قرمه سبزی | تندی قرمه سبزی

چه جوری تلخی و شوری قرمه سبزی رو از بین ببرم | بیا اینجا تا ترفندش رو بهت بگم

13:25 - 1402/01/03
برای همه ما پیش آمده است که غذای مان شور، تلخ و یا حتی تند شود. در چنین مواقعی می توانید با چندین کار مشکل غذای خود را حل کنید.

چگونه تندی قورمه سبزی را از بین ببریم

برای همه ما پیش آمده است که غذای مان شور، تلخ و یا حتی تند شود. در چنین مواقعی می توانید با چندین کار مشکل غذای خود را حل کنید. اگر قورمه سبزی تان تند شده است غصه نخورید این مشکل را می توان حل کرد. حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان تندی غذا را گرفت. برای فهم این پرسش ادامه مطلب را مطالعه کنید.

رفع تندی قورمه سبزی با دوباره پختن

یکی از بهترین راهکار های رفع تندی پخت دوباره همان غذا و اضافه کردن آن به غذای تند شده است که خب این روش نیازمند حوصله است ولی نتیجه کار خوب از آب در می آید.

افزودن سرکه و یا آبغوره به خورشت قورمه سبزی

روش بعدی اضافه کردن اسید به قورمه سبزی تان است. این اسید که همان سرکه است باعث تضعیف خاصیت تندی غذای تان می شود. برای این کار می توانید از سرکه سیب، سرکه سفید و یا آبغوره استفاده کنید. فقط حواستان را در استفاده از سرکه به خوبی جمع کنید که مجبور به رفع ترشی غذای تان نشوید.

سیب زمینی، از بین برنده‌ی تندی

سیب زمینی نقش جارو را برای ما در آشپزی دارد. با افزودن آن به غذای تان هرچه ادویه در غذا ریخته اید را به خود جذب می کند و نمک و فلفل هم از این قاعده مستثنی نیستند. پس از افزودن آن به غذا صبر پیشه کنید تا سیب زمینی ها کار خود را انجام دهند و سپس قبل از له شدن در قورمه سبزی آن ها را از غذا خارج کنید.

دیگر راه کار های رفع تندی

گوجه فرنگی هم می تواند مشکل ما را حل کند. افزودن قند، شکر و یا عسل به میزان مناسب به غذا باعث رفع تندی می شود و یا حتی می توان از مواد غذایی با قند طبیعی مانند پیاز سرخ کرده و یا هویج رنده شده استفاده کرد. سرو قورمه سبزی با مواد غذایی دارای نشاسته مانند برنج و نان نیز باعث کاهش تندی غذا می شود. سرو غذا با لبنیاتی همچون ماست نیز موثر است. اضافه کردن سبزیجاتی همچون کلم بروکلی، فلفل دلمه، هویج، نخود فرنگی و همچنین افزودن گوشت به خورشت در کاهش تندی موثر است.