آشپزی / کباب /غذاهای سنتی خوشمزه/ پلو عربی

تا حالا کباب گوشت و کدو سبز درست کردی؟ | این کباب خوشمزه و خوش عطر و بو رو اینجوری که میگم درست کن تا زبونزد همه بشی

00:48 - 1402/03/10
کباب گوشت و کدو سبز یکی از غذاهای خوشمزه ای است که طعم بسیار جذابی دارد شما می توانید طرز تهیه آن را در سایت پاتوق آنلاین بخوانید.
طرز تهیه کباب گوشت و کدو سبز

طرز تهیه کباب گوشت و کدو سبز

مواد لازم برای
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
کدو ۲ تا ۳ عدد
جعفری ۱ دسته کوچک
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی ۴ عدد
فلفل کاپی یا دلمه ای ۱ عدد

پاپریکا و پودر سیر به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن و زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول

برای تهیه کباب گوشت و کدو سبز ابتدا پیاز را بعد از اینکه پوست گرفتیم، می شوییم و با رنده ریز به شکل پوره در می آوریم، سپس با استفاده از صافی آب اضافی آن را می گیریم و درون کاسه ای می ریزیم.

مرحله دوم

اکنون گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی پیاز می افزاییم، و مقداری زردچوبه و پودر پاپریکا و پودر سیر روی گوشت می پاشیم و با کمک دست ورز می دهیم تا مواد با هم یکدست و مخلوط شوند و بافت منسجمی شکل بگیرد.

مرحله سوم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال می گذاریم تا گوشت مزه دار شود. در این فاصله کدو ها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه های ضخیم قسمت می کنیم.

کباب سارما بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ در کشور ترکیه می باشد که با ترکیب مختلفی طبخ…

مرحله چهارم

آنوقت کدوهای برش داده را کنار می گذاریم و بعد از زمان تعیین شده کاسه حاوی گوشت از یخچال خارج می کنیم. سپس تابه ای را روی حرارت ملایم می گذاریم و مقداری روغن به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

مایه کباب را به اندازه کوفته های کوچک در دست گرد می کنیم و در تابه می چینیم. تمامی مایه کباب را به همین شکل درست می کنیم. و با استفاده از قاشق کوفته های گوشت را جابه جا می کنیم تا تمام قسمت ها کاملا سرخ شوند. پس از سرخ شدن کوفته ها را از تابه خارج می کنیم و در ظرفی کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله ورقه های کدو را درون همان نابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند. سپس سیخ های چوبی را آماده می کنیم و به صورت یکی در میان کدوها و گوشت ها را به سیخ می کشیم.

مرحله هفتم

آن زمان گوجه فرنگی ها را می شوییم و درون کاسه ای مناسب رنده می کنیم. حالا درون تابه ای می ریزیم و روی حرارت می گذاریم. پس از اینکه آب گوجه ها تبخیر شد مقداری به تابه روغن می افزاییم تا بوی خامی گوجه آزاد شود و گوجه خوشرنگ شود.

مرحله هشتم

در گام بعدی رب را به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ رب باز شود. اکنون کمی نمک و فلفل سیاه و ادویه به همراه نصف لیوان آب جوش به تابه می افزاییم تا سس ما آماده شود.

مرحله نهم

پس از آن سیخ های کباب را درون تابه سس می چینیم و حرارت را کم می کنیم تا به آرامی سس جذب کباب ها شود و آب درون تابه خشک شود. وقتی که سس به روغن افتاد و آبی در تابه نماند کباب ما حاضر است.

مرحله دهم

در آخر جعفری ها را ساطوری خرد می کنیم و بعد از اینکه سیخ های کباب را در ظرف مورد نظرمان قرار دادیم کمی سس روی کباب می ریزیم و با جعفری های خرد شده تزئین می کنیم. کباب گوشت و کدو را می توان با نان یا برنج سرو کرد. نوش جان