روانشناسی | روانشناسی خانواده | روابط زوجین | رابطه زناشویی

همسرم مثل قبل عاشقم نیست چیکار کنم دوباره عاشقم شه؟ | بیا اینجا تا بهت بگم

13:11 - 1402/01/02
اگر حس می کنید که همسرتان مثل قبل عاشق شما نیست باید کاری کنید تا رابطه تان تقویت شود و عشق به زندگی زناشویی تان بازگردد.

اگر حس می کنید که همسرتان مثل قبل عاشق شما نیست باید کاری کنید تا رابطه تان تقویت شود و عشق به زندگی زناشویی تان بازگردد.

ترفندهای داشتن همسر عاشق و تقویت عشق در زندگی

عاشق کردن افراد به سادگی امکان پذیر نیست زیرا عشق نه خریدنی است و نه فروختنی. برای عاشق کردن همسر نیاز به ایجاد محبت و علاقه ی واقعی است. رازهای زیادی برای عاشق کردن همسر و بالا بردن محبوبیت تان نزد او وجود دارد که در این بخش می خواهیم از برخی از این رازها پرده برداریم و به شما یاد دهیم چطور پایه های زندگی تان را محکم کنید.

عاشقانه به او نگاه کنید

افراد عاشق، هنگام گفتگو با یکدیگر 75 درصد ارتباط چشمی زیادی با یکدیگر برقرار می کنند و زمانی که فرد دیگری میان صحبت شان وارد می شود، آهسته تر روی از یکدیگر برمی گردانند.

در صحبت های معمولی، افراد 30 تا 60 درصد از وقت را به نگاه کردن به یکدیگر اختصاص می دهند.

همسرم مثل قبل عاشقم نیست چیکار کنم دوباره عاشقم شه؟ | بیا اینجا تا بهت بگم4

دادن حس خوب را فراموش نکنید

اگر می خواهید همسرتان جذب شما شود، از محسنات همسرتان تعریف کنید زیرا اگر او را نسبت به خودش خوش بین می کنید او به شما نیز خوش بین می شود.

هنگامی که از همسرتان انتقاد کنید فقط او را نسبت به خودشان بدبین می کنید و این بدبینی به خود شما باز می گردد و به محبوبیت تان لطمه می زند. او از انتقاد کردن از دیگران، خوشش نمی آید.

همسرم مثل قبل عاشقم نیست چیکار کنم دوباره عاشقم شه؟ | بیا اینجا تا بهت بگم10

برایش بهترین باشید

برای ارتقای جسمی و روحی و اجتماعی وقت صرف کنید و به ظاهر خودتان برسید. ظاهر زیبا و آراسته جاذبه آفرین و محبوبیت آور است و رسیدگی و توجه دقیق به پوشش، انضباط و آراستگی شما را از دید دیگران خواستنی تر می کند.

همچنان که نبی مکرم اسلام بر روی نظافت و آراستگی توجه ویژه ای داشتند و هنگام خروج از منزل عطر مخصوص استفاده می کردند، موهای خود را شانه و لباس ها و عمامه خود را منظم کرده و سپس خارج می شدند. البته زیبایی درون و آرامش و نظم درونی نیز باعث محبوبیت می شود.

همسران باید رازدار باشند و عیوب یکدیگر را بپوشانند و اسرار طرف مقابل را برای هیچ کس حتی والدین خود بیان نکنند. قرآن می فرماید:«هن لباس لکم» یعنی زن ها باید پوشش مناسب برای عیوب مردان باشند.

همسرم مثل قبل عاشقم نیست چیکار کنم دوباره عاشقم شه؟ | بیا اینجا تا بهت بگم4

سبک بیان احساسی همسرتان را بشناسید

شیوه بیان احساسات در زنان و مردان کاملاً متفاوت است. خانم ها احساسات خود را در قالب واژگان اما مردها با سکوت بروز می دهند. عدم درک این تفاوت ها سبب ناامیدی و برآورده نشدن انتظارات همسران از یکدیگر می شود.

پس با همسرتان بگذرانید و ببینید چه چیزهایی او را خوشحال می کند و چه مسائلی پریشانی او را به دنبال دارد.

همسرم مثل قبل عاشقم نیست چیکار کنم دوباره عاشقم شه؟ | بیا اینجا تا بهت بگم16

امن باشید

همه افراد دوست دارند در زندگی احساس امنیت کنند و جذب افرادی می شوند که این حس را به آنها بدهد و شرایط امنی را برای آنها ایجاد کنند تا از نگرانی ها و استرس رهایی یابند.

اگر می خواهید همسرتان را جذب خود کنید هنگامی که سکوت کرده و در لاک خود فرو رفته است، کنارش بنشینید و در مورد احساستان با او حرف بزنید و نشان دهید که می توانید فضای امنی را برایش در آینده مهیا کنید.

همسرم مثل قبل عاشقم نیست چیکار کنم دوباره عاشقم شه؟ | بیا اینجا تا بهت بگم6

به آزادی اش احترام بگذارید

اگر مایل هستید که همسرتان همیشه عاشق شما بماند، او را همان طور که هست، دوست بدارید و برای تغییر دادن شخصیت او تلاش نکنید. شما با این کار با این کار به او حس آزادی می دهید. پس هیچ گاه او را محدود نکنید زیرا افراد از محدود شدن متنفر هستند.

همسرم مثل قبل عاشقم نیست چیکار کنم دوباره عاشقم شه؟ | بیا اینجا تا بهت بگم17

به او احساس حمایت بدهید

همه افراد در زمان سختی نیاز به یک حامی و پشتیبان دارند. داشتن یک پشتیبان در همه موقعیت ها رضایت بخش است و حس خوبی را منتقل می کند. نسبت به همسرتان بی تفاوت نباشید و از هیچ کمکی به او دریغ نکنید و به او برای کسب انرژی دوباره و متعهد بودن در کارهایش فرصت دهید.