آشپزی / پودر لبو /غذاهای سنتی خوشمزه

تا حالا پودر لبو خوش رنگ درست کردی ؟ این پودر رو اینجوری که میگم درست کن برای خوش رنگ شدن روی پلو و شیرنی استفاده کن

14:03 - 1402/03/18
از پودر لبو به عنوان یک رنگ دهنده طبیعی سالم در انواع غذاها و شیرینی ها استفاده میشه
پودر لبو

پودر لبو یک رنگ دهنده طبیعی و سالم است که می توانید برای غذاها و شیرینی ها استفاده کنید و رنگ زیبایی به آن ها بدهید همین طور پلو را می توانید برای تزئین رنگ کنید و سفره خود را زیباتر نمایید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر لبو خوشرنگ خانگی برای تزئین پلو در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پودر لبو
چغندر قرمز یک کیلو

طرز تهیه پودر لبو

مرحله اول

برای درست کردن پودر لبو در ابتدا چغندر قرمزی که رنگش قرمز، قرمز باشد تهیه کنید چون بعضی از چغندر ها صورتی رنگ هستند و رنگ پودر کمرنگ می شود سپس آن ها را تمیز یشویید.

مرحله دوم

آبکش کرده و اجازه دهید کاملا خشک شوند در این مرحله عجله نکنید چون خشک بودن چغندر بسیار مهم است و اگر مرطوب باشد باعث کپک زدن پودر لبو می شود.

لیمو با خواص بی نظیر و کاربردی های متفاوتی که دارد یکی از چاشنی های است که در تمام فصول سال در غذاهای ما استفاده می شود.

مرحله سوم

چغندر را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با چاقو برش های نازک بزنید چغندر سفت است پس با احتیاط این کار را انجام دهید و کف یک سینی فلزی تمیز و خشک با فاصله کنار هم بچینید.

مرحله چهارم

برای یک تا دو روز روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید تا خشک شوند ورقه های آن را چند بار زیر و رو کنید تا هر دو طرف خشک شود می توانید روی سبد بچینید و جلوی نور خورشید قرار دهید.

تا حالا پودر لبو خوش رنگ درست کردی ؟ این پودر رو اینجوری که میگم درست کن برای خوش رنگ شدن روی پلو و شیرنی استفاده کن 15

مرحله پنجم

بعد از خشک شدن در آسیاب ریخته و پودر کنید سپس الک کرده و در ظرف تمیز و خشک بریزید این پودر را برای یک سال می توانید داخل یخچال نگهداری نمایید.