فال حافظ روزانه | فال تاروت | فال انبیا | فال قهوه | فال امروز | فال شخصی

شخصیت شناسی | بگو کیس عاطفیت یا شریک زندگیت متولد چه ماهیه تا خصوصیات شخصیتشو برات بگم

10:30 - 1402/01/03
شخصیت‌شناسی یکی از مطالعات و مباحث همیشه جذاب است. در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی‌های شخصیتی هر یک از ۱۲ برج فلکی آشنا شوید.

برج فلکی حمل (فروردین)

برج فلکی حمل که به آن میش نیز گفته می‌شود؛ در واقع همان ماه فروردین تقویم شمسی حساب می‌آید. متولدین این ماه، افرادی هستند که به استقلال فردی بسیار معتقدند و در این راستا تلاش می‌کنند. برای همین است که اکثر آن‌ها افرادی مستقل هستند که به تنهایی، از پس مشکلات خود بر می‌آیند. این افراد از ریسک کردن و عواقب واهمه‌ای ندارند و برعکس باور دارند که برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر و تغییرات عظیم، باید ریسک کرد. فروردینی‌ها خواسته‌های بزرگی دارند و کم پیش می‌آید که به کم راضی شوند؛ به همین خاطر همیشه در حال تلاش برای دستیابی به رسیدن به اهداف و ‌امیال خود هستند؛ این مسأله باعث می‌شود که در نظر اطرافیان افرادی خودبین و حتی خود محور جلوه کنند که همیشه موفقیت خود را ترجیح می‌دهند. یکی از ویژگی‌های شخصیتی برج میش این است که زود عاشق و زودتر فارغ می‌شوند همچنین تنوع طلبی، شجاعت فوق‌العاده و مثبت‌اندیشی سازنده از خصیصه‌های آن‌ها به حساب می‌آید.

تمایل به مخالفت کردن با دیگران یکی از ویژگی‌های منفی این افراد که گا‌هاً باعث می‌شود لجباز و کله‌شق خطاب شوند. متولدین فروردین قبل از تصمیم گرفتن آن‌طور که بابد و شاید فکر نمی‌کنند و تصمیم‌گیری آنی یکی از عیب‌هایی است که دوست دارند در خود برطرف کنند. محیط زندگی و کار یک فروردینی ممکن است اغلب نامرتب باشد.

شخصیت‌شناسی برج فلکی ثور (اردیبهشت)

برج فلکی ثور که به اسم برج فلکی گاو نیز شناخته می‌شود؛ در تقویم شمسی دومین ماه سال به اسم اردیبهشت است. اردبیهشتی‌ها از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب دوست به شمار می‌آیند چرا که به شدت قابل اتکا هستند. اگر شما از یک دوست، انتظار دارید که حامی باشد؛ انتخاب یک فرد اردیبهشتی‌ ایده خوبی است. این افراد به شدت متواضع هستند؛ فرقی نمی‌کند که پول آن‌ها از پارو بالا برود یا هم سطح زمین باشد در هر صورت یک اردیبهشتی نسبت به اطرافیان خود متواضعانه رفتار می‌کند. سر سختی از ویژگی‌های تحسین شده این افراد است چرا که تا به آن‌ چه که می‌خواهند نرسد؛ آرام نمی‌گیرند و این مسأله به موفقیت آن‌ها منجر می‌شود.

در خصوص ویژگی‌های شخصیتی منفی برج فلکی ثور، می‌توان به خودخواهی و تعصب اشاره کرد. چرا که این افراد در اکثر مواقع، منافع خود را در اولویت قرار می‌دهند و خیلی کم پیش می‌آید که‌ ایده‌های کهنه خود را کنار بگذارند و‌ایده‌ها و عقاید جدید را بپذیرند. انحصار طلبی و تنبلی نیز در میان ویژگی‌های منفی این برج فلکی قرار دارند.

