اگه کتری و چای سازت رسوب گرفته با سرکه و لیمو اینطوری که میگم رسوب هاش رو از بین ببر

07:13 - 1401/12/27
رسوبات داخل کتری و چای ساز می تواند باعث ایجاد بیماری های خطرناکی در بدن شود. این رسوبات اگر برطرف نشوند با آب داخل کتری یا چای ساز مخلوط شده و باعث ایجاد بیماری های مانند سنگ کلیه، زخم معده و آسیب به دستگاه گوارشی می شود. به همین دلیل تمیز کردن رسوبات داخل کتری و چای ساز امری ضروری است.

پاتوق آنلاین: چای ساز و کتری یکی از پر استفاده ترین وسایل آشپزخانه هستند. رسوبات داخل کتری و چای ساز که به دلیل مواد زائد داخل آب به وجود می آیند باعث می شوند که آب جوش در داخل کتری کدر باشد و کیفیت آب جوش را پایین می آورد. این رسوبات داخل کتری و چای ساز را نیز تغییر می دهند. رسوبات داخل کتری و چای ساز می تواند باعث ایجاد بیماری های خطرناکی در بدن شود. این رسوبات اگر برطرف نشوند با آب داخل کتری یا چای ساز مخلوط شده و باعث ایجاد بیماری های مانند سنگ کلیه، زخم معده و آسیب به دستگاه گوارشی می شود. به همین دلیل تمیز کردن رسوبات داخل کتری و چای ساز امری ضروری است.

رسوبات داخل کتری یا چای ساز معمولا بسیار سخت و سفت هستند و به راحتی کنده نمی شوند. برای از بین بردن رسوب کتری و چای ساز باید از روش ها و مواد خاصی استفاده شود. تا این رسوبات کند شوند. موادی مانند سرکه، جوش شیرین، جوهر لیمو، آبلیمو یا جوهر نمک می توانند باعث از بین بردن رسوبات داخل کتری یا چای ساز شوند.

در این مقاله با روش های مختلف از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز آشنا خواهیم شد.

از بین بردن رسوب کتری با سرکه

سرکه یکی از مواد موثر برای پاکسازی داخل کتری و چای ساز از رسوبات است. سرکه خاصیت اسیدی دارد و می تواند رسوبات آهکی داخل کتری و چای ساز را در خود حل کند و باعث کنده شدن این رسوبات از داخل کتری و چای ساز شده و باعث پاکسازی آن ها می شود. استفاده از سرکه بی خطر تر از سایر مواد است. همچنین استفاده از سرکه کم هزینه است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

اگه کتری و چای سازت رسوب گرفته با سرکه و لیمو اینطوری که میگم رسوب هاش رو از بین ببر4

روش از بین بردن رسوب داخل کتری و چای ساز با استفاده از سرکه:

اگر می خواهید از سرکه برای پاکسازی داخل کتری و چای ساز از رسوبات استفاده کنید. باید مقداری سرکه را داخل کتری یا چای ساز بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس آن را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا سرکه باعث حل شدن رسوبات داخل کتری و چای ساز شود.

از بین بردن رسوب کتری با جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از موادی است که می تواند باعث از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز شود. جوش شیرین خاصیت اسیدی دارد به همین دلیل می تواند رسوبات داخل کتری و چای ساز را داخل خود حل کند و باعث پاکسازی داخل کتری و چای ساز شود. جوش شیرین یکی از مواد پرکاربرد و پرفروش است که به راحتی در هر مغازه ای پیدا می شود. جوش شیرین به شکل پودر است.

طریقه استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز:

سه قاشق غذا خوری جوش شیرین را به آب داخل کتری یا چای ساز اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا در آب حل شود. سپس چای ساز را روشن کنید یا کتری را روی حرارت قرار دهید تا آب داخل آنها به جوش بیاید. این کار باعث می شود تا رسوبات داخل کتری و چای ساز در آب حل شده و از داخل کتری پاک شوند. بعد از کنده شدن رسوبات باری دیگر داخل کتری و چای ساز آب بجوشانید تا اثر جوش شیرین داخل کتری و چای ساز از بین برود.

اگه کتری و چای سازت رسوب گرفته با سرکه و لیمو اینطوری که میگم رسوب هاش رو از بین ببر15

از بین بردن رسوب کتری با نوشابه

نوشابه های گاز دار می توانند باعث کند شدن رسوبات داخل کتری و چای ساز شوند. استفاده از نوشابه های گاز دار خیلی راحت است و هیچ گونه خطری به همراه ندارد. نوشابه های گاز دار خاصیت اسیدی دارد و می تواند باعث شود که رسوبات داخل کتری و چای ساز حل شوند.

طریقه استفاده از نوشابه برای از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز:

برای استفاده از نوشابه برای از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز کافی است که یک بطری نوشابه را داخل کتری و چای ساز بریزید و بگذارید تا یک روز کامل داخل آن بماند. سپس نوشابه را دور برزید و داخل کتری و چای ساز را با آب بشویید.

اگه کتری و چای سازت رسوب گرفته با سرکه و لیمو اینطوری که میگم رسوب هاش رو از بین ببر15

از بین بردن رسوب کتری جوهر لیمو

جوهر لیمو یکی از مواد پر کاربرد برای از بین بردن رسوبات، لکه های روی لباس و جرم روی ظروف است. جوهر لیمو به دلیل ترکیباتش که خاصیت اسیدی دارد می تواند باعث شود که رسوبات داخل کتری و چای ساز داخل آن حل شود. شما به راحتی می توانید جوهر لیمو را از سوپر مارکت ها و فروشگاه ها تهیه کنید.

طریقه استفاده از جوهر لیمو برای از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز:

برای اینکه از جوهر لیمو برای پاکسازی رسوبات داخل کتری و چای ساز استفاده کنید، باید دو قاشق غذا خوری جوهر لیمو را به آب داخل کتری و چای ساز اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید، تا آب جوش بیاید. این کار باعث می شود که رسوبات داخل کتری و چای ساز کنده شود.

اگه کتری و چای سازت رسوب گرفته با سرکه و لیمو اینطوری که میگم رسوب هاش رو از بین ببر6

از بین بردن رسوب کتری با آبلیمو

آب لیمو نیز می تواند باعث از بین بردن رسوب داخل کتری و چای ساز شود. زیرا آب لیمو نیز حالت اسیدی دارد. به همین دلیل می تواند باعث شود که رسوبات داخل کتری از بین برود.

طریقه استفاده از آبلیمو برای از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز:

برای از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز می توانید مقداری آب لیمو را داخل آب کتری و چای ساز ریخته و آب را بجوشانید.

از بین بردن رسوب کتری با جوهر نمک

جوهر نمک یک ماده شیمیایی غلیظ است که از آن برای مواردی مانند تمیز کردن کاشی و سرامیک کف حمام و دستشویی، باز کردن فاضلاب و… استفاده می کنند. استفاده از جوهر نمک نیز باعث از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز می شود.

طرز استفاده از جوهر نمک برای از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز:

برای از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز مقداری جوهر نمک را با آب مخلوط کنید و سپس آب را بجوشانید. این کار باعث از بین بردن رسوبات داخل کتری و چای ساز می شود. بعد از کنده شدن تمام رسوبات آب داخل کتری و چای ساز را دور بریزید و دوره داخل آنها آب بجوشانید، این کار را چند بار تکرار کنید و هر بار آب را دور بریزید تا اثر جوهر نمک داخل کتری نماند.