آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه/ کوکوی پیاز

تا حالا کوکوی خوشمزه پیازچه درست کردی؟/ این کوکوی خوشمزه پیازچه رو که واقعا عطر و بوی دیوانه کننده دارد رو اینجوری بپز تا خودت عاشقش طعمش بشی

20:52 - 1402/03/16
یه نوع کوکوی دیگه هم هست که با پیازچه درست میشه این کوکو به قدری خوشمزه و لذیز میشه که باورتون نمیشه با ما همراه باشید
 کوکوی خوشمزه پیازچه

کوکو پیازچه از خانواده کوکو های ایرانی است و بسیار خوشمزه و مقوی می باشد این غذا بسیار مناسب برای پیک نیک و یا یک شام سبک می باشد. پیازچه دارای خواص بسیار زیادی است که بهتر است در سبد غذایی خانواده قرار بگیرد. امروز قصد داریم تا طرز تهیه کوکو پیازچه بدون گوشت و سیب زمینی را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

تا حالا کوکوی خوشمزه پیازچه درست کردی؟/ این کوکوی خوشمزه پیازچه رو که واقعا عطر و بوی دیوانه کننده دارد رو اینجوری بپز تا خودت عاشقش طعمش بشی1تا حالا کوکوی خوشمزه پیازچه درست کردی؟/ این کوکوی خوشمزه پیازچه رو که واقعا عطر و بوی دیوانه کننده دارد رو اینجوری بپز تا خودت عاشقش طعمش بشی4

مواد اولیه مورد نیاز جهت تهیه کوکو پیازچه:

پیازچه ۴۰۰ گرم
تخم مرغ ۴عدد
روغن به میزان لازم
آرد سفید ۲ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کوکو پیازچه بدون گوشت و سیب زمینی:

مرحله اول آماده سازی پیازچه:

ابتدا پیازچه ها را کاملا شسته و زمان می دهیم تا کمی خشک شوند بعد روی تخته کار خیلی ریز پیازچه ها را خرد می کنیم و آماده می گذاریم.

مرحله دوم آماده سازی مواد تخم مرغی:

تخم مرغ ها را داخل کاسه مناسبی شکسته و به آنها نمک، فلفل و زردچوبه می افزاییم حالا خوب مواد را با هم مخلوط می کنیم تا مواد از لختگی خارج شود.

مرحله سوم افزودن پیازچه:

در این مرحله پیازچه را به مواد تخم مرغی می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند اگر مواد غلظت کافی برای سرخ شدن را نداشت آرد سفید را هم به مواد افزوده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم پخت کوکو پیازچه:

داخل تابه مناسبی را روغن ریخته و زمان می دهیم تا روغن خوب گرم شود حالا مواد آماده شده را داخل تابه ریخته و دو سمت کوکو را کاملا سرخ می کنیم تا مغز پخت شود.

مرحله پنجم سرو کوکو پیازچه:

کوکو پیازچه را روی دستمال روغن گیر می گذاریم تا روغن اضافی آن خارج شود سپس داخل ظرف سرو ریخته و در کنار نان تازه نوش جان کنید.

  • تا حالا کوکوی خوشمزه پیازچه درست کردی؟/ این کوکوی خوشمزه پیازچه رو که واقعا عطر و بوی دیوانه کننده دارد رو اینجوری بپز تا خودت عاشقش طعمش بشی13
  • تا حالا کوکوی خوشمزه پیازچه درست کردی؟/ این کوکوی خوشمزه پیازچه رو که واقعا عطر و بوی دیوانه کننده دارد رو اینجوری بپز تا خودت عاشقش طعمش بشی17

نکات و فوت و فن تهیه کوکو پیازچه:

  1. کوکو پیازچه را هم به صورت تکی و هم یک تکه می توانید تهیه کنید.
  2. کوکو پیازچه را به همراه گوجه و خیارشور و نان ساندویچی سرو کنید.
  3. اگر غلظت مواد به صورتی بود که بتوان آن را سرخ کرد آرد را به مواد کوکو اضافه نکنید.