"نودل با سُس سویا" بلدی درست کنی؟ | طعمش عالیه بیا اینجا تا یاد بگیری

12:00 - 1402/01/12
در این مقاله برای شما مخاطبان گرامی سایت قصد داریم درباره طرز تهیه نودل با سس سویا را بیاوریم امیدواریم با درست کردن این غذا لبخند رضایت روی لبانتان نقش بندد.

اگر حدود دهه های شصت یا هفتاد که سریالهای جنوب شرقی آسیا زیاد در تلویزیون پخش می شدند درباره نوع غذاهای آنها با مردم صحبت می کردیم خیلی از مردم حتی دوست نداشتن آنها را تست کنند، در این مقاله برای شما مخاطبان گرامی سایت قصد داریم درباره طرز تهیه نودل با سس سویا را بیاوریم امیدواریم با درست کردن این غذا لبخند رضایت روی لبانتان نقش بندد.

روش پخت نودل با سس سویا

یکی از غذاهای ساده بین الملی که امروزه حتی در ایران هم سرو می شود نودل است؛ نودل بیشتر برای روزهایی است که شما فرصت کافی برای آشپزی ندارید یا دوست دارید شام نسبتاً سبکی را برای خانواده سرو کنید. نودل ها را معمولاً با مرغ یا گوشت و با سس های مختلفی سرو می کنند؛ نودل ها به صورت رشته های خشک و در طعمها و مزه های مختلف در بازار ارائه می شوند. شاید برای خیلی از شما این سئوال باشد که اصلاً نودل چیست؟

نودل در واقع نوعی از خمیر ور نیامده است که به صورت خاصی برش خورده است معمولاً نودل نوارهای بلند و نازکی است که در آب جوش ریخته می شود و یا درون تابه سرخ می شود و با پاستا که برای کشورهای اروپایی است کاملاً متفاوت است؛ در واقع نودل و پاستا در نوع آرد و نوع پختن با هم متفاوت هستند. پاستا از آرد زیر و لوله های خک تشکیل شده است و فقط می توانیم آن را درون آبجوش بریزیم در حالی که نودل ها آرد نرم تری دارند و حتماً نباید درون آبجوش بریزیم می توانیم آنها را سرخ کنیم.

مواد اولیه نودل با سس سویا

نودل ۴ بسته
سینه مرغ ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
هویج ۲ عدد
قارچ حدود ۳۰ عدد
سس سویا ۲ پیمانه
زنجبیل تازه ۲ قاشق غذا خوری

روش و مراحل دستور پخت نودل با سس سویا

نودل با آن که در دسته غذاهای راحت طبقه بندی می شود طعم خوبی دارد و همین طعم باعث شده است در بیشتر مواقع که فرصت چندانی برای آشپزی نداریم، نودل انتخاب خوبی باشد ولی خوب همین دستور ساده نکاتی را دارد که اگر رعایت نکنیم به نتیجه دلخواهمان نمی رسیم. مواد اولیه فوق برای حدود هشت نفرمناسب هستند.

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت.

مواد اولیه فوق مناسب تهیه نودل با سس سویا برای حدود هشت نفر هستند.

  1. مزه دار کردن مرغ

    برای شروع به کار باید سینه های مرغ را با کمی زنجبیل و سس سویا مزه دار کنیم. اگر این مواد در دسترس نبودن شما می توانید از پیاز به علاوه ادویه ها و آبلیمو استفاده کنید؛ برای مزه دار کردن سینه های مرغ درون کاسه مناسبی زنجبیل را رنده می کنیم و به آن سس سویا را اضافه می کنیم و سینه های مرغ بدون استخوان را درون این سس می گذاریم و به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سینه های مرغ مزه دار شوند.

  2. خلالی خرد کردن تمام سبزیجات

    پیاز و فلفل دلمه ای و هویچ و قارچ را به خوبی می شوریم و بعد از آنکه آب اضافی آنها خارج شد همگی را به صورت خلالی و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

  3. تفت دادن مواد درون یک تابه نسبتاً عمیق

    در تابه ای با عمق مناسب به مقدار کافی روغن می ریزیم و تمامی سبزیجاتی را که خرد کرده بودیم داخل روغن می ریزیم و شروع به تفت دادن می کنیم؛ تا سبزیجات نرم شوند، بعد از آن سینه های مرغ را از یخچال در می آویم و به مواد درون تابه اضافه می کنیم و به خوبی مواد را هم می زنیم و حرارت را کم می کنیم تا مواد به آرامی با هم بپزند، در ادامه یکی از بسته های ادویه همراه نودل را به مواد اضافه می کنیم و مواد را به خوبی هم می زنیم تا به خوبی تفت داده شوند و وقتی موادمان به خوبی پختند تابه را از روی حرارت برمی داریم.

  4. مرحله آخر

    بسته های نودل را باز می کنیم و طبق دستوری که روی بسته هست نودل را تهیه می کنیم و آبکش می کنیم، بعد هم نودل آمااده شده را به مواد درون تابه اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا با سبزیجات و مرغ به خوبی تفت بخورند و به اصطلاح یکدست شوند. اکنون نودل با سس سویا آماده سرو کردن است.

نکات مهم در طرز تهیه نودل با سس سویا

  • این غذا بهتر است گرم سرو شود از گرم کردن مجدد مانده این غذا خودداری کنید چون کیفیتش را از دست می دهد.
  • اگر شما گیاه خوار هستید می توانید با حذف مرغ از مواد اولیه نودل سبزیجات داشته باشید.
  • اگر دوست دارید می توانید به مواد اولیه تان مقداری سیر اضافه کنید.
  • موقع آبکش کردن نودل نباید روی آن آب سرد بگیرید.
  • از آنجایی که نودل ها برخلاف پاستا و ماکارونی دارای طعم و اسانس های گوناگونی هستند می توانید مواد اولیه تان را براساس طعم نودل تغییر دهید.