آشپزی / کباب تابه ای /غذاهای سنتی خوشمزه

یه فرمول برای پخت کباب تابه‌ای فوق العاده خوشمزه | کباب تابه‌ای رو فقط اینجوری که می‌گم بپز

16:23 - 1402/02/19
کباب تابه‌ای خوشمزه و حرفه‌ای رو ایندفعه اینجوری ردرست کن که طعمش بی نظیر میشه

کباب تابه ای نوعی کباب خانگی محبوب و بسیار پرطرفدار است که می توانیم از آن به عنوان یک غذای ساده برای شام یا ناهار یا به عنوان یک غذای مجلسی استفاده کنیم. کباب تابه ای از ترکیب گوشت چرخ شده، پیاز، انواع ادویه، سس، گوجه و... تهیه می شود. در این بخش از آشپزخانه تکنیک هایی را آورده ایم که به شما در خوشمزه تر شدن کباب تابه ای کمک خواهد کرد، طوری هرگز طعم این غذای خوشمزه فراموشتان نخواهد شد.

گوشت مرغوب

اولین راز خوشمزه شدن کباب تابه ای، به گوشت چرخ شده آن مربوط می شود. حتی‌الامکان از گوشت تازه استفاده نمایید. معمولا کباب تابه‌ای را با گوشت گوسفند می‌پزند که چرب‌تر است، اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید به صورت نصف نصف از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید. حتی می‌توانید به جای گوشت قرمز کباب تابه‌ای را با مرغ بپزید. اگر گوشت شما یخ زده می باشد حتما بعد از باز شدن یخ آب اضافی آن را کاملا بگیرد.

رنده کردن پیاز

برای تهیه کباب تابه ای خوشمزه نباید پیاز را خرد نمایید، بلکه باید پیازها را رنده کرده و آب آن را بگیرید، زیرا اینگونه گوشتتان تردتر می‌شود. اگر پیاز را رنده نکنید و از قطعه‌های درشت آن در کباب تابه‌ای استفاده کنید، ممکن است پیاز ها خوب سرخ نشوند و تکه های درشت آن زیر دندان حس شود.

استفاده از ادویه

ادویه در طعم کباب تابه ای تاثیرگذار است پس با ادویه مناسب به غذایتان طعم دهید. ادویه های کباب که شامل (فلفل سیاه، فلفل قرمز، سماق، زردچوبه و نمک) می شود را به ترکیب پیاز و گوشت چرخ کرده اضافه کنید. شما می توانید هم سماق را به مواد گوشت اضافه کنید هم در آخر روی کباب ها مقداری سماق بریزید. کمی دارچین هم به گوشت اضافه کنید، اضافه کردن دارچین اختیاری است ولی طعم کباب را خیلی خوب میکند.

برای تهیه سس کباب تابه نیز از ادویه هایی مانند نمک و فلفل سیاه، پودر سیر نیز در این مرحله میتوانید استفاده کنید.

ورز دادن گوشت

برای اینکه کباب تابه ای خوشمزه تر شود و طعم مواد در هم ادغام گردد، مواد گوشت و ادویه را خوب ورز دهید تا کاملا مخلوط و منسجم شوند. برای این کار می توانید 40 بار گوشت را داخل کاسه بکوبید تا منسجم شود یا مواد را با کمک استند میکسر یا تیغه خمیر زن غذاساز ورز دهید.

استراحت دادن گوشت

برای این که مزه مواد خوب به خورد هم بروند، روی ظرفی که گوشت را ورز داده اید سلفون بکشید و حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت کمی تغییر رنگ بدهد و تیره‌تر و به اصلاح بیات شود.

تفت دادن رب

برای تهیه سس کباب تابه ای حتما رب را درون آب حل نکنید بلکه ابتدا آن را در یک تابه جداگانه خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود. این کار باعث می شود سس خوشرنگ تر و خوشمزه تری داشته باشیم.

افزودن زعفران

برای خوشمزه تر شدن سس کباب تابه بعد از تفت دادن سس گوجه فرنگی نصف فنجان آب به همراه زعفران دم کرده، کمی آبلیمو و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

برای لذیذتر شدن کباب تابه ای زمانی که گوشت ها در حال سرخ شدن هستند، 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را با 25 گرم کره ذوب شده مخلوط کنید و در زمان پخت کباب با یک قلموی تمیز روی کباب بکشید.

کم کردن شعله

اگر می خواهید کباب تابه ای شما خشک نشود و لذیذ تر شود، حرارت را کم کنید و اجازه دهید کباب تابه ای با شعله ملایم طبخ شود، اگر حرارت زیاد باشد مایه کباب آب نمی اندازد و خیلی سریع خشک می شود.

استفاده از کره

برای خوشمزه تر شدن کباب تابه ای اگر طعم کره را دوست دارید، هنگام سرخ شدن کباب تابه ای به آن کمی کره هم اضافه کنید و اجازه دهید هر سمت کباب ها به مدت 2 دقیقه درون کره سرخ شود.

استفاده از گوجه

برای خوشمزه شدن کباب تابه ای می توانید زمانی که گوشت را داخل تابه قرار داده اید، گوجه را به تنهایی روی کباب ها بگذارید و سس را کنار غذا سرو کنید یا سس را به همراه گوجه به کباب اضافه کنید و صبر کنید تا کاملا سس به خورد گوشت برود.

استفاده از فلفل دلمه ای

برای خوشمزه شدن کباب تابه ای می توانید فلفل سبز را لابه لای کباب بگذارید تا عطر فلفل را به خود بگیرد و لذیذتر شود.