مدل آشپزخانه | مدل طراحی آشپزخانه

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر

18:20 - 1402/03/08
مدل آشپزخانه جدید باز بدون اپن و دکور ساده را در پاتوق آنلاین ببیند.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.
مدل طراحی آشپزخانه

مدل آشپزخانه جدید

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر6

مدل آشپزخانه جدید و باز بدون اپن و دکور آشپزخانه ساده در سایت السن.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر4

طراحی مدل آشپزخانه یکی از ضرور‌ی‌ترین کارهایی است که هنگام ساخت یا بازسازی خانه‌ها باید به آن توجه کرد. برای این جمله در این مقاله دلایل خیلی محکم و منطقی خواهیم آورد. در این مطلب، ابتد اصول و ضرورت طراحی آشپزخانه را برای شما می‌گوییم بعد از آن سراغ طراحی آشپزخانه‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌رویم و در انتها هم به صورت خیلی خلاصه در مورد طراحی انواع آشپزخانه‌ها از جمله مدرن، کلاسیک، ایرانی و اروپایی و طراحی آشپزخانه یو شکل و اِل شکل صحبت می‌کنیم.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر17

در هر آشپزخانه ۳ نقطه اصلی و اساسی وجود دارد که به مجموع این سه نقطه با هم، اصطلاحا »مثلث طلایی« هم می‌گوییم. اما مثلث طلایی چیست؟! مثلثی است که در هر راس آن، یکی از ۳ ابزار اصلی آشپزخانه قرار گرفته باشد، یعنی

سینک گاز یخچال

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر11

مثلث طلایی باید ابعاد متناسبی داشته باشد. هرچقدر این مثلث دارای اضلاع کوچکتری باشد، طراحی بهتر است. البته این موضوع خیلی ظرافت دارد. یعنی با این که ابعاد مثلث طلایی باید کوچک باشد، اما در عین حال باید کاربردی باشد. به عبارت دیگر مثلث نباید آنقدر کوچک باشد که سایر قسمت‌های آشپزخانه را در برنداشته باشد و فضای کافی برای رفت و آمد وجود نداشته باشد.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر1

گاز و یخچال با هم دعوا دارند: گاز نباید در کنار یخچال قرار بگیرد. چون یخچال در مجاورت با حرارت، آسیب می‌بیند و باعث ضرر مالی شما می‌شود.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر0

یخچال را خفه نکنید: اگر یخچال در داخل محفظه‌ای که مخصوص آن تعبیه شده، قرار گرفته است باید حتماً چرخش هوا در اطراف آن را در نظر گرفت.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر13

میز کار را فراموش نکنید: برای طراحی آشپزخانه می‌توانید میز کار یا کانتر در آن در نظر بگیرید. میز کار، قسمتی از صفحه روی کابینت است که طول آن بیشتر از ۸۰ سانتی متر و در فاصله بین گاز و سینک قرار دارد. روی آن، می‌توانید سبزیجات و گوشت و … را خرد کنید.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر20

استفاده بهینه از فضا: زیر کانتر آشپزخانه بهترین گزینه برای قرارگرفتن چند عدد کشو و ماشین ظرفشویی است.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر15

سینک و ماشین ظرفشویی با هم دوست هستند، آن‌ها را جدا نکنید: محل قرارگیری ماشین ظرفشویی باید نزدیک سینک ظرفشویی باشد. برای قراردادن ظرف‌ها از روی سینک در داخل ماشین ظرفشویی، نباید مسافت زیادی را طی کنیم. همان‌طور که می‌بینید در تصویر زیر که توسط متخصصین سلام ساختمان در اصفهان اجرا شده است، این نکته رعایت شده است. برای سفارش این مدل و یا طرح مد نظر خودتان روی تصویر کلیک کنید.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر9

پنجره شُش‌های آشپزخانه است، از آن غافل نشوید: پنجره‌ها نیز یکی دیگر از مواردی هستند در طراحی آشپزخانه و کابینت تاثیرگذار می‌باشند. باید به گونه‌ای باشد که پنجره به عنوان عنصر روشنایی بخش آشپزخانه، بیشترین کارایی را داشته باشد.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر10

آشپزخانه‌های ستون دار: نیز اصول طراحی خاص خود را دارند که می‌توانید در مطلب طراحی آشپزخانه با ستون این اصول را مطالعه کنید. به طور کلی وجود ستون در آشپزخانه محدودیت‌هایی را برای طراحی ایجاد می‌کند که البته در صورتی که به درستی از آن استفاده شود، می‌تواند حتی به مزیت طراحی تبدیل شود.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر3