شخصیت‌شناسی برج فلکی جوزا (خرداد)

برج فلکی جوزا یا دو پیکر، نام و نماد سومین ماه تقویم شمسی یعنی خرداد هستند. خرداد ماهی‌ها، دوست ندارند که مقوله "از دست دادن" را تجربه کنند بنابراین اگر شما برای آن‌ها مهم باشید؛ برای نگه‌داشتن شما تلاش خواهند کرد و به همین خاطر است که پارتنر‌های خوبی به حساب می‌آیند. تنوع طلبی یعنی علاقه به موضوعات مختلف در آن واحد، یکی از ویژگی‌های آن‌ها است که گاهی به نتایج فوق‌العاده و گاهی به نتایج ویران‌کننده منجر می‌شود. خرداد ماهی‌ها در خصوص روابط عمومی، بهترین هستند و این باعث می‌شود که فردی اجتماعی به حساب بیایند. حس شوخ طبعی بی‌نظیر آن‌ها، باعش می‌شود که همیشه دیگران پذیرای آن‌ها در اجتماع‌های کوچک و بزرگ خود باشند و از حضور آن‌ها لذت ببرند.

یکی از ویژگی‌های شخصیتی برج فلکی جوزا، ظاهر بینی است. در کل یک برج فلکی جوزا، به عمیق شدن در مسائل تمایلی ندارد و به برداشت اولیه خود بسنده می‌کند. نداشتن هدفی ثابت باعث می‌شود که زود خسته شوند و با حجم عظیمی از استرس سر و کله بزنند.

شخصیت‌شناسی برج فلکی سرطان (تیر)

چهارمین ماه سال با نام‌های برج سرطان وبا نماد خرچنگ، تیرماه و اولین ماه تابستان است. این افراد، به شدت خلاق هستند و این مسأله باعث می‌شود که در موقعیت‌های گوناگون، اگر نتوانند راهی بیابند؛ راهی خوب و کارآمد بسازند. احتمال این که شما این افراد را در قعر ناامیدی و سردرگمی ببینید؛ بسیار کم است چرا که آن‌ها قدرت تدبیر بالایی دارند که باعث می‌شود با سنجش همه جانبه، همیشه راه حلی پیدا کنند. وفاداری و با عاطفه بودن از خصیصه‌های برج فلکی سرطان است که از آن‌ها، دوستان خوبی می‌سازد.

البته این افراد کمی دمدمی مزاج هستند و این مسأله اطرافیان آن‌ها را گیج و مبهوت می‌سازد. تیر ماهی‌ها علاقه دارند که نیمه خالی لیوان را ببینند و منفی‌گرایی به همراه شکاکیت نسبت به زمین و زمان، از ویژگی‌های مشترک میان آن‌ها است. سمج بودن آن‌ها باعث می‌شود گاهی در نظر اطرافیان، اعصاب خورد کن به نظر بیایند اما این ویژگی پیگیر بودن، در سایر جنبه‌های زندگی به کمک آن‌ها می‌آید.

شخصیت‌شناسی برج فلکی اسد (مرداد)

برج فلکی اسد یا نماد شیر، همان ماه پنجم از هر سال یعنی مرداد ماه است. برخلاف آن‌چه گفته می‌شود؛ این افراد چندان مغرور نیستند و بسیار پر شور و انرژی هستند و هر جایی که ‌می‌روند در صورت آشنایی و احساس غریبی نکردن با جمع، مجلس را گرم می‌کنند. این افراد با آفتاب رابطه خوبی دارند و به روز‌هایی ابری، علاقه چندانی ندارند. گرچه ممکن است این‌طور به نظر نرسد، اما آن‌ها خوشبین هستند و تا حد ممکن سعی می‌کنند این ویژگی را حفظ کنند. آن‌ها صادق و در مواقعی بیش از حد رک‌گو هستند و این مسأله باعث می‌شود که در نظر دیگران گستاخ به نظر برسند.

احساس مالکیت شدیدی که یک برج فلکی اسد دارد؛ معمولاً در خصوص روابط عاطفی به نتایج خوبی منجر نمی‌شود. مرداد ماهی‌ها می‌خواهند هر چیزی که می‌خواهند را سریع به دست بیاورند و به طرز باور نکردنی‌ای عجول هستند. خود رای بودن را هم می‌توانید به ویژگی‌های شخصیتی منفی آن‌ها اضافه کنید.

شخصیت‌شناسی برج فلکی سنبله (شهریور)

ششمین ماه سال که برج فلکی سنبله نامیده می‌شود و با نماد دوشیزه شناخته می‌شود، آخرین ماه تابستان یعنی شهریور است. شهریور ماهی‌ها بسیار عملگرا هستند و این ویژگی باعث می‌شود که با تحلیل و بررسی همه جانبه مسائل، به بهترین نحو ممکن از پس آن‌ها بر بیایند. آن‌ها تحلیلگرا‌های بسیار خوبی هستند که این ویژگی از آن‌ها کارآگاه‌های فوق‌العاده‌ای می‌سازد که خود را همواره درگیر معما‌های جدید و چالش‌های هیجان‌انگیز می‌کنند. شما می‌توانید با خیال راحت مسئولیتی را بدون نیاز به نگرانی به آن‌ها بسپارید.

ممکن است پس از مدتی آشنایی با یک برج فلکی سنبله، او را بی‌رحم بدانید؛ چرا که آن‌ها در انتقاد کردن به هیچ عنوان رعایت حال افراد را نمی‌کنند. آن‌ها در خصوص‌ایده‌های جدید و نو بسیار محافظه کارانه عمل می‌کنند و از پذیرفتن غیر ضروری‌ایده‌های نو، سر باز می‌زنند تا در نقطه امن ذهنی خود بمانند. ترکیب وسواس بودن و کمال‌گرایی در متولدین این ماه باعث می‌شود که آن‌ها بسیار از لحاظ روحی تحت فشار قرار بگیرند.

شخصیت‌شناسی برج فلکی میزان (مهر)

ویژگی‌های شخصیتی متولدین مهر ماه با نماد ترازو، موضوع بحث حال حاضر ما است. مهرماهی‌ها همان افرادی هستند که با شنیدن کلمه "رمانتیک" به ذهن ما خطور می‌کنند. رمانتیک بودن آن‌ها باعث می‌شود که شریک‌های احساسی‌ای آرامش‌بخش و دلگرم‌کننده به حساب بیایند. آن‌ها منصف هستند و در خصوص مسائل مختلف، تدبیر پیشه می‌کنند. شما می‌توانید به راحتی انتقاد‌های خود را نزد آن‌ها بیان کنید و از انتقاد‌پذیر بودن آن‌ها مطمئن باشید.

از ویژگی‌های شخصیتی منفی برج فلکی میزان، می‌توان به ظاهر بین بودن آن‌ها توجه کرد. بعید نیست که یک مهر ماهی‌ها با میزان سطحی‌اندیش بودن خود شما را سورپرایز کند. متولدین این ماه دوست ندارند که دلیل احساس و حال بد دیگران باشند بنابراین همیشه تظاهر می‌کنند که خوب و خوشحال هستند و این مسأله، به خود آن‌ها بسیار ضربه می‌زند.

شخصیت‌شناسی برج فلکی کژدم (آبان)

برج فلکی کژدم با نماد عقرب، به هشتمین ماه تقویم شسی یعنی آبان اشاره دارد. آبان ماهی‌ها به شدت متمرکز هستند. هیچ چیزی نمی‌تواند باعث شود که آن‌ها تمام انرژی خود را بر روی کاری که در حال انجام دادن آن هستند؛ نگذارند. آن‌ها جاه طلب هستند و دوست دارند که ثروت و شهرت را در چنگ داشته باشند و با داشتنی شجاعتی مثال زدنی، همیشه در راستای جاه طلبی‌های خود عمل می‌کنند. آن‌ها به محیط اطراف و دیگران، اهمیت می‌دهند و همچنین به راحتی متوجه می‌شوند که در ذهن دیگران چه می‌گذرد.

حرف کشیدن از زیر زبان یک آبان ماهی، یک امر به شدت سخت و زمانبر است چرا که آن‌ها ترجیح می‌دهند راز‌ها و اسرار خود را تا حد ممکن، پنهان کنند و به کسی اجازه آگاهی به آن‌ها را نمی‌دهند به جز افراد خاص. اگر که با افراد زود رنج و حساس مشکل دارید؛ بهتر است دور دوستی با یک برج فلکی کژدم را خط بکشید وگرنه باید مدام در حال منت کشیدن باشید.

شخصیت‌شناسی برج فلکی قوس (آذر)

متولدین نهمین ماه سال با نام برج فلکی قوس و نماد کمان، افرادی به شدت صادق هستند که تمایل دارند تا حد ممکن از دروغ گفتن دوری بورزند. آن‌ها در مقابل ‌ایده‌ها، عقاید و روش‌های جدید و همچنین تغییرات روشن فکر هستند و با ذهنی باز به استقبال آن‌ها ‌می‌روند. آن‌ها به شدت خوش صحبت هستند و ترکیب این ویژگی به همراه روشن فکری مثال ذهنی آن‌ها باعث می‌شود که افرادی خوش مشرب باشند که دیگران از هم نشینی با آن‌ها لذت می‌برند. آن‌ها بسیار سخاوتمند هستند و از بخشیدن، ابایی ندارند. کم پیش می‌آید که آذر ماهی‌ها در تشخیص درست و غلط به مشکل بربخورند و همیشه چارچوب‌های آن‌ها در این مسأله به آن‌ها کمک کرده است.

