قتل / حوادث / قتل عمد/ حادثه

قتل دلخراش مادر به دست دختر بی رحم فقط به خاطر زغال قلیان

08:41 - 1402/03/05
دعوای خونین مادر و دختر بر سر زغال قلیان

دختر جوانی که چهار سال قبل به خاطر زغال قلیان مادرش را به قتل رسانده بود از سوی اولیای دم بخشیده شد.

به نقل از روزنامه جوان، با اعلام این خبر، تیمی از مأموران پلیس و عوامل آتش‌نشانی برای باز کردن در خانه زن میانسال به محل حادثه رفتند. مأموران پس از تخریب در خانه با پیکر نیمه‌جان و زخمی مادر پروانه روبه‌رو شدند که قادر به صحبت کردن نبود. بدین ترتیب زن میانسال برای درمان به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش تیم پزشکی نتیجه‌ای نداد و یک روز بعد زن میانسال به نام فهیمه روی تخت بیمارستان به کام مرگ رفت.

از آنجایی که مرگ فهیمه مشکوک به نظر می‌رسید تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

دختر زن فوت شده در نخستین ادعا گفت: «مادرم بیماری اعصاب و روان داشت، به همین دلیل دارو مصرف می‌کرد. روز حادثه من برای خرید از خانه بیرون رفتم و مادرم نیز داروهایش را مصرف کرد و در خانه ماند. وقتی از بازار به خانه برگشتم مادرم در خانه را باز نکرد و بعد از اینکه قفل را تخریب کردیم با پیکر زخمی مادرم روبه‌رو شدیم. من احتمال می‌دهم مادرم بعد از اینکه داروهایش را مصرف کرده، خواب‌آلوده و گیج بود زمین خورده و به کام مرگ رفته است.»

در حالی که پروانه ادعا می‌کرد مرگ مادرش حادثه بوده، پزشکی قانونی اعلام کرد ضربات وارده به سر، بدن و صورت زن فوت شده حادثه نبوده و به صورت عمد از سوی فرد دیگری انجام شده است.

در بررسی‌های بعدی مشخص شد مقتول با دخترش اختلاف داشته و همسایه‌ها هم بار‌ها شاهد درگیری آن‌ها بوده‌اند، به‌طوری‌که پروانه مادرش را حتی تهدید به مرگ هم می‌کرد. بررسی‌های مأموران حکایت از آن داشت یکی از دلایل درگیری‌های دختر و مادر به خاطر ارثیه بوده و پروانه همیشه از مادرش می‌خواسته چند دانگ از خانه را به نام او بزند، اما فهیمه قبول نمی‌کرد.

بدین ترتیب مأموران دختر جوان را به عنوان مظنون به قتل مادرش بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

متهم در بازجویی‌های ابتدایی منکر قتل مادرش شد و تلاش کرد با صحنه‌سازی مأموران را فریب دهد، اما وقتی مورد بازجویی فنی قرار گرفت با اظهار پشیمانی به قتل مادرش اعتراف کرد.

پدربزرگ، مادربزرگ و برادر دختر جوان به دادسرای امور جنایی تهران رفتند و متهم را بخشیدند.