روانشناشی / شخصیت شناسی / بد اخلاقی

شاید بارها برای شما هم پیش اومده که یه روزهایی انگار از دنده چپ بلند میشید حوصله هیچ کس و هیچ چیزی رو ندارید و همش عصبی هستید / بیا تا بهت بگم اون لحظه باید چیکار کنی تا حالت خوب بشه

13:25 - 1402/02/28
بعضی وقت ها وقتی صبح که بیدار میشد بی دلیل بی حوصله کلافه یاخلقتون تنگ و با بد اخلاق میشوید

حتما برای شما هم پیش آمده است که صبح ها با خلقی تنگ و با بد اخلاقی و بی حوصلی بیدار میشوید و یا اصطلاحا از دنده چپ بلند شدید. حوصله ی هیچ کس را ندارید و دوست ندارید با کسی معاشرت کنید. این موضوع میتواند دلایل زیادی داشته باشد. به عنوان مثال بد خوابی، پر خوری شب قبل، هوای مانده‌ ی اتاق، جر و بحث شب قبل با همسر و یا خانواده و مواردی شبیه این موضوعات کاملا میتواند بر خلق و خوی صبح شما تاثیر بگذارد و شما را بی حوصله و کج خلق کند. حالا چه کار کنیم تا بتوانیم کمی از این بد اخلاقی سر صبح کم کنیم تا از پس بقیه روزمان بر بیاییم.

مثلا اولین کاری که میتوانید برا خودتان انجام دهید ان است که چند خط در باره ی چیزهای قشنگی که اطرافتان وجود دارد بنویسید. مثلا در باره ی رو تختی مورد علاقتان زیر نور نور پنجره، فنجان چای روی میز، لباس مورد علاقتان که میخواهید امروز آن را بپوشید و … این کار کم کم روی شما تاثیر بسیار خوبی میگذارد و باعث میشود که هر روزی را که بد آغاز کرده اید و یا هر زمانی که دلتان گرفته بتوانید با این موارد و نوشتن و دقت به داشته هایتان، بر حال بدتان تسلط پیدا کنید.

یک صبحانه خفن برای خودتان ترتیب دهید. یک صبحانه پر و پمان و حاوی پروتئین میتواند حال روز شما را بسازد و شما را پر انرژی کند. آماده کردن صبحانه حس مفید بودن را در شما زنده میکند و حاصل دست رنجتان نیز به این حس دلچسب می افزاید.

مدیتیشن، یوگا، عبادت و یا هر چیزی که فکر میکنید شما را به یک منبع الهی و یا معنوی وصل میکند انجام دهید تا حال خوبی نصیبتان شود. حتی میتوانید چند دقیقه پیاده روی کنید و یا از ورزش های سبک صبحگاهی برای آرامش کمک بگیرید.

شاید بارها برای شما هم پیش اومده که یه روزهایی انگار از دنده چپ بلند میشید حوصله هیچ کس و هیچ چیزی رو ندارید و همش عصبی هستید / بیا تا بهت بگم اون لحظه باید چیکار کنی تا حالت خوب بشه16

شاید بارها برای شما هم پیش اومده که یه روزهایی انگار از دنده چپ بلند میشید حوصله هیچ کس و هیچ چیزی رو ندارید و همش عصبی هستید / بیا تا بهت بگم اون لحظه باید چیکار کنی تا حالت خوب بشه9

در نهایت زندگی شما یک بار است. پس برای ایجاد حال خوبتان، هر کاری که دوست دارید انجام دهید و فقط لذت ببرید از اینکه زندگی همیشه جاری خواهد بود.