سیب زمینی بامیه ای

"سیب زمینی بامیه ای" چه جوری درست کنم؟ | بیا اینجا تا یادت بدم

23:30 - 1401/12/22
یکی از انواع سیب زمینی، پخت آن به روش بامیه ای است. برای آموزش این دورچین جذاب با ما همراه باشید.

سیب زمینی در انواع سرخ کرده و پوره و آب پز همواره یکی از دورچین های مناسب کنار وعده های غذایی است که طرفداران زیادی هم دارد. یکی از انواع سیب زمینی، پخت آن به روش بامیه ای است. برای آموزش این دورچین جذاب با ما همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی بامیه ای برای ۵ نفر

سیب زمینی ۲ عدد کوچک

آرد سیفد دو سوم پیمانه

آب دو سوم پیمانه

تخم مرغ ۱ عدد

کره ۱۵ گرم

بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای

مرحله اول

برای شروع سیب زمینی های پوست گرفته را به همراه نمک بپزید. اجازه بدهید سیب زمینی ها کاملا بپزند. بعد از پخت کامل آنها را از قابلمه خارج کنید و پس از آنکه کمی خنک شد با رنده ریز رنده کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

در یک تابه دو سوم پیمانه آب بریزید و به آن کره و زردچوبه اضافه کنید. بعد از به جوش آمدن آب آرد سفید را به آن اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا آرد گلوله نشود و خمیر منسجمی درست شود.

مرحله سوم

کمی خمیر را در تابه هم بزنید و با کمک کفگیر آن را باز کنید و جمع کنید تا آب اضافی آن کشیده شود و به اصطلاح داغ زده شود. در این حالت خمیر شما مراحلی مانند خمیر بامیه را طی میکند. بعد از داغ زدن خمیر در تابه آن را در ظرف مناسبی بریزید و اجازه بدهید از داغی بیفتند اما کاملا سرد نشود.

مرحله چهارم

به خمیری که از حرارت افتاده است تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید. در ادامه بکینگ پودر و پوره سیب زمینی و کمی نمک را هم به خمیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید یا ورز بدهید تا مواد یکدست شوند.

مرحله پنجم

برای سرخ کردن خمیر سیب زمینی به یک تابه و یک قیف و ماسوره نیاز دارید. میتوانید از ماسوره گرد ساده استفاده کنید یا از ماسوره مناسب بامیه. خمیر را داخل قیف بریزید و پس از داغ شدن روغن روی حرارت ملایم به اندازه های دلخواه از خمیر در تابه قیف بزنید.

مرحله ششم

به خمیر سیب زمینی فرصت میدهیم تا در روغن کاملا سرخ و ترد و طلایی شود. سپس آن را از روغن خارج کرده و با کمک یا دستمال مناسب جذب روغن یا یک توری روغن اضافه آن را میگریم. شما میتوانید این دورچین یا میان وعده را با ادویه یا سس مورد علاقه ی خود سرو کنید. نوش جان