بادمجان| |ماندگاری بادمجان/ آشپزی

بادمجان رو با این روش ساده که میگم به راحتی سرخش کن که روغن کمتری میبره

13:58 - 1402/02/12
روشی بسیار راحت و ساده برای سرخ کردن بادمجان

روش های زیادی مثل زدن سفیده تخم مرغ، ماست و خیلی روش های دیگه هست که باعث میشه جذب روغن بادمجان کم بشه اما این روش خیلی راحت و بی درد سر تازه تلخی بادمجان هم میگیره

سرخ کردن بادمجان روغن بسیاری را به خود جذب می کند که این موضوع عوارض فراوانی به همراه دارد، البته راه های مناسبی برای جذب کمتر روغن در سرخ کردن بادمجان وجود دارد.

انواع روش ها برای کمتر روغن جذب کردن بادمجان و مقایسه آنها باهم

مصرف غذاهای چرب در طولانی مدت اثرات منفی فراوانی بر سلامتی دارند، به همین خاطر متخصصان تغذیه همواره توصیه می کنند، از مصرف بیش از حد غذاهای چرب خودداری شود. بادمجان از انواع غذاهایی است که سرخ کرده آن طرفداران بیشتری دارد اما دغدغه علاقمندان به این غذا مصرف بیش از حد روغن هنگام سرخ کردن بادمجان است.

روش های زیادی وجود دارد که می توان جذب روغن در بادمجان را به حداقل رساند. اگر شما هم جزو طرفداران غذاهای خوشمزه با بادمجان سرخ شده هستید و نمی توانید قید کشک بادمجان و خورش قیمه بادمجان را بزنید، با این بخش همراه باشید تا روش های عالی برای سرخ کردن بادمجان با جذب روغن کمتر را یاد بگیرید.

قرار دادن بادمجان در آب نمک

برای اینکه بادمجان ها هنگام سرخ شدن روغن کمتری را جذب نمایند، پوست بادمجان ها را بکنید و از وسط دو نصف کنید. بادمجان ها را حداقل نیم ساعت قبل از سرخ شدن در داخل محلول آب و نمک قرار دهید. هرچه بیشتر بادمجان داخل آب با نمک فراوان بماند در هنگام سرخ کردن کم تر روغن می کشد. اگر می توانید یک شب تا صبح آن ها را داخل آب نمک بگذارید.

بادمجان رو با این روش ساده که میگم به راحتی سرخش کن که روغن کمتری میبره 1

استفاده از سفیده تخم مرغ

برای اینکه بادمجان ها در موقع سرخ شدن روغن کمتری جذب کنند، آنها را پوست بکنید و برش بزنید و داخل آب نمک فراوان حداقل نیم ساعت قرار دهید، سپس بادمجان ها را آب بکشید.

یک عدد سفیده تخم مرغ را داخل کاسه بزنید تا باز شود و قبل از اینکه بادمجان را داخل روغن قرار دهید، روی سطح بادمجان ها با قلمو یا دست سفیده تخم مرغ بکشید. نگران بوی تخم مرغ نباشید چون اصلاً بادمجان بوی سفیده تخم مرغ را نمی گیرد. دقت کنید در این روش یک عدد سفیده برای تعداد زیادی بادمجان کافی است.

جوشاندن بادمجان

برای اینکه بادمجان ها در زمان سرخ شدن روغن کمتری جذب کنند، بادمجان ها را پوست گرفته و برش دهید و با روغن کم، آب و نمک حدود دو الی سه دقیقه بجوشانید. سپس آنها را داخل آبکش بریزید تا آب بادمجان برود. بعد بادمجان ها را سرخ کنید. در این روش کمی بادمجانها نرم تر می شود.

بادمجان رو با این روش ساده که میگم به راحتی سرخش کن که روغن کمتری میبره 4

استفاده از ماست

برای اینکه بادمجان ها در موقع سرخ شدن روغن کمتری جذب کنند، آنها را پوست بکنید و برش بزنید و داخل آب نمک فراوان حداقل نیم ساعت قرار دهید، سپس بادمجان ها را آب بکشید. برای به حداقل رساندن جذب روغن قبل از اینکه بادمجانها را سرخ کنید؛ به سطح آنها کمی ماست بزنید. این روش در مقایسه با روش سفیده تخم مرغ، جذب روغن بیشتری خواهد داشت.

آبپز و سرخ کردن بادمجان

برای اینکه بادمجان ها در موقع سرخ شدن روغن کمتری جذب کنند، آنها را پوست بکنید و برش بزنید و داخل آب نمک فراوان حداقل نیم ساعت قرار دهید، سپس بادمجان ها را آب بکشید. سپس مقداری آب و مقدار کمی روغن داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید که آب جوش آید، سپس بادمجان ها را کف ماهیتابه بچینید و حرارت رو متوسط کنید و درب تابه را بگذارید. پس از کشیده شدن آب تابه بادمجان ها شروع به سرخ شدن می کنند. بعد از سرخ شدن یک طرف بادمجان با همان روغن طرف دیگر را نیز سرخ کنید.

استفاده از گوجه

برای اینکه بادمجان ها در موقع سرخ شدن روغن کمتری جذب کنند، آنها را پوست بکنید و برش بزنید و داخل آب نمک فراوان حداقل نیم ساعت قرار دهید، سپس بادمجان ها را آب بکشید. حالا یک گوجه را دو نیم کنید یا آب آن را بگیرید و روی سطح بادمجان گوجه بمالید و بادمجان ها را سرخ کنید.

بادمجان رو با این روش ساده که میگم به راحتی سرخش کن که روغن کمتری میبره 6

روش های دیگر به حداقل رساندن جذب روغن در بادمجان

برای اینکه بادمجان ها در موقع سرخ شدن روغن کمتری جذب کنند، آنها را پوست بکنید و برش بزنید و داخل آب نمک فراوان حداقل نیم ساعت قرار دهید، سپس بادمجان ها را آب بکشید و روش های زیر را به کار ببرید:

1. هنگام سرخ کردن بادمجان آنها را در تابه بدون روغن کمی تفت داده و بعد داخل ماهیتابه روغن ریخته و بادمجان ها را با همان روغن سرخ کنید.

2. روغن را در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا خوب داغ شود. بادمجان ها در روغن داغ قرار دهید و اجازه دهید با حرارت تقریباً بالا سرخ شوند. حرارت بالا باعث می شود بادمجان کم تر روغن به خود بگیرد.

3. هنگام سرخ کردن بادمجان با فرچه به بادمجان ها روغن بمالید و سپس بادمجان ها را در ماهیتابه سرخ کنید.

بادمجان رو با این روش ساده که میگم به راحتی سرخش کن که روغن کمتری میبره 3

نکته :

همیشه بادمجان تازه تهیه کنید زیرا بادمجان هرچه کهنه تر باشد، بیشتر روغن می گیرد.

اگر به هر دلیلی بادمجان ها روغن زیادی جذب نمودند، برای حذف روغن از بادمجان های سرخ شده آنها را درون قابلمه که در آن حدود یک الی دو لیوان آب در حال جوشیدن است، قرار دهید و بعد از یک دقیقه جوشیدن آن ها، آب قابلمه را خالی کنید و سپس از بادمجانها در غذا استفاده کنید.