تو کله پاچه چی بریزم خوشمزه بشه تا همه از طعمش لذت ببرن؟

18:10 - 1401/12/17
مهم‌ترین راز خوشمزه شدن کله پاچه و سیرابی گرفتن بوی زهم آن است. در ادامه چند راز و فوت و فن خوشمزه شدن کله پاچه را آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

پاتوق آنلاین: مهم‌ترین راز خوشمزه شدن کله پاچه و سیرابی گرفتن بوی زهم آن است. برای این کار کله پاچه را در قابلمه بگذارید و روی آن را آب بریزید تا حدی که آب کاملا روی کله پاچه را بگیرد. دو عدد پیاز و چند حبه سیر را به صورت درسته در آب بیندازید، اجازه بدهید آن کاملا جوش بیاید.

*یک راز خوشمزه شدن کله پاچه این است. برای رفع بوی بد کله پاچه وقتی آب جوش آمد، روی آب، کف تشکیل می‌شود، این کف را با قاشق از روی آب بردارید و دور بریزید. این کار را تا جایی ادامه دهید که دیگر کف تیره روی سطح آب نیاید و کاملا تمیز شود. با این کار بوی زهم کله پاچه کاملا گرفته می‌شود.

*می‌توانید در صورت تمایل، از مقداری نخود هم در طرز تهیه کله پاچه استفاده کنید. ولی حتما از چند ساعت قبل (۲ تا ۸ ساعت) نخودها را خیس کرده باشید تا هم نفخ آنها گرفته شود و هم زودتر بپزند.

*یک راز کله پاچه خوشمزه این است. بعد از برداشتن کف‌ها، به آب جوش و کله پاچه ادویه‌های معطر بزنید. زردچوبه، دارچین و برگ بو را اضافه کنید. نمک را در آخرین مرحله و بعد از پخت کامل کله پاچه اضافه کنید.

*در برخی شهرهای ایران، به آب کله پاچه رب گوجه فرنگی هم اضافه می‌کنند. در این صورت رب گوجه را در ظرف جدا با مقداری روغن و سیر له شده تفت دهید تا رنگ باز کند. یا اینکه بعد از پیاز داغ گرفتن، به پیاز رب گوجه اضافه کنید و کله پاچه را اضافه کنید.