نخود فرنگی پلوی / آشپزی/ خانه داری

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت

07:06 - 1402/03/08
با نخود فرنگی به راحتی یه غذای خوشمزه ای درست کن و با خانواده و در کنار عزیزانت میل کن. پاتوق آنلاین طرز تهیه غذاهایی را با نخود فرنگی به شما خواهد آموخت.

نخود فرنگی جزء حبوباتی است که مصرف آن به صورت پخته و خام بسیار مفید است. از این رو غذاهای نونی و برنجی راحت و خوشمزه ای میتوانید با نخود سبز درست کنید.

انواع غذاهای برنجی و نونی با نخودفرنگی

نخود فرنگی یا نخود سبز یکی از گیاهان بسیار مفیدی به شمار می‌رود که در گروه حبوبات قرار دارد و از طرفی به خاطر اینکه دانه های آن در غلاف کیسه مانندی قرار دارد و این کیسه ها از گل به عمل می آید به همین دلیل نوعی میوه نیز محسوب می شود.

جالب است بدانید نخود فرنگی از جمله حبوباتی می باشد که هم به صورت خام و هم به صورت پخته مصرف می شود. از فواید این گیاه سبز می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش اختلالات معده و گوارش، بهبود سیستم گوارشی، تنظیم قند خون، جلوگیری از چین و چروک پوست، جلوگیری از آلزایمر، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از سرطان معده و سلامت روان اشاره کرد.

نخود سبز در پخت بیشتر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد به همین منظور در این بخش از آشپزخانه نمناک قصد داریم انواع غذاهایی را که با استفاده از نخود سبز پخته می شود برای شما کاربران گرامی معرفی کنیم تا چنانچه به این نوع غذاها علاقه مند هستید بهترین گزینه را برای یک وعده غذایی خود انتخاب نمایید.

سوپ نخودفرنگی با برنج

سوپ نخودفرنگی یک نوع سوپ مقوی می باشد که علاوه بر اینکه خوشمزه است؛ طرز تهیه بسیار آسانی نیز دارد و گزینه بسیار مناسبی برای کودکان دلبند شماست. این غذا با استفاده از موادی همچون برنج، نخود فرنگی، پیاز، سینه مرغ ریش شده، کره و نمک تهیه و طبخ می شود و طعم بسیار بی نظیری دارد پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم آن را تهیه کنید.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت7

خورشت نخود فرنگی با مرغ

خورش نخود فرنگی با مرغ نوعی خورشت بسیار مقوی و خوشمزه محسوب می شود که با ترکیبی از روغن زیتون، نخود فرنگی، پیاز، آب مرغ، نعنا خشک، پودر دارچین، بادمجان، گوجه فرنگی، جوز هندی و... تهیه می شود. این خورشت خوشمزه در وعده های ناهار و شام مجالس و میهمانی‌ها سرو می شود.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت14

خورش نخود فرنگی

یکی دیگر از خورشت های خوشمزه ایرانی که با استفاده از نخود فرنگی پخته میشود خورش نخود فرنگی نام دارد که طعم بسیار خوشمزه ای دارد و علاوه بر نخود فرنگی با استفاده از موادی همچون گوشت چرخ کرده، پیاز، روغن، چیپس، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل تهیه می شود. به غیر از وعده های ناهار و شام این غذا در ماه رمضان به عنوان سحری نیز سرو می شود.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت2

پاستا با گوجه و نخود فرنگی

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ ایتالیایی که طرفداران زیادی هم دارد می توان به پاستا با گوجه و نخود فرنگی اشاره کرد؛ که در کمتر از 30 دقیقه آماده می شود و طعم بسیار متفاوت و لذیذی دارد. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون پاستا، نخود فرنگی، سیر، پنیر رومانو، پنیر پارمزان، پیاز، روغن زیتون، هویج، رب گوجه فرنگی و... به کار برده می شود.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت15

املت نخود فرنگی

همانطور که می‌دانید املت یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود که طرز تهیه بسیار آسانی هم دارد به همین منظور در این مطلب املتی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از نخود فرنگی پخته می شود و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. نخود فرنگی، تخم مرغ، گوجه فرنگی، جعفری خرد شده، روغن حیوانی یا کره و... از جمله مواد بکار رفته در این املت است.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت20

سالاد کدو سبز با نخودفرنگی

سالاد نخود فرنگی و کدو سبز از پرطرفدارترین غذاهای سبک و سالمی است که ترکیبی از سبزیجات می باشد و بسیار مفید است. این سالاد به عنوان پیش غذا سرو می شود و با استفاده از موادی همچون لوبیا سبز، نخود فرنگی، روغن زیتون، کدو خیاری، برگ نعنا، سرکه بالزامیک و پنیر پارمزان تهیه می شود.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت1

طرز تهیه سالاد کدو سبز با نخودفرنگی

کتلت مرغ با نخود فرنگی

کتلت مرغ با نخود فرنگی یکی دیگر از غذاهایی به شمار می رود که با استفاده از نخود فرنگی تهیه می شود و یک غذایی متفاوت و خوشمزه می باشد. سینه مرغ، نخود فرنگی، پیاز، هویج، فلفل دلمه ای، جوش شیرین، جعفری و... تهیه می شود. این غذای خوشمزه علاقه مندان زیادی به خود اختصاص داده است و علاوه بر نهار و شام به عنوان میان وعده و پیش غذا نیز سرو می شود.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت10

