جوجه کباب آلبالویی /جوجه کباب

این ادویه جادویی رو بریز تو جوجه کباب و جوجه ها رو اینجوری بپز تا خودت از خوش عطری و تردیش دلت قنج بره

11:10 - 1402/02/26
برای خوشمزه شدن جوجه کباب ادویه‌های مختلف می‌تواند به طعم و مزه جوجه کباب به شما کمک کند. در این مطلب ما به شما آموزش میدهیم باید چیکار کنید

برای خوشمزه شدن جوجه کباب، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:اگر قصد دارید جوجه کباب خوشمزه درست کنید، باید از مرغ تازه استفاده کنید.استفاده از ادویه‌های مختلف می‌تواند به طعم و مزه جوجه کباب شما کمک کند. برای مثال، می‌توانید از زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زنجبیل، سیر و پیاز استفاده کنید.

این ادویه جادویی رو بریز تو جوجه کباب و  جوجه ها رو اینجوری بپز تا خودت از خوش عطری و تردیش دلت قنج بره6

استفاده از نمک به میزان کافی می‌تواند به طعم جوجه کباب کمک کند.قبل از پخت جوجه کباب، می‌توانید از آبلیمو و روغن استفاده کنید تا گوشت نرم و خوشمزه شود.می‌توانید برای سرو جوجه کباب از یک مخلوط مناسب از سس‌ها استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از سس ماست، سس گوجه‌فرنگی، سس خامه، سس فلفل قرمز و سس سیر استفاده کنید.

نکات مزه دار کردن جوجه

روش خوشمزه شدن جوجه کباب به این صورت است که برای جلوگیری از سفت شدن گوشت جوجه در اثر نفود آبلیمو و نمک، ابتدا جوجه ها را با روغن مایع کاور کرده و خوب مخلوط کنیم. سپس آبلیمو و نمک را به مواد دیگری که برای مرق کباب استفاده می شود، اضافه کنیم و خوب مخلوط کنیم. سپس جوجه ها را در این ترکیب خیس کرده و حداقل به مدت چند ساعت در یخچال نگه داریم تا طعم بهتری بگیرند.

اگر برای عطر و طعم بیشتر، به جوجه ها ۱ قاشق غذاخوری کره ی مذاب اضافه کنیم، همچنان باید از روغن مایع استفاده کرد تا جلوی سفت شدن گوشت جوجه را بگیریم.

نکات پیاز در تهیه جوجه

بهترین روش برای خرد کردن پیاز، استفاده از خلال پیاز است. با استفاده از خلال پیاز، پیاز به صورت یکنواخت خرد می شود و تکه های آن به صورت جداگانه در کنار هم قرار می گیرند، بدون اینکه به هم چسبند. همچنین با خلال کردن پیاز، می توانید به راحتی مقدار پیاز مورد نیاز برای غذای خود را تنظیم کنید.

در این روش، ابتدا پوست پیاز را تمیز کنید و سپس آن را در دو نیم کنید. سپس با استفاده از خلال پیاز، پیاز را خرد کنید. اگر خلال پیاز در دسترس نیست، می توانید پیاز را به صورت نیمه دایره ای خرد کنید و سپس با چاقو تکه های آن را خرد کنید.

به این ترتیب، می توانید پیاز خرد شده را برای استفاده در غذاهای خود بهترین کیفیت را بدست آورید.

نکات زعفران در تهیه جوجه

نکته‌ی بعدی در مورد تهیه‌ی جوجه‌ی کباب، استفاده از زعفران به میزان کافی است. اما مشکلی که وجود دارد این است که زعفران دم‌کرده (یا به اصطلاح آب زعفران) که به جوجه‌ها اضافه می‌شود، به جای اینکه به تکه‌های جوجه طعم زعفرانی بدهد، موادی مثل پیاز، روغن و آبلیمو را به خود می‌گیرد و طعم و رنگ زعفران را به این مواد می‌دهد. بنابراین، طعم و رنگ زعفران به درستی به جوجه نمی‌رسد و مواد زعفرانی در پایین ظرف باقی می‌مانند.