ممکن است که اطرافیان آن‌ها از حرف‌های نسنجیده آن‌ها ناراحت شوند و این مسأله نشان از بی‌تدبیری آن‌ها دارد. صبر کردن چندان برای یک برج فلکی قوس تعریف شده نیست و او تمایل دارد در سریع‌ترین زمان ممکن‌ایده‌های خود را عملی کند. اعتماد به نفس بیش از حد از ویژگی‌های شخصیتی نکوهیده این برج فلکی است.

شخصیت‌شناسی برج فلکی جدی (دی)

متولدین ماه دهم از یک سال، به نام‌های دی و برج فلکی جدی و با نماد بزغاله، به طورکلی افرادی باهوش و دارای سیاست به شمار می‌آیند که زیرکانه خواسته‌های خود را عملی می‌کنند. آن‌ها به هنگام تصمیم‌گیری به تمامی جنبه‌های ممکن فکر می‌کنند و از این رو، به گرفتن تصمیم‌های درست معروف هستند. داشتن نظم در زندگی و همچنین برخورداری از ویژگی فوق‌العاده صبور بودن، باعث می‌شود که آن‌ها افرادی موفق باشند.

دی ماهی‌ها نیز به منطقه امن خود پایبند هستند و ترجیح می‌دهند که به ندرت از آن خارج شوند و یا مرز آن را دستکاری کنند؛ به همین خاطر تا حدی محافظه کارانه عمل می‌کنند. آن‌ها کله شق هستند و در راه رسیدن به خواسته‌های خود، به هیچ نظر مخالفی گوش نمی‌دهند. به نظر می‌رسد که برای یک متولد دی، پیدا کردن دوست آن‌طور که باید، آسان و شدنی نیست.

شخصیت‌شناسی برج فلکی دلو (بهمن)

متولدین ماه یازدهم از سال، افرادی به شدت نوع دوست هستند. آن‌ها به دیگر افراد اهمیت می‌دهند و همیشه سعی می‌کنند که برای خو و اطرافیان، محیطی بهتر برای زندگی بسازند. برای همین در زمینه فعالیت‌های مدنی بسیار فعال هستند. آن‌ها افرادی مستقل هستند که نه از لحاظ عاطفی و نه مالی، این ویژگی برجسته خود را در معرض خطر قرار نمی‌دهند. وفاداری از خصوصیات پسندیده متولدین ماه میانی زمستان است.

عدم ثبات اخلاقی و روانی متولدین این ماه از سال، معمولاً دیگران را متعجب می‌کند. یک برج فلکی دلو، در برقراری ارتباطی سازنده و مؤثر با دیگران، شکست می‌خورد و به نظر می‌رسد این افراد در برقراری ارتباط، توانایی چندانی ندارند و حتی ممکن است برای مدتی، خود را گوشه‌گیر کنند. یکدندگی و تندرو بودن از دیگر ویژگی شخصیتی ناپسند بهمن ماهی‌ها هستند.

شخصیت‌شناسی برج فلکی حوت (اسفند)

آخرین ماه سال با نام برج فلکی حوت و نماد ماهی، دارای متولدینی مهربان با حس همدردی‌ای قوی است. اسفند ماهی‌ها نمونه زنده کلمه "غمخوار" هستند و نه تنها از این بابت دوستان بی‌نظیری هستند؛ بلکه والدین ممتازی نیز به حساب می‌آیند. قدرت تفکر بالای این افراد باعث می‌شود که در حل مشکلات زندگی، چندان به مشکل برنخورند و موفق عمل کنند و علاوه بر آن، راحت‌تر و منطقی‌تر تصمیم بگیرند. یک اسفند ماهی، معمولاً فردی احساساتی و از خود گذشته است.

یکی از گلایه‌های اطرافیان یک برج فلکی حوت، حساسیت بیش از حد اوست. این افراد بر سر مسائلی تقریباً الکی و بی‌مورد، از کاه برای خود کوه می‌سازند و با ساختن دراما‌های غیر ضروری، دیگران را خسته می‌کنند. علاوه بر آن منفی‌گرایی بی‌دلیل آن‌ها نیز اغلب باعث آزار خود و دیگران می‌شود.