خواهد شد. برای تیز کردن تیغه سبزی خردکن با سنگ به طریق ذیل عمل کنید.

  • سنگ را در دست راست و تیغه را در دست چپ نگه دارید.
  • نوک تیغه را با یک تکه پارچه به خوبی بپوشانید.
  • سنگ را بر روی لبه ی تیغه به سمت جلو حرکت دهید توجه داشته باشید در این حالت تیغه را به صورت شیب دار به سنگ بکشید.
  • توجه داشته باشید به هیچ عنوان نباید به صورت رفت و برگشت سنگ را بر روی تیغه سبزی خردکن بکشید.
  • حال تیغه را برگردانده و طرف دیگر آن را به سنگ بکشید.
  • همانطور که می دانید انواع تیغه سبزی خردکن به شکل نیم دایره یا هلالی هستند توجه داشته باشید حرکت سنگ بر روی تیغه به طرف لبه ی تیغه انجام شود.
  • بعد از هر بار مصرف سنگ را به خوبی بشویید و بگذارید تا کاملا خشک شود.