"حلوای شیره خرما" تا حالا درست کردی؟ | اینبار حلوا رو متفاوت تر بپز

09:43 - 1402/02/19
حلوا رو اینبار متفاوت تر درست کن. در ادامه مطلب تنها با 6 قلم مواد یک حلوای خوشمزه و مقوی درست کن. این حلوایی که در ادامه مطلب یاد خواهیم داد با شیره خرما درست می شود.

حلوا شیره خرما، نوعی حلوا خوشمزه و لذیذ است که عطر و طعم بی نظیری دارد و خیلی راحت و سریع آماده می‌شود، این حلوای خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف تهیه کنید و به عنوان یک میان وعده مناسب و مقوی استفاده کنید.

مواد لازم حلوای شیره خرما
آرد شیرینی ۱ لیوان
شیره خرما یا شیره انگور ۱ و ۳/۱ لیوان
گلاب ۳/۲ لیوان
زعفران غلیظ ۳/۱ لیوان
کره ۵۰ گرم
روغن ۳/۱ لیوان

طرز تهیه حلوای شیره خرما

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیره خرما ابتدا مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا دم بکشد و غلیظ شود، بعد شیره خرما را در یک ظرف بریزید و با توجه به ذائقه خودتان مقداری گلاب را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله دوم

می‌توانید اگر شیره خرما در دسترس نبود و یا با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید به جای آن از شیره انگور استفاده کنید، مقدار گلاب هم کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید به دلخواه خودتان مقدار گلاب را کمتر و یا بیشتر از مقدار لازم در حلوا بریزید.

مرحله سوم

بعد زعفران دم‌کرده غلیظ را به آن‌ها اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا فقط گرم شوند، نیازی به جوشیدن مخلوط نیست، بعد از این که مخلوط گرم شد و مواد کاملا با هم مخلوط شدند ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

سپس در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود و بعد داخل یک تابه مقداری روغن و کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود و با روغن مخلوط و یکدست شوند و بعد آرد را به مخلوط آن‌ها اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله پنجم

به مدت نیم ساعت آرد را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بوی خامی آن گرفته شود و کاملا با کره و روغن مخلوط شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید، بعد شیره را طی ۳ مرحله به آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله ششم

سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و چند دقیقه مخلوط را هم بزنید تا حلوا وسط ظرف جمع شود، سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، بعد حلوا را داخل ظرف دیگری بریزید و کنار بگذارید و اجازه دهید تا در دمای محیط کمی خنک شود.

مرحله هفتم

سپس حلوا شیره خرما را در ظرف مناسب بریزید و با کمک لیسک یا قاشق آن را پهن و باز کنید و سطح حلوا را صاف کنید و با کمک قاشق اطراف حلوا را فرم دهید و با چنگال روی آن طرح دهید و کمی شیره خرما و یا شیره انگور در کنار ظرف قرار دهید. در آخر حلوا شیره خرما را با پودر پسته، پودر نارگیل، خلال بادام، خرده‌های مغز گردو و خرده‌های مغز فندق تزئین کنید و همراه با چای سرو کنید.