آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه/ دمپختک

طرز تهیه یه دمپختک محشره سیب زمینی و گوجه لذیذ و خوشمزه بدون گوشت رو اینجوری درست کن

23:07 - 1402/02/15
شما می توانید این دمپختک خوشمزه را خیلی راحت و سریع در خانه تهیه کنید و برای نهار یا شام میل کنید.

دمپختک ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید خیلی راحت این غذا ها را در خانه تهیه کنید و برای نهار یا شام میل کنید.

دمپختک سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و راحت ترین ها می باشد و شما می توانید بدون گوشت و مرغ این غذا را تهیه کنید و یا به دلخواه می توانید از کمی گوشت چرخ کرده یا مرغ خرد شده استفاده کنید و این غذای خوشمزه را تهیه کنید.

دمپختک ها جزء دسته غذا های آسان و کم خرج هستند که برای وقت های که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید گزینه خوبی می باشد. شما می توانید دمپختک سیب زمینی را با ماست یا سالاد شیرازی میل کنید. امروز دراین قسمت طرز تهیه دمپختک سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج ۴ پیمانه
سیب زمینی بزرگ ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
رب ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، ادویه پلویی، زیره به مقدار لازم طرز تهیه دمپختک سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید برنج را برای ۱ ساعت خیس کنید، این زمان به نوع برنج شما بستگی دارد و اگر لازم است زمان بیشتری برای خیس کردن برنج اختصاص دهید. سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت مکعبی متوسط خرد کنید زیرا نباید خیلی درشت باشد که به چشم بیاید و خیلی ریز که دیده نشود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه کف قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و سیب زمینی را با کمی زردچوبه و نمک تفت دهید تا سبک و کمی نرمم شود، در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و به همراه سیب زمینی کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس گوجه فرنگی را پوره کنید و یا می توانید رنده ریز کنید و به همراه سیب زمینی اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه مواد را تفت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده شود و خوشرنگ شود سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود، این مرحله خیلی چون میزان سرخ شدن رب رنگ غذای شما را تعیین می کند و بعد ادویه ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود.