آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه/ فست فوت / فلافل

تا حالا سالاد فتوچینی درست کردی ؟/ بیا تا بهت بگم این سالاد خوشمزه رو چطوری باید درست کنی

15:14 - 1401/12/07
سالاد فتوچینی نوعی غذای خوشمزه و با عطر و طعم بی نظیر است که با نوعی پاستای ایتالیایی درست می‌شود و خیلی راحت و سریع می توانید این سالاد شیک و مجلسی را درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد فتوچینی در ادامه با سایت پاتوق آنلاین همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا فتوچینی ۱ بسته
ذرت نصف لیوان
نخود فرنگی نصف لیوان
هویج ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
فلفل کاپیا ۳ عدد
خیارشور ۵ عدد

مواد لازم برای سس
ماست چکیده ۲ لیوان
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
سیر ۱ حبه
آب لیموی تازه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد فتوچینی

مرحله اول

برای تهیه سالاد فتوچینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی را همراه آب جوش به مدت تقریبا ۴۰ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب‌پز شود و سپس پوست آن را بکنید و نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

بعد هویج را بشورید و پوست بگیرید و همراه آب جوش روی حرارت متوسط به مدت تقریبا ۳۰ دقیقه قرار دهید و آب پز کنید و بعد نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم

سپس نخود فرنگی را با مقداری آب جوش در ظرفی ریخته و روی حرارت متوسط به مدت تقریبا ۳ دقیقه قرار دهید تا آب پز شوند و سپس از روی حرارت بردارید.

سالاد ماکارونی با مرغ یکی از انواع سالادهای مجلسی و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی…

مرحله چهارم

ذرت را هم که بهتر است از ذرت مکزیکی استفاده کنید با مقداری آب جوش به مدت تقریبا ۵ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب پز شوند یا می‌توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید.

مرحله پنجم

حالا فلفل‌ها را خلالی خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود بعد فلفل ها را در آن کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

در این مرحله یک قابلمه را تا نصف از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید و بعد کمی نمک و مقداری روغن در آن بریزید تا آب به جوش آید.

سالاد ماکارونی مکزیکی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و ساده کشور مکزیک است که با مواد متنوعی…

مرحله هفتم

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد پاستای فتوچینی را در آب بریزید و تقریبا ۱۰ تا ۱۲ دقیقه اجازه دهید تا در آب جوش بماند و نرم شود، زمان دقیق پخت پاستا روی بسته آن نوشته شده است.

مرحله هشتم

بعد از این که پاستا پخته شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و پاستا را آبکشی کنید و در آبکش بریزید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود و کمی خنک‌تر شود.

مرحله نهم

در این مرحله در یک ظرف مناسب پاستا را بریزید و سیب زمینی، هویج، ذرت، نخود فرنگی‌ و فلفل‌ها را به آن اضافه کنید و بعد خیارشورها را هم خرد کنید و روی مواد بریزید.

سالاد الویه یکی از انواع سالادهای خوشمزه و ساده کشور روسیه است که به دلیل طعم خوبش در…

مرحله دهم

حالا برای درست کردن سس پاستا در یک ظرف ماست چکیده و سس مایونز را با هم مخلوط کنید و نمک و فلفل سیاه را هم روی آن بریزید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله یازدهم

بعد پوست یک حبه سیر را بگیرید و آن را بشورید و با رنده ریز، رنده کنید و بعد به سس اضافه کنید و هم بزنید تا عطر و طعم سیر کاملا به خورد سس برود.

نکته: با سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری آب لیموی ترش را هم به سس اضافه کنید.

مرحله دوازدهم

سپس سس آماده را به ترکیب پاستا اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید و بعد به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا عطر و طعم‌ مواد به خورد هم رود و سالاد خوب جا بیفتد.

سالاد یکی از مواد غذایی است که در کنار غذای اصلی یا به عنوان یک وعده غذای سبک سرو می شود.

مرحله سیزدهم

بعد از آن سالاد فتوچینی را در ظرف مناسب بکشید و مقداری خرده‌های گردو روی آن بریزید و به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی سرو کنید.