پیاز سوخاری رژبمی/ پیاز داغ

اگر میخواهی یه پیاز داغ ترد و عسلی خوشگل داشته باشی اینجوری که برات میگم این پیاز داغ رو درست کن

12:16 - 1402/03/14
اول اینکه برای تهیه پیاز داغ حتما باید از پیازهای سالم و با کیفیت استفاده کنید. چنانچه داخل پیاز نرم است و بوی بدی دارد از آن استفاده نکنید، چون بعد از گذشت مدتی پیاز داغ خراب می شود
پیاز داغ ترد و عسلی

پیاز داغ در غذاهای ایرانی یکی از ارکان ثابت و پر طرفدار است که طعم دلپذیری به غذای شما می دهد پیاز داغ را در انواع آش ها و خیلی از غذاهای سنتی استفاده می کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیاز داغ عسلی و مجلسی خوشمزه و ترد در ادامه با ما همراه باشید.

اگر میخواهی یه پیاز داغ ترد و عسلی خوشگل داشته باشی اینجوری که برات میگم این پیاز داغ رو درست کن2

مواد لازم برای پیاز داغ
پیاز یک کیلو
آب به مقدار کافی
نمک مقداری
روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه پیاز داغ

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن پیاز داغ پیازها را پوست می گیریم سپس با رنده چیپس به نازک ترین شکل خرد می کنیم آب و نمک را در ظرفی می ریزیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم.

مرحله دوم

آب که به جوش آمد پیاز را به آن اضافه می کنیم و ده دقیقه زمان می دهیم تا پیاز کاملا شیشه ای شود سپس آبکش می کنیم و با آب سرد می شوییم و روی یک دستمال تمیز پهن می کنیم.

مرحله سوم

با کمک یک دستمال دیگر آب پیازها را می گیریم در تابه ای روغن ریخته و اجازه می دهیم داغ داغ شود سپس پیازها را به آن اضافه می کنیم حدود نیم ساعت سرخ شدن پیازها طول می کشد.

اگر میخواهی یه پیاز داغ ترد و عسلی خوشگل داشته باشی اینجوری که برات میگم این پیاز داغ رو درست کن17

مرحله چهارم

برای یک ربع اول با حرارت بالا و برای یک ربع دوم با حرارت کم سرخ می کنیم وقتی سبک و طلایی شد از تابه خارج می کنیم و روی دستمال آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافه اش گرفته شود.

اگر میخواهی یه پیاز داغ ترد و عسلی خوشگل داشته باشی اینجوری که برات میگم این پیاز داغ رو درست کن12

نکات پیاز داغ کرانچی

در زمان سرخ شدن مراقب باشید که هم بزنید تا نسوزد و بعد از سرخ شدن هم روغن اضافی آن را بگیرید.