خوراک نخود فرنگی و گوشت

در اینجا یک نوع غذای هندی به نام خوراک نخود فرنگی و گوشت به شما معرفی خواهیم کرد که با ترکیبی از چاشنی ها و سبزیجات مختلف تهیه می شود. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون گوشت قرمز چرخ کرده، روغن، سیر تازه، نخود فرنگی، گشنیز تازه، گوجه فرنگی، فلفل هالوپینو، پودر آنغوزه، پودر شنبلیله خشک و... به کار برده می شود. مدت زمانی که برای پخت این غذا نیاز است حداکثر یک ساعت می باشد و معمولاً در وعده های نهار و شام سرو می شود.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت3

طرز تهیه خوراک نخود فرنگی و گوشت

حمص نخود سبز

یک نوع غذای گیاهی و عربی که بسیار مقوی و سالم است و برای زنان باردار گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود غذایی به نام حمص نخود سبز می باشد که بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود. طرز تهیه این غذا در هر کشوری متفاوت است. حمص نخود سبز تقریباً 30 دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد. سیر، نخود سبز، روغن زیتون، فلفل سیاه، نان باگت فرانسوی، جعفری، آب لیموی تازه و... از جمله موادی است که در تهیه این غذا به کار برده می شود.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت15

راویولی نخود فرنگی

یکی دیگر از غذاهای ایتالیایی که با استفاده از نخود فرنگی تهیه می شود و طعم و مزه خاصی دارد معروف به راویولی نخود فرنگی می باشد. این غذا بسیار مفید و سبک است و از لحاظ ظاهری شبیه به بالشتک های کوچکی از جنس پاستا میباشد که به صورت چهارگوش یا گرد تهیه می شود و با ترکیبی از انواع سبزیجات، نخود فرنگی، روغن زیتون، پیازچه، سیر، تخم مرغ و... تهیه می شود.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت8

طرز تهیه راویولی نخود فرنگی

پوره نخود فرنگی

اگر بخواهیم یک اسنک خوشمزه و سالم برای شما معرفی کنیم پوره نخود فرنگی بهترین گزینه می باشد چرا که همراه با پنیر پارمزان و نان تست یا کراکر طعم فوق‌العاده و بی نظیری به خود می گیرد. این غذای خوشمزه بهترین پیش غذا و میان وعده محسوب می شود و مدت زمان بسیار کمی برای آماده شدن نیاز دارد. نخود فرنگی، پنیر پارمزان، سیر، روغن زیتون از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه و خوشرنگ و لعاب است.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت14

طرز تهیه پوره نخود فرنگی

تاس کباب نخود فرنگی

غذایی به نام تاس کباب نخود فرنگی یک غذای منحصر به فرد و متفاوت می باشد که با استفاده از نخود فرنگی، گوشت گوساله، سیر، رب گوجه فرنگی، فلفل سیاه، ادویه خورشتی، هویج، کره و... تهیه می شود. این غذا در وعده های نهار و شام سرو میشود و از آنجایی که یک غذای خاص محسوب می شود؛ طرفداران زیادی دارد.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت13

کوکوی نخودفرنگی

کوکو ها به خودی خود جزو محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می روند حال آنکه اگر یک ماده خاصی به آن اضافه شود محبوبیتش دو چندان می شود. پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده کوکوی نخود فرنگی را طبخ کنید؛ چرا که با یکبار امتحان کردن شیفته این غذای خوشمزه و سریع می شوید. نخود فرنگی، سیر، سیب زمینی، شوید خشک، تخم مرغ، آرد، نمک و... از جمله مواد تشکیل دهنده این کوکوی خوشمزه می باشد.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت15

طرز تهیه کوکوی نخودفرنگی

پیلاف بلغور و نخودفرنگی

از جمله غذاهایی که بهترین گزینه ی جایگزین برای وعده های غذایی برنجی می باشد پیلاف بلغور و نخودفرنگی نام دارد که با استفاده از موادی همچون پیاز، سیر، فرنگی، شوید تازه، میخک، آب مرغ، آبلیمو، زنجبیل، بلغور گندم و... تهیه می شود. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده طعم بی نظیر این غذای منحصر به فرد را بچشید مطمئن باشید که همان یکبار شیفته طعم فوق العاده آن خواهید شد.

معرفی پخت چند غذا با نخودفرنگی / با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه پخت2

پلو مرغ اسپانیایی

یکی از غذاهای خوش رنگ و لعابی که در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار است و با استفاده از نخود فرنگی تهیه می شود می توان به پلو مرغ اسپانیایی اشاره کرد. این غذا در کمتر از نیم ساعت پخته می شود. برای تهیه این غذای خوشمزه نیاز به موادی همچون آب مرغ، برنج، ران مرغ، برگ بو، پیاز، پاپریکا، کنسرو گوجه فرنگی، سیر و... دارید.