اگه "عفونت ادراری" داری این 8 گیاهی که میگم رو دَم کن و بخور

13:46 - 1402/01/18
بیماری عفونت ادراری یکی از مشکلات رایج در بین آقایان و خانم ها می باشد. در این مطلب در مورد دمنوش برای عفونت ادراری صحبت می کنیم.

آیا می دانید دمنوش برای عفونت ادراری مفید است؟ عفونت ادراری در حالت ساده مثانه و در حالت پیشرفته کلیه ها را درگیر خود می کنند. این بیماری یکی از مشکلات رایج در بین آقایان و خانم ها می باشد. در این مطلب در مورد دمنوش برای عفونت ادراری صحبت می کنیم.

بسیاری از افراد وقتی به بیماری های مختلف دچار می شوند، سعی می کنند با استفاده از گیاهان و طب سنتی آنها را درمان و یا کنترل کنند. در مورد این بیماری هم، استفاده از دمنوش های گیاهی رایج است. دمنوش هایی که به خوبی می توانند باکتری های مضر را از بین ببرند. مصرف دمنوش برای عفونت ادراری می تواند مفید باشد. برخی از دمنوش برای عفونت ادراری عبارتند از:

دمنوش زنجبیل

یکی از بهترین گیاهان و ادویه های موجود در طبیعت که طبع گرمی دارد، زنجبیل است. این گیاه می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد. دمنوش زنجبیل می تواند دردهای حاصل از این بیماری را کم کند و سبب شود که افراد با تکرر ادرار، مثانه و روده های خود را از آلودگی ها و انواع باکتری های مضر تمیز کنند.

دمنوش تخم گشنیز

یکی از قدیمی ترین روش ها برای درمان این بیماری استفاده از دمنوش تخم گشنیز می باشد. در حقیقت این دمنوش علاوه بر بهبود این بیماری می تواند از بروز آن نیز پیشگیری کند.

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین، یک دمنوش برای عفونت ادراری است. این ادویه خوشبو و خوش طعم می تواند باکتری های ایجاد کننده این بیماری را از بین ببرد و از بروز عفونت های دیگر نیز جلوگیری کند. به طور کلی این ادویه می تواند به خوبی به تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل انواع باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها بپردازد.

دمنوش گزنه

این گیاه در بسیاری از باغ ها و مناطق مرطوب رشد می کند. وقتی به این گیاه دست می زنیم، پوست دستمان حالت چسبندگی پیدا می کند. نقش این گیاه در درمان این بیماری کمک به افزایش حجم ادرار می باشد. همچنین دمنوش این گیاه از بروز ادرار های خونی نیز جلوگیری می کند. دمنوش گزنه از انواع دمنوش برای عفونت ادراری می باشد.

دمنوش نعناع

برگ های نعناع نیز می توانند خاصیت آنتی بیوتیکی داشته باشند و مقاومت باکتری هایی که سبب ایجاد عفونت های ادراری شده اند را کم کنند. در نتیجه به مرور زمان و بعد از چند وعده استفاده از این دمنوش، این بیماری درمان می شود.

دمنوش گل ختمی

این دمنوش که از انواع دمنوش برای عفونت ادراری می باشد، می تواند از ایجاد ادرار خونی جلوگیری کند. گل ختمی می تواند به دفع مایعات از بدن و در نتیجه خروج باکتری ها کمک کند. این دمنوش دردهای ناحیه زیر شکم و هنگام ادرار کردن را نیز کم می کند.

دمنوش بابونه

این گیاه می تواند به خوبی التهاب های مثانه را از بین ببرد. دردهای ناحیه شکم را کم کند و با خاصیت آنتی بیوتیکی خود میکروب های زیادی را توسط ادرار از مثانه دفع کند.

دمنوش جعفری

جعفری در درمان عفونت های ادراری بسیار موثر است و به خوبی می تواند سبب کم شدن دردها و از بین بردن باکتری ها شود. این دمنوش میزان ادرار و دفعات آن را افزایش می دهد.

قابل ذکر است افراد برای تهیه تمامی این دمنوش ها می توانند، گیاهان و ادویه های ذکر شده را با مقداری آب بجوشانند و سپس آنها را با شعله ای ملایم دم کنند و در هر شبانه روز یک تا دو لیوان از آنها را میل کنند.

گفتنی است که افراد برای شیرین کردن این دمنوش ها می توانند در هنگام دم کردن، مقدار کمی عسل نیز به آنها اضافه کنند.

کلام آخر در مورد دمنوش برای عفونت ادراری

افراد با استفاده از میوه ها، مرکبات، عرق های گیاهی و … نیز می توانند به بهبود این بیماری در منزل بپردازند. قابل ذکر است که حجم مثانه خانم ها نسبت به آقایان کوچک تر می باشد، پس خانم ها بیشتر دچار عفونت های ادراری می شوند. در نتیجه بهتر است بیشتر مراقب خود باشند و همیشه با دیدن علائمی حتی کم، سریع تر به درمان این بیماری بپردازند.

در این مطلب درباره دمنوش برای عفونت ادراری صحبت کردیم. امیدواریم از این مطالب راضی باشید. مصرف دمنوش برای عفونت ادراری را در دستور غذایی خود قرار دهید تا به این مشکل دچار نشوید. از همراهی شما سپاسگزاریم.