تصویر زیر نیز توسط کابینت‌سازهای حرفه‌ای سلام ساختمان اجرا شده است. برای مشاهده تمام نمونه‌کارهای اجرا شده توسط متخصصین سلام ساختمان و قیمت آن‌ها به لینک زیر مشاهده کنید.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر17

فکر کردن به طراحی دکوراسیون منزل بدون در نظر گرفتن دکوراسیون آشپزخانه محاله.در یک دنیا ایده آل، آشپزخانه‌ها همیشه تمیز و باز و جا دار هستن. امّا همه ما نمی توانیم صاحب آشپزخانه رویایی خود شویم. در واقع، هنوز نه! ما ایده‌های فوق جذاب و دوست داشتنی برای آشپزخانه‌های شما داریم. البته گاهی ممکن است خانه را اجاره کرده باشیم و اجازه تغییرات آن چنانی نداشته باشیم منتها، همیشه می توان چیدمان وسایل درون آشپزخانه و نوع آنها را انتخاب کنیم. گاهی حتی یه نقاشی ساده و رنگ جدید به کابینت‌ها می تواند محیط آشپزخانه را از این رو به آن رو کند. آشپزخانه‌های کم نور و بدون رنگ‌های مناسب باعث می‌شود تا هم آشپز بیشتر احساس خستگی کند و هم بعد از تهیه غذا دیگر اشتهای نداشته باشه. پس، رنگ‌ها را عاقلانه انتخاب کنید. به قولی آشپزخانه قلب خانه ست. برای همین باید زمان کافی برای طراحی آن بگذاریم.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر8

به محل قرار گرفتن و جای وسایل فکر کنید. محل قرار گیری خوراکی‌های صبحانه را نزدیک میز صبحانه بگذارید. وسایل جا به جا کردن ظروف رو نزدیک سینک یا ماشین ظرفشویی در نظر بگیرید. شاید هم بخواهید خوراکی‌ها بعد از مدرسه بچه‌ها را در محلی قرار بدید که راحت‌تر بهش دست رسی داشته باشند و البته بهتر خوراکی‌های سالم و مقوی بذارید.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر5

در دکوراسیون آشپزخانه جدید فضایی کافی برای حرکت در نظر داشته باشید. فضای درون آشپزخانه حداقل باید یک متر عرض داشته باشد تا بتوان راحت در آن حرکت کرد و به پخت و پز پرداخت. اگر قصد دارید از آشپزخانه‌های جزیره‌ای یا آشپزخانه بدون اپن استفاده کنید حتما این گزینه را در نظر داشته باشید.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر7

ارتفاع مناسب برای قرار دادن مایکرویو یا اجاق توکار را پیدا کنید. ممکن است این ارتفاع به سن کودکان شما هم بستگی داشته باشد، پس حتما این مورد رو هم در نظر بگیرید. شاید بعدا بچه‌ها هم بخواهند در کارهای آشپزی کمک کنند، پس به نسبت قد و ارتفاع کابینت‌های پایین توجه کنید.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر4

به محل قرار گیری سطل زباله و بازیافت هم فکر کنید. اگر آشپزخانه بزرگی در اختیار دارید می توانید از کابینت‌های یا سطل‌ها تو کار هم استفاده کنید.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر14

قبل از هر چیز، بهتر ست که با ابعاد آشپزخانه خودمان آشنا بشیم. همانطور که گفتیم درون فضای آشپزخانه ی که قصد دکوراسیون آن را داریم باید یک متر عرض داشته باشه، پس اگر قصد نوسازی آشپزخونه و تغییر دکوراسیون آشپزخانه رو دارید یک متر بردارید و ابعادش رو اندازه بگیرید.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر16

معمولا برای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک از سبک یک دیوار و گاهی هم از مدل گالری استفاده می کنند. مدل گالری همانطور که در عکس دکوراسیون آشپزخانه زیر می بینین، در واقع آشپزخانه‌ای هستش که طویل و باریک هست و کابینت‌ها و وسایل آشپزخانه در دو ردیف موازی از هم قرار گرفتن و شاید مثل تصویر زیر به صورت دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار باشه و در انتها به یک پنجره بزرگ برسه.

مدل آشپزخانه جدید و باکلاس برای خانواده های لاکچری و خاص پسند + تصاویر1

مدل ظرفشویی آشپزخانه و مدل سینک جدید سنگی شیک در سایت السن.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد…..