برای رفع این مشکل، قبل از اضافه کردن هر ماده‌ای به جوجه، تکه‌های جوجه خام و خالص را با زعفران دم‌کرده مخلوط کرده و برای حداقل یک ساعت استراحت داده تا تکه‌های جوجه طعم و رنگ زعفران را به خود بگیرند. بعد از آن، می‌توانید به آن سایر مواد را اضافه کنید. این روش باعث می‌شود که تکه‌های جوجه، طعم و رنگ زعفران را به خوبی بگیرند و مواد زعفرانی به خوبی در ته ظرف نمانده و تلخ نشوند.

ادویه جات در پخت جوجه

مرغ به طور ذاتی بویی خاص و ناپسندی دارد که با افزودن پیاز و زعفران قابل توجه کاهش می‌یابد. با این حال، استفاده از سایر ادویه‌ها می‌تواند به بهبود طعم و بوی مرغ کمک کند. ادویه‌های پیشنهادی شامل پودر پیاز، فلفل سیاه تازه آسیاب شده (نه مانده!) و مقدار کمی پودر سیر هستند.

لازم به ذکر است که برای بیشترین میزان بو و طعم، هر نوع ادویه‌ای را باید در همان لحظه استفاده آسیاب کرد. هل، زعفران، فلفل سیاه، تخم گشنیز و هر ادویه دیگری که استفاده می‌شود باید دقیقاً قبل از استفاده آسیاب شوند تا بو و طعم خود را حفظ کنند.

فوت و فن جوجه

تجربه نشان داده است که اضافه کردن مواد غذایی مانند روغن زیتون، خامه، ماست، موسیر یا حتی سس مایونز (هر یک به تنهایی) به جوجه کباب، طعمی منحصربه فرد ایجاد می کند. تکه‌های مرغ نباید آن قدر بزرگ باشند که موقع کباب کردن مغز پخت نشوند و نه آن قدر کوچک باشند که سیخ گرفتن آنها سخت شود. برخی افراد برای طعم دادن به تکه‌های مرغ، پیاز و فلفل دلمه‌ای را خرد می‌کنند و تکه‌های گوشت را در آنها می‌خوابانند، در حالی که بهتر است آنها را رنده کنید تا مزه واقعی شان به خورد گوشت رود. در برخی از دستورها به جای روغن، از ماست استفاده می‌شود.

این بستگی به سلیقه شما دارد، اما استفاده از ماست رنگ زعفرانی جوجه را کمتر می‌کند. برای طعم دار کردن جوجه، از پیاز رنده شده استفاده نکنید؛ زیرا پیاز رنده شده به تکه‌های مرغ می‌چسبد و روی آتش به سرعت می‌سوزد. می‌توانید آب پیاز رنده شده را بگیرید و به مواد جوجه اضافه کنید. جوجه کباب با استخوان زمان بیشتری برای پختن نیاز دارد و بهتر است برای مغز پخت شدن روی حرارت ملایم‌تر پخته شود.

زمان گفته شده برای مرینیت کردن بسیار مهم است، زیرا باعث جذب کامل مواد به مرغ و طعم دار شدن گوشت می‌شود. حداقل زمان مرینیت مواد حداقل ۴ تا ۵ ساعت می‌باشد، چنانچه مرغ‌ کمتر از این زمان در سس بمانند طعم ایده آلی نخواهند داشت.

برای تهیه جوجه کباب در فر آماده سازی، ابتدا جوجه ها را پس از سیخ کشیدن، در سینی فری که پیش از این با چربی پوشانده شده است، قرار دهید. سپس سینی را در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار داده و هر چند دقیقه جوجه ها را پشت و رو کنید و با سس کره روی آن برس بکشید تا آماده شود.

توجه داشته باشید که اگر مرغ کوچکتری را برای تهیه جوجه کباب استفاده کنید، کباب شما تردتر و خوشمزه تر خواهد بود. ترجیحا از مرغ هایی با وزن بیشتر از یک کیلو استفاده کنید.

برای تهیه جوجه کبابی ترش و خوشمزه، ترجیحا از آب لیموترش تازه استفاده کنید.

اگر می‌خواهید جوجه کباب خود را تندتر کنید، از فلفل قرمز استفاده کنید. در غیر این صورت، برای بو و طعم بهتر، از فلفل سیاه استفاده کنید.

