روانشناسی /عاشق ترین زن سال / معرفی عاشق ترین زن جهان

با لو رفتن ۹ دلیل و نشانه از دیده روانشناسان که میگوید این فرد حس و عشقش کاملا واقعی هست

14:41 - 1402/03/14
اگر شما هم نمیدانید در یک رایطه عاطفی آیا واقعا عاشق شده اید با نه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم آبا شما عاشق واقعی هستید یا خیر
عشق واقعی

یکی از عجیب ترین و شگفت انگیزترین چیزهایی است که یک انسان می تواند تجربه کند. در حالی که عاشق شدن برای همه متفاوت است، برخی از افکار و احساسات مشترک وجود دارد که می تواند به افراد کمک کند تشخیص دهند عاشق شده اند.

عاشق شدن در هزارتوی ذهن انسان امروزی پیچیده است. روانشناسان برخی از نشانه‌های واضحی را که نشان می‌دهد ممکن است عاشق کسی شده‌اید ، شناسایی کرده اند.

– نمی توانید از خیره شدن به او دست بردارید

این یک نشانه کلاسیک شیفتگی است: از دست دادن خود در چشمان کسی که دوستش دارید. مارک هکستر – روانشناس – توضیح می دهد که این یکی از واضح ترین نشانه های عاشق شدن است. چرا نمی خواهید به چشمان کسی که به عنوان زیباترین و جذاب ترین فرد در دنیای خود تجربه می کنید نگاه کنید؟ او می گوید: مسئله این است که وقتی به کسی که دوستش دارید نگاه می کنید، فقط ظاهر او را نمی بینید. شما ممکن است کل آینده خود را با هم ببینید، یا حداقل تصورش را کنید .

هکستر می گوید: حتما تا به حال دیده‌اید مادری به نوزاد تازه متولد شده‌اش نگاه می‌کند یا با محبت به فرزندش نگاه می‌کند.

-فعالیت های معمول خود را رها می کنید

مادلین میسون روآنتری – روانشناس- توضیح می دهد: اگر از گذراندن وقت با کسی لذت می برید، سیستم پاداش در مغز انگیزه را بیشتری را ایجاد می کند .در این زمان اشتیاق حضورممکن است شما را به فکر راه‌هایی برای نزدیک شدن کرده باشد، به این امید

-وقتی کاری غیرجذاب انجام می دهد مهم نیست

هکستر می گوید: قدرت عشق و عشق جدید بدوی است.این بدان معناست که وقتی کسی که عاشق او شده‌اید، کاری را انجام می‌دهد که ممکن است به نظر شما جذاب نباشد، برایتان مهم نیست. در واقع، شما حتی ممکن است متوجه آن نمی شوید.

هکستر می‌افزاید: عشق می‌تواند بسیار قدرتمند باشد و می‌تواند با از دست دادن همه بازداری‌ها همراه باشد. به والدینی فکر کنید که عاشق نوزادشان هستند و چگونه می‌پذیرند که فرزندشان را بدون توجه به اینکه چقدر کثیف هستند دوست بدارند یا چقدر بخاطر او از خواب باز می مانند.

-زمانی که با هم هستید زمان می گذرد

داریا کوس- روانشناس – توضیح می دهد: اگر عاشق کسی شده اید، به احتمال زیاد زمان با او خیلی سریع می گذرد.این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ما در حال انجام کاری هستیم که از آن لذت می‌بریم.

-هیچ غلطی نمی توانند بکنند

هکستر می گوید که عاشق شدن می تواند کمی احساس واقعیت را در شما مخدوش کند.

او می افزاید: به احتمال زیاد اگر عمیقاً عاشق کسی هستید، دیدی تا حدی غیرواقع بینانه خواهید داشت در حالی که ممکن است تمایل داشته باشید از شخصی که کاری را انجام می دهد انتقاد کنید، اگر فرد مورد علاقه تان آن را انجام دهد به او انتقاد نخواهید کرد.وقتی عاشق هستید، تنها چیزی که می بینید نسخه ای از زیبایی است. این ایده آل سازی فردی است که تمام احساسات شما بر او متمرکز شده است.

– احساس غیر عادی خوش بینی می کنید

میسون روآنتری می‌گوید وقتی عاشق می‌شوید، هر چیز دیگری در زندگی‌تان ممکن است به طرز عجیبی شگفت‌انگیز باشد.

او می افزاید: همچنین ممکن است بدون هیچ دلیل مشخصی احساس انرژی بیشتری کنید.این نتیجه تمام آن ضربه‌های دوپامینی است که از فکر کردن به او و انجام کارها، چه با او و چه به یاد اون، می‌گیرید.پیش بینی مثبت به کاهش استرس کمک می کند، بنابراین انتظار بودن با او سلامت روانی را تقویت می کند .

-می خواهید او را در آغوش گرفته و ببوسید

دلیل اینکه می‌خواهید کسی را که عاشق او شده‌اید، لمس کنید و ببوسید، بسیار ریشه‌دارتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

وقتی کسی را که عاشقش می شوید لمس می کنید، “هورمون عشق” یعنی اکسی توسین ترشح می شود.این هورمون باعث می شود احساس خوشحالی کنید و ارتباط بین شما و او را تقویت کنید.

-همیشه به او فکر می کنید

هکستر می گوید: عاشق شدن مستلزم تسلیم احساسات ما به شخص دیگری است.در آن تسلیم، ما به نوعی با آن شخص ادغام می شویم و کاملاً درگیر او می شویم تا جایی که بر افکار ما تسلط می یابد. باز هم، این تا حدی به لطف اکسی توسین است که در طول رابطه در مغز ترشح می شود.

هکستر می‌افزاید: این می‌تواند بر عواطف، شناخت و پیوند اجتماعی تأثیر بگذارد، همه این‌ها می‌توانند باعث شوند که به کسی نزدیک‌تر شوید و احساس عشق را تقویت کنید.

– شما می خواهید او خوشحال باشد

هکستر می‌گوید وقتی عاشق کسی می‌شوید، ممکن است احساس نوعدوستی بیشتری نسبت به همیشه پیدا کنید.

او می‌افزاید: این ویژگی نسخه‌های بالغ‌تر عشق است که می‌تواند نشانه‌ای از عشق عمیق و طولانی‌مدت باشد. شما نه تنها خوشبختی را برای خود می خواهید، بلکه آن را به همان اندازه برای طرف مقابل می خواهید