زرشک پلو با مرغ

تو " زرشک پلو با مرغ" چی بریزم خوشمزه و خوش عطر شه؟

02:20 - 1401/12/24
زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل ایرانی ست که آوازه عطر و طعم آن همه جا را پر کرده، در این مقاله می گوییم چه موادی به این غذا بیافزایید تا طعم آن دو برابر خوشمزه شود.

پاتوق آنلاین: زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل ایرانی ست که آوازه عطر و طعم آن همه جا را پر کرده، در این غذای خوشمزه داشتن پلویی مجلسی با عطر و طعم ایرانی حرف اول را میزند، در این مقاله استفاده از چه مدل برنج، چگونگی پخت زرشک و ترکیب آن با چه موادی را بیان می کنیم. برای مشاهده کامل طرز تهیه زرشک پلو با مرغ وارد صفحه آموزش شوید.

۱_استفاده از چه نوع زرشکی اهمیت فراوان دارد، اگر میخواهید زرشک پلویی اصیل داشته باشید از بین زرشک سیاه و زرشک قرمز از زرشک قرمز خراسان استفاده کنید که اصالت این غذا از همان جاست و طعم زرشک آن برای تهیه زرشک پلویی پر طعم و مزه عالی است.

۲_مرحله بعد اهمیت پخت زرشک است که حتما باید دقت داشته باشید مزه و رنگ زرشک حفظ شود و زرشک شما تیره یا خشک نشود. برای پخت زرشک ابتدا در مقدار کمی آب جوش زعفران را دم آورده سپس زرشک را به آن اضافه کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بخیسد (زمان بستگی به نوع زرشک شما دارد) سپس زرشک را با آب زعفران در ماهیتابه ای کوچک ریخته و به آن کره اضافه کنید و اجازه دهید آب آن تبخیر و مقدار کمی سرخ شود اما حتما دقت داشته باشید زرشک رنگ و طعم خود را از دست ندهد و زرشک خشک نشود بلکه به حالت خوش رنگ و حالتی کمی پف کرده آماده شود.

۳_ برنج به کار رفته در کنار زرشک شما اهمیت فراوانی دارد، سعی کنید از ترکیب برنجی که قد میکشد و برنج محلی که عطر و طعمی عالی دارد استفاده کنید تا پلو شما هم ظاهری بینظیری ، هم عطری فوق العاده داشته باشد.

۴_برخی افراد در کنار اضافه کردن زعفران و زرشک به زرشک پلوی خود کمی خلال بادام و خلال پسته تفت داده شده و نرم را نیز اضافه کرده تا هم مزه بهتر هم تمی مجلسی و لوکس به غذای خود ببخشند.