سوختگی | سوختگی فرش

رفع سوختگی فرش در خانه /اگر فرشت سوخت با این ترفند به راحتی تند و سریع لکه سوختگی رو از بین ببر + عکس

08:52 - 1402/03/15
شاید برای شما هم پیش اومده باشه که اتفاقی فرش خونتون در اثر سوختگی لکه شده با این ترفند لکه سوختگیه روی فرش رو به راحتی تو خونه از بین ببر
ترفند از بین بردن سوختگیه فرش در منزل

پاک کردن لکه های روی فرش

در اثر حادثه یا بی توجهی فرش شما دچار سوختگی شده و لکه های سوختگی روی آن ایجاد شده است. این لکه ها یکی از دردسرسازترین مشکلاتی است که برای خانم های خانه دار اتفاق می افتد

رفع سوختگی فرش با سیگار

رفع سوختگی فرش در خانه /اگر فرشت سوخت با این ترفند به راحتی تند و سریع لکه سوختگی رو از بین ببر  + عکس14

• برای رفع سوختگی فرش با سیگار، ابتدا با کمک یک کاغذ سمباده سطح سوختگی را بسابید.

• در مرحله بعد با کمک جاروی معمولی و یا شارژی، سوختگی‌های سابیده‌شده را از روی فرش تمیز کنید.

• در صورت ماندن بخشی از سیاهی‌های سوختگی، می‌توانید با استفاده از نوک یک قیچی کوچک، به دقت لکه را از روی پرز و بافت فرش قیچی کنید.

• حالا با دقت لکه را بررسی کنید. اگر هنوز لکه سوختگی باقی مانده است؛ با کمک محلولی از یک قسمت آب اکسیژنه و ده قسمت آب و به‌وسیله یک پارچه روی لکه را به آرامی تمیز کنید. برای این منظور دقت کنید که ابتدا سطح بیرونی لکه و سپس بافت داخلی فرش را تمیز کنید.

• در مرحله آخر، محل لکه را با آب بشویید و سطح آن را کاملا خشک کنید.

رفع سوختگی فرش با زغال

رفع سوختگی فرش در خانه /اگر فرشت سوخت با این ترفند به راحتی تند و سریع لکه سوختگی رو از بین ببر  + عکس9

برای رفع سوختگی فرش با زغال هم می‌توانید همانند روش رفع فرش سوخته با سیگار، عمل کنید. با این تفاوت که پس از کوتاه کردن پرزهای سوخته فرش، محل سوختگی را با کمک یک لایه ضخیم از محلول شامپوفرش، بپوشانید و اجازه دهید کاملا خشک شود. پس از آن سطح سوخته را جاروبرقی بکشید. در صورتی که هنوز آثار سوختگی مشهود بود؛ می‌توانید از یک محلول رنگ‌بر ضعیف استفاده کنید. سپس در محلی که سوختگی را شستید، یک وسیله سنگین مثل کتاب قطور قرار دهید و فرش را روی آن بگذارید تا سریع‌تر خشک شود.