توت فرنگی /تازه نگه داشتن توت فرنگی

یه روش جالب برای تازه نگه داشتن توت فرنگی

09:25 - 1402/03/05
توت فرنگی یکی از میوه‌های خوشمزه و محبوب است که در سراسر سال می‌توان آن را پیدا کرد. اما چطوری میشه توت فرنگی رو تا مدتی تازه نگه داشت

نگهداری در یخچال

یکی از روش‌های معمول برای نگهداری توت فرنگی، قرار دادن آن در یخچال است. اما باید به چند نکته توجه کرد. اولا، توت فرنگی باید در یک ظرف با درپوش باز قرار گیرد تا هوا بتواند به آن دسترسی داشته باشد. دوما، توت فرنگی نباید شسته شود قبل از اینکه در یخچال قرار گیرد. آب می‌تواند باعث تسریع فرایند فساد شود.

یه روش جالب برای تازه نگه داشتن توت فرنگی13

فریز کردن توت فرنگی

اگر می‌خواهید توت فرنگی را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید، می‌توانید آن را فریز کنید. ابتدا توت فرنگی را بشویید و خشک کنید. سپس آن را روی یک سینی قرار دهید و در فریزر بگذارید. پس از اینکه توت فرنگی کاملاً یخ زده شد، می‌توانید آن را در یک کیسه فریزر قرار دهید.

استفاده از سرکه

سرکه یک ماده طبیعی است که می‌تواند جلوی رشد باکتری‌ها و کپک را بگیرد. برای استفاده از این روش، توت فرنگی را در یک محلول از سرکه و آب (یک قسمت سرکه به سه قسمت آب) قرار دهید. بعد از چند دقیقه، آن را خوب بشویید تا بوی سرکه از بین برود. سپس توت فرنگی را خشک کنید قبل از اینکه در یخچال قرار دهید.

نگهداری در محیط خشک و سرد

توت فرنگی باید در محیطی خشک و سرد نگهداری شود. اگر محیطی رطوبتی و گرم باشد، توت فرنگی سریع‌تر فاسد می‌شود. بنابراین، اگر قصد دارید توت فرنگی را در خارج از یخچال نگه دارید، مطمئن شوید که در محیطی خشک و سرد قرار دارد.

یه روش جالب برای تازه نگه داشتن توت فرنگی1

جدا کردن توت فرنگی فاسد

اگر یک توت فرنگی فاسد در بین توت فرنگی‌های تازه باشد، می‌تواند باعث شود توت فرنگی‌های دیگر نیز سریع‌تر فاسد شوند. بنابراین، همیشه باید توت فرنگی‌های فاسد را از بین توت فرنگی‌های تازه جدا کنید. با رعایت این نکات، می‌توانید توت فرنگی را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه دارید و از خوردن این میوه خوشمزه لذت ببرید.