چیکن استروگانف/ آشپزی

تا حالا چیکن استروگانف روسی درست کردی ؟/ این غذای روسی خوشمزه و بی‌نظیر رو اینجوری که میگم درست کن

17:15 - 1402/01/02
چیکن استروگانف یکی از غذاهای معروف و پر طرفدار کشور روسیه است که به دلیل طعم خوب آن در سراسر جهان فراگیر شده است.

طرز تهیه چیکن استروگانف که در سس شیر غوطه‌ور شده باشد همان روشی است که خود روس‌ها از آن استفاده می‌کنند.پس با ما همراه باشید.

در تهیه چیکن استروگانف، نه به زمان زیادی برای پخت و آماده‌سازی غذا نیازی هست و نه به مواد غذایی متنوع. کافی است پیاز، قارچ، مرغ و سیب‌زمینی را در خانه داشته باشید و با دستور تهیه سس مخصوصی که در ادامه خواهیم گفت، یک غذای خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه چیکن استروگانف

  • سینه مرغ یک عدد
  • قارچ۱۵۰ گرم
  • پیاز متوسط یک عدد
  • آرد یک قاشق غذا‌خوری
  • شیر پرچرب نصف پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن زیتون چهار قاشق غذاخوری
  • خامه یک دوم پیمانه
  • چیپس خلالی به مقدار لازم

تا حالا چیکن استروگانف روسی درست کردی ؟/ این  غذای روسی خوشمزه و بی‌نظیر رو اینجوری که میگم درست کن 20

طرز تهیه چیکن استروگانف

مرحله اول

روش تهیه چیکن استروگانف تقریبا به شیوه پخت بیف استروگانف است. برای آماده کردن این غذای روسی خوشمزه در مرحله اول سینه مرغ را به صورت طولی و نازک برش دهید. هر برش خلالی ضخامتی در حد یک سانتی‌متر داشته باشد. کمی نمک و فلفل هم به عنوان چاشنی به مرغ اضافه کنید. سعی کنید برش‌های مرغ نسبتا هم‌اندازه باشند.

مرحله دوم

مقداری روغن در تابه بریزید و اجازه دهید داغ شود. سپس، سینه‌های مرغ را درون آن تفت دهید. اجازه دهید یک طرف مرغ کاملا بپزد و تغییر رنگ دهد و سپس، آن را هم بزنید تا سمت دیگر هم خوب تفت بخورد. مرغ را آن‌قدری تفت ندهید تا خشک و طلایی شود و آن‌قدر هم کم نپزید تا خام بماند.

تا حالا چیکن استروگانف روسی درست کردی ؟/ این  غذای روسی خوشمزه و بی‌نظیر رو اینجوری که میگم درست کن 4

مرحله سوم

بهتر است حرارت زیر تابه بالا باشد تا مرغ‌ها آب نیندازند و بیش از اندازه نپزند. در همین زمان که مرغ‌ها در حال تفت خوردن هستند، پیازها را خلالی برش بزنید و آن را به مرغ اضافه کنید. سه تا چهار دقیقه مواد را با هم تفت بدهید تا زمانی که پیازها کمی رنگ بگیرند و سبک شوند. لازم نیست پیاز را از ابتدا به مرغ اضافه کنید. برای تهیه این غذا همین قدر که پیازها با مرغ حرارت ببیند و نرم شوند، کفایت می‌کند.

مرحله چهارم

قارچ‌ها را ورقه‌ای خرد و به مواد داخل تابه اضافه کنید. حرارت زیر تابه را بالا نگه دارید. بعد از چند دقیقه که آب قارچ‌ها جمع شد، آرد را به موادتان اضافه کنید. حرارت را کم کنید و مواد را با آرد هم بزنید. سپس، شیر و خامه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید خامه به صورت ریز قل بزند. بعد از رسیدن به این مرحله غذای شما آماده است.

مرحله آخر تهیه چیکن استروگانف

در نهایت، غذا را به ظرف سرو منتقل کنید و با چیپس خلالی یا سیب‌زمینی سرخ‌شده بسیار باریک غذا را تزیین کنید. اگر به جای استفاده از چیپس آماده خودتان سیب‌زمینی را سرخ و برشته کنید هم ظاهر و هم طعم چیکن استروگانف بهتر از کار در می‌آید.