برنج | قد کشیدن برنج | طرز تهیه برنج | شفته نشدن برنج | سوختگی برنج

برنجم سوخته چطوری بوی سوختگیش رو از بین ببرم؟ (روش موثر از بین بردن بوی سوختگی برنج)

12:45 - 1402/03/08
اکثر خانم ها بارها برایشان پیش آمده که در مواقع ضروری یا مهمانی و دورهمی چند دقیقه حواسشان از غذا پرت شده و برنج ته گرفته یا سوخته ، و دیگر فرصت درست کردن برنج جدید را ندارند حال بیایید چند ترفند برای از بین بردن سوختگی برنج به شما آموزش دهیم تا مهارت آشپزی خود را بالا ببرید.
از بین بردن سوختگی برنح

بوی سوختگی برنج با چی میره + از بین بردن بوی سوختگی برنج موضوع یکی از مطالب پاتوق آنلاین است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

از بین بردن بوی سوختگی برنج

برنج یکی از پرمصرف ترین غلات جهان است و در همه وعده های غذایی مخصوص مهمانی استفاده می شود. یک حواس پرتی کوچک در تنظیم شعله گاز می تواند یک خرابکاری بزرگ به وجود بیاورد. بوی سوختگی برنج به سرعت در تمام قابلمه پیچیده و عطر و بوی غذای شما را خراب می کند اما لازم نیست نگران باشید. برای رفع این مشکل راهکارهای ساده ای وجود دارد که می توانید در ادامه مطالعه نمایید.

استفاده از پیاز

پیاز متداول ترین شیوه خانم های خانه دار برای رفع بوی سوختگی از برنج است. در ادامه می توانید مراحل استفاده از روش پیاز را مشاهده کنید.

مرحله اول

اگر حجم برنج کم است، از یک پیاز کوچک و اگر حجم برنج زیاد است از یک پیاز درشت استفاده کنید. سر و ته پیاز را قطع کرده و پوست آن را بگیرید. در این مرحله پیاز آماده است و دیگر نباید برش بخورد یا نصف شود.

مرحله دوم

درب قابلمه را برداشته و با استفاده از انتهای ملاقه حفره ای به اندازه پیاز در درون برنج ایجاد نمایید. دقت داشته باشید که حفره نباید تا ته قابلمه ادامه داشته باشد وگرنه پیاز میسوزد و غوز بالای غوز می شود.

مرحله سوم

پیاز درسته را درون حفره ایجاد شده قرار دهید همچنین روی پیاز را با دانه های برنج بپوشانید. درب قابلمه را گذاشته و مجددا آن را بر روی حرارت گاز قرار دهید. حالا باید حواستان به مدت زمان قرارگیری پیاز در برنج باشد.

مرحله چهارم

۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان مناسبی ست و پیاز می تواند در این مدت زمان کار خودش را انجام داده و بوی سوختگی را برطرف کند. نگران مزه دار شدن برنج نباشید زیرا اگر تایم بگیرید و پیاز بیش از اندازه داخل برنج نماند، این اتفاق نخواهد افتاد.

استفاده از نان

بعد از پیاز، شیوه استفاده از نان بیشترین طرفدار را دارد و در اکثر موارد استفاده می شود. شیوه اجرای روش نان با روش پیاز متفاوت است.

مرحله اول

برای این روش از هر نانی می توانید استفاده کنید اما نان لواش بهترین گزینه است. همچنین باید این نکته را به خاطر داشته باشید که نان لواش نباید خشک باشد زیرا در این صورت درون برنج ریخته و شکل ظاهری غذای شما را خراب می کند.

مرحله دوم

برای این منظور درب قابلمه را بردارید و یک تکه نان لواش نرم بر روی برنج قرار دهید. درب قابلمه را مجددا قرار داده و اجازه دهید نان تا پایان پخت برنج بر روی آن باقی بماند زیرا روی طعم آن تاثیری نمی گذارد. بعد از پخت کامل برنج، نان را از روی برنج بردارید و آن را سرو کنید. نان لواش به طور کامل عطر سوختگی را از بین میبرد.

برنجم سوخته چطوری بوی سوختگیش رو از بین ببرم؟ (روش موثر از بین بردن بوی سوختگی برنج)1

نکات طلایی پخت برنج مجلسی + علت خشکی و شفته شدن برنج

نکات طلایی پخت برنج مجلسی + علت خشکی و شفته شدن برنج

برنجم سوخته چطوری بوی سوختگیش رو از بین ببرم؟ (روش موثر از بین بردن بوی سوختگی برنج)13