آشپزی / کباب کوبیده مرغ /غذاهای سنتی خوشمزه/ پلو عربی

کباب کوبیده مرغ ترد و آبدار خوشمزه رو با این روش درست کن که میگم و کنار خانواده نوش جان کنید که بسیار خوشمزه است

23:54 - 1402/03/18
کباب کوبیده مرغ یکی غذاهای بسیارخوشمزه و محبوب ایرانیه . کباب کوبیده مرغ را می توان در فر یا روی منقل هم درست کرد که آسان ترین روش درون فر می باشد. اگر شما از طرفداران کباب کوبیده می باشید اما به هر دلیلی نمی توانید از گوشت قرمز استفاده کنید، در اینجا با ما همراه باشید
کباب کوبیده مرغ
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
زعفران دم کرده ۱/۴ لیوان
گوجه فرنگی ۴ عدد
کره به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
ارد به مقدار لازم

طرز تهیه کوبیده مرغ

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده مرغ، ابتدا سینه مرغ را تمیز می کنیم و استخوان های آن را از گوشت جدا می کنیم و می شوییم. حالا درون آبکشی قرار می دهیم تا خونابه مرغ خارج شود. چرخ گوشت را آماده می کنیم و سینه مرغ را چرخ می کنیم.

مرحله دوم

بعد از این که سینه مرغ را دو بار چرخ کردیم، درون کاسه گودی می ریزیم و روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در فریزر می گذاریم تا بافت گوشت منجمد شود. سپس پیاز را پوست می گیریم و می شوییم.

نکته:

دقت داشته باشیک که فیریز کردن مایه کباب سبب می شود بافت مرغ بهتر شود و مرغ هنگام سیخ کشیدن وا نرود اما این کار اختیاری است.

مرحله سوم

در ادامه پیاز را با رنده ریز، رنده می کنیم و درون صافی می ریزیم و با پشت قاشق، روی پیاز فشار می آوریم تا آب آن خارج شود. کاسه حاوی مرغ را از فریزر بیرون می گذاریم تا در دمای محیط به آرامی نرم شود.

مرحله چهارم

اکنون پیاز رنده شده را به مرغ می افزاییم و خوب ورز می دهیم تا با هم مخلوط شوند، حالا کمی نمک و فلفل به مایه کباب اضافه می کنیم و مجددا به مدت ۴ دقیقه ورز دادن را ادامه می دهیم تا بافت گوشت مرغ منسجم و یکدست شود.

مرحله پنجم

وقتی که مواد را خوب مجلوط کردیم اگر مایه کباب به شکل وا رفته بود به اندازه لازم آرد سفید به آن اضافه می کنیم. سپس روی کاسه مایه کوبیده را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

نکته:

برای خوش طعم شدن کباب کوبیده مرغ می توانید از ادویه کباب کوبیده مرغ یا مقداری پودر پاپریکا استفاده کنید.

مرحله ششم

سیخ های کباب را آماده می کنیم و بعد از زمان تعیین شده مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم و دوباره ورز دادن را تکرار می کنیم. سپس کف دست را کمی خیس می کنیم و به مقدار کافی مایه کباب برمی داریم و به سیخ می کشیم.

مرحله هفتم

گام بعدی، زعفران دم کرده را با استفاده از فرچه به دو طرف مایه کباب آغشته می کنیم تا تمام قسمت ها خوشرنگ و زعفرانی شوند. در این فاصله ذغال ها را روشن می کنیم و تا سرخ شدن کامل ذغال ها تحمل می کنیم.

نکته:

آب لیموترش تازه طعم متفاوتی به کباب کوبیده مرغ می‌دهد. می‌توانید در سس کره و زعفران مقداری آب لیموترش اضافه کنید یا بعد از پخت و هنگام سرو روی کباب‌ها آب لیمو‌ترش بریزید.

مرحله هشتم

آنگاه سیخ ها را روی حرارت ذغال قرار می دهیم تا به آرامی مغز پخت شوند. حالا سیخ ها را به طور مدام پشت و رو می کنیم. در ادامه کمی کره را روی حرارت ذوب می کنیم و با فرچه سطح روی کوبیده مرغ را چرب می کنیم.

مرحله نهم

با چرب کردن، بافت کوبیده سفت نمی شود. سپس گوجه ها را به سیخ می کشیم و روی منقل در کنار سیخ کوبیده قرار می دهیم تا نرم و پخته شوند. در نهایت بعد از آماده شدن کوبیده مرغ را با پلو و گوجه سرو می کنیم. نوش جان

نکته:

در صورت تمایل می توان کباب را در فر نیز درست کرد به این ترتیب که فر را در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد می گذاریم و سپس سینی فر را با کره چرب می کنیم و کبابها را روی سینی فر می گذاریم تا بپزد و هر چند دقیقه یکبار آن را زیر و رو می کنیم تا همه جای آن پخته شود.