برای پررنگ شدن رنگ طلایی جوجه کباب، می‌توانید مقدار زعفران را افزایش دهید، اما بهتر است زیاده روی نکنید. همچنین، هرگز زعفران را از مواد تهیه جوجه کباب حذف نکنید، زیرا اضافه کردن زعفران به جوجه کباب ایرانی یکی از موارد اصلی آن است.

هرگز ادویه‌هایی مانند دارچین، کاری، سماق و حتی پودر لیمو به جوجه کباب اضافه نکنید، زیرا ممکن است طعم ناخوشایندی ایجاد کند یا باعث تلخی غذا شود.

به یاد داشته باشید که بهترین همراه غذای جوجه کباب، گوجه‌فرنگی، پیاز و فلفل سبز کباب شده است، بنابراین آن‌ها را از قلم نیندازید.

جوجه کباب باید آبدار باشد نه خشک، بنابراین بهتر است پوست مرغ را جدا نکنید تا با روغن آن، گوشت زیر پوست بپزد و اگر سوخت، پوست که چندان خوردنش توصیه نمی‌شود، بسوزد. در مرحله خوردن نیز پوست را جدا و گوشت کباب شده را میل کنید.

برای تهیه جوجه کباب، فقط از سینه مرغ استفاده نکنید، بلکه مخلوط تمام قسمت‌ها می‌تواند طعم بهتری به این غذا بدهد. مخلوط ران و سینه انتخاب بهتری خواهد بود.

این ادویه جادویی رو بریز تو جوجه کباب و  جوجه ها رو اینجوری بپز تا خودت از خوش عطری و تردیش دلت قنج بره0

۲۲ نکته طلایی برای پخت جوجه

برای افزایش خوشمزه و رنگ آمیزی بهتر جوجه کباب، می توانید کره را با روش بن ماری ذوب کرده و کمی زعفران را به آن اضافه کرده، در زمان پخت جوجه ها، این مخلوط را با قلموی کباب بمالید تا جوجه ها شیرین و چرب تر شوند.

برای تهیه سس جوجه کباب، مخلفات مایه جوجه شامل پیاز و فلفل دلمه ای را با مقداری آب پرتقال و کمی ادویه سرخ بپزید و در کنار جوجه سرو کنید.

هنگام درست کردن جوجه کباب، دو روش برای ریختن زعفران وجود دارد. روش اول آن است که جوجه ها را از همان ابتدا با زعفران مزه دهید و سپس حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس پیاز و بقیه مخلفات را به آن اضافه کنید. در روش دوم، نیم ساعت آخر که دیگر می خواهید جوجه ها را به سیخ بکشید، پیاز و فلفل دلمه ای را جدا کنید و بعد زعفران دم کرده را به جوجه ها اضافه کنید.

برای ترد کردن و آبدار شدن جوجه کباب، بهتر است در نیم ساعت آخر مزه دار شدن جوجه ها، روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا جوجه ها نرم و آبدار شوند.

برای کباب کردن گوجه و فلفل سبز همراه با جوجه کباب، کافیست گوجه ها را در هر طرف به مدت ۷ دقیقه و فلفل ها را به مدت ۲ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید.

اگر منقل یا کباب پز ندارید، می توانید جوجه کباب را در تابه تهیه کنید. برای این کار، بعد از مزه دار کردن جوجه‌ها، پیاز و فلفل دلمه‌ای که جوجه‌ها در آن خوابیده‌اند را از آن‌ها جدا کرده و در تابه چرب شده بریزید. سپس جوجه‌ها را به سیخ چوبی بزنید و روی پیاز و فلفل در حال تفت بگذارید. درب تابه را ببندید و به مدت کمی اجازه دهید تا مواد کمی آب بیندازد و بعد تابه را بردارید تا جوجه‌ها طلایی رنگ شوند. وقتی یک طرف جوجه سرخ شد، طرف دیگر آن را برگردانید تا کاملاً پخت شوند. برای به دست آوردن طعم زغالی در جوجه کباب، می‌توانید یک تکه زغال روشن را درون تابه قرار داده و با این ترفند، طعم کباب را بهبود بخشید.

