برنج | قد کشیدن برنج | طرز تهیه برنج | شفته نشدن برنج

برنجی که برای پخت گذاشتم سفته و دم نمیکشه چیکار کنم؟ | بیا اینجا تا ترفندش رو بهت بگم

06:00 - 1402/01/10
برای داشتن پلویی با پخت عالی که برای مهمانی و مجالس شما مناسب باشد باید به چندین نکته توجه کنید.

پاتوق آنلاین: برای داشتن پلویی با پخت عالی که برای مهمانی و مجالس شما مناسب باشد باید به چندین نکته توجه کنید که در این مقاله تک تک آن ها را توضیح میدهیم اما قبل از تمامی توضیحات اولین پاسخ به دم نکشیدن پلو و سفت شدن شما استفاده کم از آب است.

۱_ اینکه شما به چه روشی برنج خود را بپزید بسیار مهم است ، اما قبل از پخت باید کاملا با توجه به نوع برنج، آن را خیسانده تا هم نرم شده، هم نمک به خورد آن رود

۲_ اگر برنج خود را به روش آبکش بپزید، کم جوشاندن برنج و سریع آب کش کردن آن می تواند باعث سفت شدن و دم نکشیدن پلوی شما شود

۳_ اگر هنگام آبکشی برنج از آب بسیار سرد استفاده کنید برنج قد نکشیده و خشک تر از حالت معمول دم میکشد

۴_ برنج آبکش را اگر بدون هیچ آب و با روغن کم دم دهید، سفت شده و دم نمیکشد ، باید هنگام دم دادن پلوی آبکش مقداری آب و مقدار قابل توجهی روغن که متناسب با میزان برنج شما باشد به آن اضافه و اجازه دهید دم بکشد تا پلویی کاملا دانه دانه و نرم داشته باشید که سفتی ندارد.

۵_ اگر برنج را به روش کته بپزید احتمال خشک و سفت شدن آن بسیار کم است اما اگر دم نکشید اولین دلیل بر این است که بر روی برنج شما کم تر یک بند انگشت آب است و برنج در آب کافی پخته نمیشود

۶_ اینکه اجازه دهید آب برنج کته تا آخر تبخیر و صدای پخت برنج یا ته چین را از قابلمه بلند شود کاملا کار اشتباهی ست و باعث میشود برنج شما خشک شده و دم نکشد و بعد مدت کوتاهی بسوزد.

۷_ ریختن روغن کافی در برنج یکی از مهم ترین دلایل داشتن پلویی خوش آب و رنگ و نرم بوده، پس حتما دقت داشته باشید پلوی شما روغن کافی داشته باشد تا در آخر برنج سفت و خشک نداشته باشید.

۸_باز کردن مکرر درب قابلمه برای کنترل برنج باعث میشود تمام بخار جمع شده خارج و برنج شما خشک شود

۹_ سعی کنید به پلوی خود تایم کافی برای پخت بدهید تا کاملا با شعله ای کم دم کشیده و خشک نشود اگر شعله را زیاد کنید آب برنج بخار شده و برنج خشک میشود و در صورت ذره ای غفلت برنج سوخته و نتیجه زحماتتان به باد میرود.