خانه داری /سیر تازه/روش نگهداری سیر برای تازه ماندن

سه راهکار عالی برای نگهداری سیر که دیگه پوک نشه| چطوری میتونم سیررا در تمام فصل های سال تازه نگه دارم + فیلم

20:29 - 1402/03/01
برای نگه داشتن سیر تازه نیازمند به رعایت سه نکته نور ، هوا و جایگاه می باشد که در طول سال سیر تازه بماند.

نگهداری سیر یکی از مهم ترین نکاتی است که هر کسی در خانه باید آن را بلد باشد. روش های بسیار زیادی برای نگهداری سیر در طولانی مدت وجود دارد که ما در این مقاله سعی داریم ۶ مورد آن را به شما توضیح دهیم.

روش هایی که ما می گوییم از بهترین روش های نگهداری سیر هستند. نگهداری طولانی مدت سیر نیازمند دانش خاصی است که ما در این مقاله تمام نکات مربوط به آن را به شما آموزش می دهیم.

فیلم آموزش سه روش خانگی برای نگهداری سیر بدون پوک شدن

جهت تماشای فیلم فیلتر شکن خود را خاموش کنید

شاید این روش ‌ها را شما از قبل بلد باشید، اما ندانید که بهترین روش برای نگهداری سیر هستند. ما در اینجا سعی کردیم در دسته های متفاوت این روش ها را به شما توضیح دهیم تا به خوبی آن ها را یاد بگیرید. سیر از جمله موادی است که خواص بسیار زیادی دارد.

همچنین به خاطر عطر و طعمی که دارد، برای بسیاری از غذاها نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد. مثلاً برای از بین بردن بوی گوشت یا ماهی از سیر استفاده می شود. همچنین سیر طبع بسیار گرمی دارد. به همین دلیل در بسیاری از غذاها با طبع سرد استفاده می‌شود تا طبع غذا نیز متعادل شود. پس برای نگهداری این ماده غذایی مفید حتما باید روش نگهداری آن را بلد باشید. در ادامه همراه ما باشید.

کیسه نخی

اولین روش این است که سیرها را داخل یک کیسه نخی یا توری بگذارید. کیسه ای که استفاده می‌ کنید حتماً باید قابلیت عبور جریان هوا را داشته باشد. سپس می توانید آن کیسه را آویزان کنید.

در روش بعدی می توانید سیرها را با نخ ببندید و آن ها را از جایی آویزان کنید.

استفاده از سبد

اما روش بعدی برای نگهداری سیر استفاده از آبکش و سبد است. ظرف شما باید طوری باشد که هوا از آن عبور کند. سپس سیر ها را داخل آبکش یا سبد قرار می دهید.

مکان تاریک

یکی از بهترین روش‌ ها این است که سیر را بدون جدا کردن بوته سبزش در یک محیط بسیار سرد و تاریک آویزان کنید. با این کار ماندگاری سیر بیشتر می‌شود.

روش دوم

در روش دوم می‌توانید سیرها را پوست بکنید. سپس حبه های سیر را کمی خرد کنید و داخل یک کیسه بریزید. بعد هم کیسه را داخل فریزر قرار دهید. البته توجه داشته باشید که از دو کیسه پلاستیکی استفاده کنید و یا در یک ظرف پلاستیکی در دار سیرها را بگذارید. چرا که در این روش ممکن است فضای فریزر بوی سیر را بگیرد. به طور کلی روش اول نسبت به روش دوم آسان تر است و در این روش خاصیت سیر هم حفظ می شود. اما روش دوم در استفاده راحت تر سیر به شما کمک می کند.

سیر ترشی از دیگر روش های نگهداری سیر

یکی از بهترین روش ها برای نگهداری در طولانی مدت درست کردن سیر ترشی است. در اینجا روش درست کردن سیر ترشی را به شما آموزش می دهیم.

روش تهیه

سیر ها را حبه کنید و سپس پوست آن ها را به خوبی بکنید. سیر ها را به خوبی بشویید و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند. سپس باید سرکه و سیر را با هم مخلوط کنید. باید ۵ الی ۱۰ دقیقه سرکه و سیر را با یکدیگر بجوشانید. سپس اجازه دهید تا این مخلوط خنک شود. شما از هر سرکه ای می‌توانید استفاده کنید. سپس باید این مخلوط را داخل یک شیشه تمیز و خشک بریزید.

می توانید داخل شیشه چند عدد فلفل قرمز بیندازید. سپس درب شیشه را به خوبی ببند. توجه کنید که سرکه باید روی تمام سیرها را به خوبی بپوشاند. بعد از یک ماه الی ۴۰ روز سیرترشی آماده می‌ شود. با این روش شما به راحتی می توانید ۷ الی ۸ سال هم سیرها را نگهداری کنید و از استفاده کردن آن لذت ببرید.