آشپزی/ کوکو پنیری خوشمزه

تا حلا کوکو پنیری درست کردی ؟ تا تابهت بگم چطوری این کوکو خوشمزه رو باید درست کنی

11:52 - 1401/12/10
کوکو پنیری یکی از محبوب ترین کوکوها به خصوص نزد کودکان است و طعم فوق العاده ای دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو پنیری در ادامه با سایت پاتوق آنلاین همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ ۲۵۰ گرم
سیب زمینی ۳ عدد کوچک
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
زردچوبه و نمک و فلفل به مقدار لازم
آرد سوخاری به مقدار لازم
پنیر پیتزای رنده شده ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کوکو پنیری

مرحله اول

برای تهیه کوکو پنیری باید فیله مرغ را با یک پیاز و یک حبه سیر و آب را درون قابلمه ریخته و اجازه بدهیم تا آبپز شود و مزه بگیرد.در قابلمه دیگری هم سیب زمینی ها را به صورت مجزا آب پز کنید.

مرحله دوم

سیب زمینی های پخته شده را با گوشت کوب له کنید و با با رنده ریز رنده کنید و فیله مرغ را ریش ریش کرده و به سیب زمینی ها اضافه کنید و فلفل دلمه ای خرد شده را نیز اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید و سیر را هم رنده و یا له کنید و به دیگر مواد اضافه کنید.سپس تخم مرغ و نمک و زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و مواد را به خوبی به هم بزنید.

کوکو پونه یکی از خوشمزه ترین و پر خاصیت ترین غذاهای ایرانی می باشد که بومی استان آذربایجان است، برای مشاهده آموزش…

مرحله چهارم

مقداری از مواد به اندازه یک نارنگی بر می داریم و کف دست باز می کنیم و کمی پنیر پیتزا وسط آن می گذاریم و از اطراف جمع می کنیم مانند چانه نانوایی و کمی فشار می دهیم از یک طرف تا راحت تر سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله کوکوهای اماده شده در آرد سوخاری می غلتانیم.در تابه روغن ریخته و روی اجاق قرار می دهیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود.کوکو ها را در روغن قرار می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله ششم

وقتی طرف اول پخته شد باید کوکو را بر گردانیم تا طرف دیگر نیز پخته شود.معمولا طرف دوم در زمان کمتری سرخ می شود.کوکوها اکنون آماده شده و پنیر داخل انها آب شده است و آماده سرو کردن است.