لیوان ها و استکان هات زرد شدن؟ با این ترفندی که میگم بدون مواد شیمیایی لیوان هات رو سفید کن و برق بنداز

23:26 - 1401/12/09
لیوان و استکان ها با گذشت زمان به دلایل مختلفی شفافیت خود را از دست می دهد و زرد رنگ می شود، البته روش های مناسبی برای رفع زردی لیوان ها وجود دارد.

لیوان و استکان ها با گذشت زمان به دلایل مختلفی شفافیت خود را از دست می دهد و زرد رنگ می شود، البته روش های مناسبی برای رفع زردی لیوان ها وجود دارد.

زردی لیوان را به روشی ساده از بین ببرید

لیوان و استکان های شما پس از استفاده های مکرر به مرور زمان شفافیت اولیه خود را از دست می دهد و زرد می شود. بسیاری از خانم ها برای از بین بردن زردی لیوان ها از مواد اسیدی و قوی استفاده می کنند اما استفاده از این مواد نه تنها برای سلامتی آنها خطرناک است بلکه بهمرور زمان این مواد یک لایه از سطح داخلی و بیرونی لیوان ها را از بین می برند و باعث می شوند خیلی زود رنگ بگیرند. در این بخش راهکارهایی را آورده ایم تا با آنها بتوانید انواع لکه ها را از روی لیوان و استکان هایتان به راحتی پاک کنید.

سریع لیوان را بشویید

اگر پس از خالی شدن لیوان تان آن را سریع بشویید لازم نیست راه های دیگر را امتحان نمایید چرا که لیوان های شما خیلی سریع و راحت پاک خواهند شد.

لیوان ها و استکان هات زرد شدن؟ با این ترفندی که میگم بدون مواد شیمیایی لیوان هات رو سفید کن و برق بنداز12

از پودر لباسشویی استفاده کنید

اگر لیوان های شما رنگ گرفته ، برای از بین بردن زردی و جرم روی لیوان ها ، یک ظرف را از آب ولرم پر کنید و در آن پودر ماشین لباسشویی بریزید و لیوان ها را درون آن به مدت 12 ساعت بگذارید. سپس لیوان ها را با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید و آب بکشید.

از سرکه استفاده نمایید

اگر لیوان های شما به علت مواد معدنی درون آب کدر شده است برای شفاف شدن آنها می توانید لیوان ها و استکان های خود را 5 دقیقه درون سرکه قرار دهید تا خیس بخورد.

از جوش شیرین استفاده کنید

اگر لیوان های کدر خود را درون سرکه قرار دادید اما شفافیت خود را به دست نیاورد ، کمی جوش شیرین روی آن ها بکشید تا این لکه ها هم از بین بروند.

اگر به تازگی ظرف ها و لیوان ها را با ماشین ظرفشویی شسته اید ولی لیوان هایتان کدر هستند علت کدر بودن آنها ایجاد خط و خش های دائمی روی لیوان ها با ماشین ظرفشویی می باشد و یا اینکه مواد معدنی سنگین، یک لایه نازک روی لیوان های شما ایجاد کرده اند.

داخل سینک دارای آب و مقدار زیادی سرکه سفید بریزید و لیوان ها را 20 دقیقه درون آن قرار دهید ، سپس جوش شیرین را در کاسه ای بریزید و یک مسواک را خیس کرده، داخل جوش شیرین فرو کنید و لکه ها را با جوش شیرین پاک کنید . سپس لیوان را تمیز بشویید و با یک دستمال بدون پرز خشک کنید. اگر روش بالا برای شما جواب نداد، به احتمال زیاد ظرف های شما دچار خط و خش شده اند زیرا بعضی ظرف ها به مواد مورد استفاده در ماشین ظرفشویی حساسند و زود خش برمی دارند. بنابراین این ظروف را با دست بشویید.

لیوان ها و استکان هات زرد شدن؟ با این ترفندی که میگم بدون مواد شیمیایی لیوان هات رو سفید کن و برق بنداز17

از مایع ظرفشویی مرغوب استفاده کنید

برای شستشوی لیوان هایتان از مواد شوینده نا مرغوب استفاده نکنید بلکه از مایع ظرفشویی مرغوب استفاده کنید .هر یک مزایا و معایب مختص به خودشان را دارند که باید به آن توجه نمود.

از روزنامه استفاده کنید

برای از بین بردن لکه های روی لیوان های خود از روزنامه خیس استفاده کنید زیرا جوهر روی صفحات روزنامه باعث می شوند مواد سخت موجود در آب از سطح شیشه جدا شوند.

از سرکه و آبلیمو استفاده نمایید

برای از بین بردن لکه های روی لیوان کمی سرکه را با آبلیمو ترکیب کنید و آن را روی سطح لیوان اسپری کرده سپس لکه ها را با دستمال تمیز کنید.

لیوان ها و استکان هات زرد شدن؟ با این ترفندی که میگم بدون مواد شیمیایی لیوان هات رو سفید کن و برق بنداز3

از خمیر جوش شیرین و سرکه استفاده نمایید

اگر لکه های روی لیوان راحت تمیز نشدند ، کمی سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیری به دست آید سپس این خمیر را روی سطح شیشه قرار داده و اجازه دهید چند دقیقه ای بماند. پس از گذشت این مدت لیوانتان را با آب گرم بشویید تا لکه ها از بین بروند.

چند نکته ی تکمیلی:

دقت کنید که هر چه بیش تر لکه ها روی شیشه بمانند، پاک کردنشان سخت تر خواهد شد. پس به محض دیدن لکه ی آب، به فکر راه چاره باشید.

بعد از هر بار شستشو لیوان را فورا خشک کنید.

اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، از براق کننده استفاده کنید.

شستشوی لیوان ها با آب های سبک و مواد شوینده فسفات دار باعث افتادن خش بر روی آنها می شود پس اگر در محلی زندگی می کنید که آب سبک دارد، از شوینده کمتری استفاده کنید.

برای درخشندگی لیوان هاهنگام آبکشی چند قطره سرکه به سینک آب اضافه کنید.