بوی ناپسند مرغ با استفاده از پیاز و زعفران کمی کاهش می‌یابد. اضافه کردن سایر ادویه‌جات نیز می‌تواند به بهبود طعم و رفع بوی ناپسند مرغ کمک کند. ادویه‌های پیشنهادی عبارتند از: ۱٫ پودر پیاز ۲٫ فلفل سیاه تازه آسیاب شده ۳٫ مقدار کمی پودر سیر ۴٫ پودر گشنیز.

برای جوجه کبابی با مزه، بهتر است از پیاز رنده شده خودداری کنید. چون هنگام کباب کردن، پیاز رنده شده به گوشت چسبیده و سریعاً سوخته می شود و باعث سوختگی و ناپختگی جوجه می شود. بهترین روش این است که پیاز را به اندازه درشت خرد کرده و از آن برای مزه دادن به جوجه استفاده کنید.

برای بهبود طعم جوجه کبابی، بهتر است تمام قسمت‌های مرغ را استفاده کنید، به خصوص مخلوط ران و سینه. این قسمت‌ها از گوشت نرم‌تری برخوردار هستند و باعث ایجاد طعم خوشمزه‌تری در جوجه می‌شوند.

برای افزایش مزه جوجه کبابی، می‌توانید به سس جوجه، کمی سس مایونز، خامه، روغن زیتون و ماست موسیر اضافه کنید. این مواد باعث تغییر در طعم جوجه می‌شوند و آن را لذیذ‌تر می‌کنند. بهتر است از مقدار کمی از هر یک از این مواد استفاده کنید تا طعم جوجه بیش از حد تغییر نکند.

در هنگام خرد کردن مرغ برای جوجه کباب، تکه‌های مرغ را نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک برید، تا مغز آنها پخته شود و از سیخ نیفتد.

استفاده از ماست در مایه جوجه کباب به سلیقه شما بستگی دارد، اما باید به این نکته توجه کنید که استفاده از ماست رنگ زعفرانی، جوجه کباب را کمتر می‌کند.

اگر جوجه کباب با استخوان را می‌خواهید، باید برای پخت کامل آن زمان بیشتری در نظر بگیرید.

خوراک جگر یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب در بین خانواده‌های ایرانی است. برای تهیه این غذا، ابتدا باید جگر گوسفند را خوب بشویید….

برای افزایش مزه جوجه کباب، حداقل ۴ تا ۵ ساعت آنها را در سس بخوابانید تا مزه‌ها به خوبی در بافت و طعم جوجه ها نفوذ کنند.

اگر می‌خواهید جوجه کباب را در فر پخته شود، فر را قبل از انجام کار داغ کنید و سیخ‌های کباب را روی سینی چرب شده قرار دهید و هر چند دقیقه یکبار آنها را پشت و رو کنید و با سس کره و زعفران، آن را در حین پخت مزه دار کنید.

برای بهتر شدن جوجه کباب، از مرغ‌های کوچکتر با وزنی کمتر از یک کیلو استفاده کنید.

بهتر است با استفاده از فلفل سیاه، طعم و بوی جوجه ها را لذیذ تر کنید. اگر می خواهید جوجه های خود را تند تر کنید، می توانید مقداری فلفل قرمز به آن اضافه کنید.

برای بهتر شدن طعم جوجه های کبابی، بهتر است از دارچین، ادویه کاری، سماق و پودر لیمو استفاده نکنید، زیرا این مواد ممکن است طعم گوشت را تلخ کنند.

برای آبدار کردن جوجه های کبابی، بهتر است پوست مرغ را بر روی گوشت بگذارید، تا با روغن آن، گوشت زیر پوست بپزد. هنگام خوردن کباب، می توانید پوست را از گوشت جدا کنید.

برای داشتن جوجه کبابی تند و خوشمزه، می توانید چند عدد فلفل سبز تند را ریز کرده و به مواد جوجه اضافه کنید.

برای بهتر شدن طعم جوجه های کبابی، می توانید در حد نوک قاشق چایخوری زنجبیل به مواد تان اضافه کنید.

در صورتی که می خواهید آبلیمو را به مواد جوجه کبابی اضافه کنید، بهتر است از آب لیمو ترش تازه استفاده کنید، نه آبلیمو های صنعتی. استفاده از آب لیمو ترش تازه، علاوه بر بهتر شدن طعم جوجه کبابی، باعث می شود که کباب عطر بهتری داشته باشد.