شیرینی شاه پسند/ شیرینی پشمکی/ طرز تهیه شیرینی خوشگل و خوشمزه گل مینا

تا حالا شیرینی پشمکی درست کردی؟ این شیرینی خوشمزه با بافت نرم و لطیف را اینجوری درست کن که همه عاشقش میشن

19:12 - 1402/02/21
نوعی شیرینی به اسم پشمکی که یکی از شیرینی‌های خوشمزه و لطیف است واقعا بافتی سبک و نرم دارد، این شیرینی خوش طعم و ساده طرفداران زیادی دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود و برای پذیرایی در ایام عید بسیار مناسب و شیک است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پشمکی در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم شیرینی پشمکی
روغن جامد ۱۵۰ گرم
پودر قند ۳۰۰ گرم
آرد ۱۵۰ گرم
روغن مایع ۴۰ گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
نارگیل‌های رنگی به مقدار لازم
کنجد به مقدار لازم
پودر پسته به مقدار لازم
هل نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی پشمکی

مرحله اول

ابتدا روغن جامد قنادی را در ظرفی بریزید و سپس مقداری پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و پودر قند در روغن کامل حل شود و ترکیب تشکیل شده آن‌ها پوک و سبک و یکدست شود.

مرحله دوم

سپس در ظرف دیگری آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود و بعد وانیل و پودر هل را به آن اضافه کنید و کامل با هم ترکیب کنید و سپس کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط روغن و پودر قند اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

بعد روغن مایع را هم به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود و سپس خمیر تشکیل شده را به ۳ قسمت تقسیم کنید، یک قسمت را ساده نگهدارید و به قسمت دوم یک قاشق پودر کاکائو و یک قاشق روغن مایع اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس خوب با مواد مخلوط کنید تا خمیر یکدست و کاکائویی شود. به قسمت سوم هم یک تا دو قاشق آب و زعفران را که با هم مخلوط کرده‌اید و غلیظ شده‌اند اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زعفران کاملا در مواد باز شود و عطر و طعم آن پخش شود.

مرحله پنجم

سپس مخلوط مواد را به ترتیب داخل قیف بریزید و سر قیف ماسوره ساده بزنید و بعد داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و با فاصله روی آن ابتدا شیرینی‌های ساده را بزنید، بعد شیرینی‌های کاکائویی و زعفرانی را هم به همین شکل روی کاغذ بزنید.

مرحله ششم

سپس در یک سینی دیگر مغزهای مختلف مانند پودر پسته، پودر نارگیل‌های رنگی، سیاه دانه و کنجد بریزید و بعد کاغذ روغنی که شیرینی‌ها روی آن قرار دارند را بردارید و برعکس روی مغزها بیاندازید و دوباره کاغذ را بردارید و در سینی فر قرار دهید.

مرحله هفتم

اگر شیرینی‌ها از کاغذ جدا شدند کمی دیگر روغن مایع به آن‌ها اضافه کنید، این روش برای سرعت دادن به کار است در صورتی که انجام آن برای شما سخت است به جای این کار روی هر شیرینی مقداری پودر پسته یا پودر نارگیل یا کنجد بریزید.

مرحله هشتم

سپس سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا شیرینی‌ها پخته شوند، سپس از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند.

مرحله نهم

تقریبا به مدت ۳ ساعت اجازه دهید تا شیرینی‌ها خنک شوند و سپس آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در یک ظرف مناسب بچینید، اگر می‌خواهید از این شیرینی‌ برای مدت طولانی نگهداری کنید روی ظرف آن‌ها سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید.

مرحله دهم

در آخر چند شیرینی پشمکی یا شیرینی قندی را با طعم‌های مختلف ساده، زعفرانی و شکلاتی را در ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده مناسب و شیک یا برای پذیرایی در مهمانی به همراه چای و قهوه سرو کنید.