آشپزی /نخود فرنگی / غذاهای سنتی خوشمزه

با نخود فرنگی نمیدونم با نخود فرنگی چه غذاهایی میشه درست کرد / این غذاهای خوشمزه ای رو که میگم با نخود فرنگی درست کن و کنار خانواده ببرید

13:14 - 1402/03/03
در این اینجا ما قصد داریم انواع غذاهایی خوشمزه را که با نخود سبز درست می شود برای شما معرفی کنیم

نخود فرنگی یا نخود سبز یکی از گیاهان بسیار مفیدی به شمار می‌رود که در گروه حبوبات قرار دارد و از طرفی به خاطر اینکه دانه های آن در غلاف کیسه مانندی قرار دارد و این کیسه ها از گل به عمل می آید به همین دلیل نخود فرنگی نوعی میوه نیز محسوب می شود. جالب است بدانید نخود فرنگی از جمله حبوباتی می باشد که هم به صورت خام و هم به صورت پخته مصرف می شود.

نخود سبز در پخت بیشتر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد به همین منظور در این بخش از آشپزخانه قصد داریم انواع غذاهایی را که با استفاده از نخود سبز پخته می شود برای شما کاربران گرامی معرفی کنیم تا چنانچه به این نوع غذاها علاقه مند هستید بهترین گزینه را برای یک وعده غذایی خود انتخاب نمایید.

خورشت نخود فرنگی با مرغ

خورش نخود فرنگی با مرغ نوعی خورشت بسیار مقوی و خوشمزه محسوب می شود که با ترکیبی از روغن زیتون، نخود فرنگی، پیاز، آب مرغ، نعنا خشک، پودر دارچین، بادمجان، گوجه فرنگی، جوز هندی و... تهیه می شود. این خورشت خوشمزه در وعده های ناهار و شام مجالس و میهمانی‌ها سرو می شود.

خورش نخود فرنگی

یکی دیگر از خورشت های خوشمزه ایرانی که با استفاده از نخود فرنگی پخته میشود خورش نخود فرنگی نام دارد که طعم بسیار خوشمزه ای دارد و علاوه بر نخود فرنگی با استفاده از موادی همچون گوشت چرخ کرده، پیاز، روغن، چیپس، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل تهیه می شود. به غیر از وعده های ناهار و شام این غذا در ماه رمضان به عنوان سحری نیز سرو می شود.

املت نخود فرنگی

همانطور که می‌دانید املت یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود که طرز تهیه بسیار آسانی هم دارد به همین منظور در این مطلب املتی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از نخود فرنگی پخته می شود و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. نخود فرنگی، تخم مرغ، گوجه فرنگی، جعفری خرد شده، روغن حیوانی یا کره و... از جمله مواد بکار رفته در این املت است.

کتلت مرغ با نخود فرنگی

کتلت مرغ با نخود فرنگی یکی دیگر از غذاهایی به شمار می رود که با استفاده از نخود فرنگی تهیه می شود و یک غذایی متفاوت و خوشمزه می باشد. سینه مرغ، نخود فرنگی، پیاز، هویج، فلفل دلمه ای، جوش شیرین، جعفری و... تهیه می شود. این غذای خوشمزه علاقه مندان زیادی به خود اختصاص داده است و علاوه بر نهار و شام به عنوان میان وعده و پیش غذا نیز سرو می شود.

خوراک نخود فرنگی و گوشت

در اینجا یک نوع غذای هندی به نام خوراک نخود فرنگی و گوشت به شما معرفی خواهیم کرد که با ترکیبی از چاشنی ها و سبزیجات مختلف تهیه می شود. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون گوشت قرمز چرخ کرده، روغن، سیر تازه، نخود فرنگی، گشنیز تازه، گوجه فرنگی، فلفل هالوپینو، پودر آنغوزه، پودر شنبلیله خشک و... به کار برده می شود. مدت زمانی که برای پخت این غذا نیاز است حداکثر یک ساعت می باشد و معمولاً در وعده های نهار و شام سرو می شود.