قتل / حوادث / قتل عمد/ حادثه

قتل دلخراش و وحشیانه در پارتی شبانه خانه باغ شهریار + عکس قاتل

09:25 - 1402/03/20
قتل خونین و دلخراش مرد جوان در پارتی شبانه خانه باغ شهریار
اخبار قتل

رسیدگی به این جنایت از ۲۹ بهمن ماه 1401 درجریان درگیری دسته جمعی در یک میهمانی شبانه در یکی از باغ ویلاهای وحیدیه شهریار شروع شد.

قتل دلخراش و وحشیانه در پارتی شبانه خانه باغ شهریار + عکس قاتل6

پیکر خونینی وسط باغ

وقتی گشت پلیس به محل درگیری رسید با پیکر خونین مرد ۳۵ ساله‌ای روبه‌رو شد که در وسط باغ روی زمین افتاده بود.

خیلی زود فرهاد به بیمارستان منتقل شد اما شدت خونریزی به حدی بود که پس از چند ساعت فرهاد جان باخت و با مرگ وی بود که بازپرس کشیک قتل برای رسیدگی به این پرونده خودش را پای صحنه جنایت رساند.

تحقیقات اولیه توسط کارآگاهان زبده شهریار نشان می‌داد فرهاد در جریان درگیری مستانه در خانه باغ و در اثر ضربات چاقو به قتل رسیده است.

بازداشت قاتل فراری

عامل جنایت که بلافاصله از صحنه خونین شبانه پا به فرار گذاشته بود طولی نکشید که توسط مأموران پلیس شناسایی شد.

همزمان با دستگیری سالار چند نفر دیگر به نام فرید، پدرام، فرشاد وسیامک به خاطر شرکت در نزاع دسته جمعی بازداشت شدند.

گره کور

سالار که در بازجویی‌ها مدعی بود سهیل ضربه کاری را به فرهاد زده است اتهام قتل را قبول نداشت.سهیل آخرین فردی بود که دراین پرونده متواری شده بود و رسیدگی به پرونده را با چالش مواجه کرده بود. با تلاش‌های پلیس سرانجام این فرد نیز در عملیات فرا استانی شناسایی و دستگیر شد.

با دستگیری سهیل بود که تحقیقات کارآگاهان دایره جنایی شهریار به ثمر نشست و مشخص شد سالار خودش ضربه کاری را به مقتول زده است.

سالار در بازجویی‌های مجدد مدعی شد به میهمانی شبانه که در یکی از ویلاهای شهریار دعوت بودیم بر سر یک مشت حرف‌های پوچ و کینه قدیمی که بین دوستانم مطرح بود درگیری بین‌مان رخ داد. من چاقو داشتم و دوستان دیگرم هم همینطور. در درگیری برای دفاع از خود ضربه‌ای به فرهاد زدم اما هرگز فکر نمی‌کردم این ضربه من باعث مرگش شود بعد از من نیز یکی دیگر به او چاقو زد.

پس از اعتراف‌های نهایی سالار سرانجام این پرونده نیز از سوی پلیس مختومه اعلام شد و عامل جنایت و 5 متهم دیگر به خاطر شرکت در نزاع دسته جمعی راهی دادسرا شدند و بزودی درصف محاکمه قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران درپایان با اظهار اینکه مصرف مشروبات الکلی تأثیری سوء بر عملکرد روانی جوانان دارد، گفت: یکی ازمهمترین آسیب‌های مصرف مشروبات الکلی خشونت طلبی است که متأسفانه در این درگیری‌های خشونت بار شاهد جنایت‌های خونین هستیم.

نگاه کارشناسی

فتانه ورمزیار کارشناس ارشد روانشناسی

قتل دلخراش و وحشیانه در پارتی شبانه خانه باغ شهریار + عکس قاتل16

مصرف مواد مخدر و الکل یکی از آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود که خسارت‌های زیانباری را به جامعه تحمیل می‌کند. مصرف مشروبات الکلی آسیب‌های روانی و جسمانی را دربر دارد که ازجمله این آسیب‌ها می‌توان به انواع سرطان‌ها و اختلال‌های روانی و رفتاری و بروز رفتارهای خشونت‌بار اشاره کرد. آسیب به بخش‌های ایمنی مغز باعث عدم بازداری هیجانی و تکانش‌گری و عدم ارزیابی موقعیت باتوجه به محرک می‌شود. به زبان ساده‌تر مغز تحت تأثیر مصرف الکل نمی‌تواند رفتار بازتابی مناسبی را درمقابل محرک انجام شده داشته باشد.

در رفتارهای بازتابی مانند این پرونده متهم به قتل نتوانسته دربرابر محرک محیطی چون جرو بحث پاسخ مناسبی را انتخاب کند وسرانجام به دنبال خشونت طلبی درصدد قتل او بوده است.

عدم مهارت در پاسخگویی به محرک‌های محیطی یکی ازمهم‌ترین عوارض مصرف مشروبات الکلی به شمار می‌رود که متأسفانه خسارات جبران ناپذیری را دربر دارد که از جمله آنها می‌توان به خشونت دربین جمع دوستان و خشونت‌های خانوادگی اشاره کرد.

همچنین مشروبات الکلی قوه شناخت مغز را با چالش جدی روبه‌رو می‌کند طوری که فرد نمی‌تواند در حل مسائل از این قوه به‌ خوبی استفاده کند ودر تصمیم‌گیری‌های مسائل زندگی وحتی روزمره دچار مشکلات خواهد شد.

یکی از تأثیرات اعتیاد به الکل ایجاد روابط خانوادگی آسیب دیده است. افراد خانواده‌ فرد الکلی اغلب برای ایجاد پیوندهای عاطفی قوی در تلاش هستند. یک مطالعه از محققان دانشگاه بوفالو، نوشیدن زیاد الکل را با رضایت زناشویی کمتر ارتباط داد.این مطالعه همچنین نشان داد که اعتیاد به الکل خطر تعاملات منفی را بویژه در میان زوج‌ها افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، افراد الکلی در مورد وضعیت خود دروغ می‌گویند که این موضوع اعتماد را از بین می‌برد و برقراری ارتباط قوی میان دیگر اعضای خانواده را با وی مشکل می‌کند.

فرزندان والدینی که با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات شناختی، رفتاری و عاطفی هستند. متأسفانه، والدینی که با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می‌کنند، اغلب از نیازهای جسمی و عاطفی فرزندان خود غافل هستند.

این موضوع منجر به بروز مشکلات جدی رشد برای بچه‌ها می‌شود. برخی از مشکلاتی که کودکان در خانه‌هایی که اعتیاد به الکل وجود دارد تجربه می‌کنند عبارتند از مشکلات تحصیلی، اضطراب و افسردگی، رشد عاطفی ضعیف، مشکل در برقراری روابط صمیمانه در بزرگسالی و تمایل به دروغ گفتن است.