آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه/ فست فوت / فلافل/ قارچ سوخاری

تا حالا قارچ سوخاری رو تو فر درست کردی؟ این خوشمزه را اینجوری که میگم درست کن که طعمش عالی میشه

15:04 - 1402/01/04
قارچ سوخاری یک پیش غذای بسیار خوشمزه می باشد که با سس معمولا سرو می شود.امروزه در اکثر رستوران ها و فست فودی ها می توانید قارچ سوخاری را تهیه کنید و این قارچ با روش های مختلفی معمولا تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قارچ سوخاری در فر در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شیر یک چهارم پیمانه
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
پودز سوخاری ۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه قارچ سوخاری در فر

مرحله اول

برای تهیه قارچ سوخاری خوشمزه اولین کاری که می کنید که این است که قارچ ها را خوب با دستمال تمیز کنید تا سیاهی آن از بین برود.اگر متوجه شدید که قسمیت از قارچ خراب است می توانید پوست آن را بگیرید و یا آن قسمت را با چاقو جدا کنید.

مرحله دوم

یک ظرف برداشته و تخم مرغ را درون آن بشکنید و خوب به هم بزنید تا لختگی کاملا از بین برود و بعد از آن باید شیر و ادویه ها را به ظرف اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

در همین حین که در حال درست کردن مایع تخم مرغ هستید باید در داخل یک بشقاب آرد سفید را با نمک و پابریکا و فلفل سیاه و پودر سیر خوب مخلوط کنید و پودر سوخاری را نیز در یک بشقاب دیگر جدا از این بشقاب بریزید.

مرحله چهارم

حالا باید فر را به دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد برسانید تا کاملا داغ شود ، سپس سینی فر را کاملا روغن مالی کنید.حالا قارچ ها را داخل مایع تخم مرغ بزنید و سپس آردی کنید و بعد از آن باز داخل تخم مرغ و در انتها باید داخل پودر سوخاری بریزید و روی سینی قرار دهید.

مرحله پنجم

حالا وقت آن است که سینی فر را داخل فر قرار دهید و روی حالا کانوکشن قرار دهید تا حرارت از بالا و پایین به قارچ ها برسد و خوب سرخ و طلایی شوند.سپس سینی فر را خارج کنید و می توانید قارچ ها را نوش جان کنید.

نکات طلایی برای تهیه قارچ سوخاری

برای تهیه قارچ سوخاری حتما از پودر سوخاری استفاده کنید و از استفاده از آرد سوخاری خودداری کنید.

همچنین استفاده از پودر پولکی برای شما نتیجه ای لذت بخش خواهد داشت.

قارچ ها زیاد در مواد سوخاری قرار ندهید و بلافاصله باید خارج کنید.