آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه/سالاد انار و مرغ

تا حالا سالاد انار و مرغ درست کردی ؟/ بیا اینجوری که میگم این سالاد خوشگل و خوشمزه رو درست کن تا همه کیف کنن

16:42 - 1401/12/06
سالادها همیشه پای ثابت میز پذیرایی در مهمانی ها هستند و یک سالاد خوشمزه همیشه طرفداران خود را دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد انار و مرغ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا نصف بسته
سینه مرغ پخته شده ۱ عدد
شوید و جعفری ۳ قاشق غذا خوری
زیتون خرد شده ۳ قاشق غذا خوری
انار دانه شده ۱/۲ لیوان
قارچ ۴ عدد
خیارشور ۲ عدد

ذرت ۳ قاشق غذا خوری
ماست چکیده یا سس مایونز ۴ قاشق غذا خوری
اسفناج برای تزئین به مقدار لازم
پودر سیر، نمک و فلفل سیاه به میزان کافی

طرز تهیه سالاد انار و مرغ

مرحله اول

برای درست کردن سالاد انار و مرغ در ابتدا سینه مرغ را در ظرفی قرار می دهیم و آب می ریزیم و به آن یک پیاز ۴ قاچ شده و ۲ حبه سیر را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه می افزاییم.

مرحله دوم

ظرف را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا با شعله متوسط مرغ کاملا بپزد پیاز کمک می کند بوی زهم مرغ از بین برود بعد از پخت از قابلمه خارج می کنیم از آب مرغ برای سوپ استفاده کنید.

سالاد انار یک سالاد خوشمزه و خوش آب و رنگ است زیرا ترکیب سبز زیتون و قرمر انار در کنار هم یک تابلوی نقاشی زیبا در بشقاب شما خواهد ساخت.

مرحله سوم

سینه مرغ را به قطعات کوچک برش دهید می توانید سینه مرغ را به جای آبپز، گریل نمایید در این حالت استخوان مرغ را جدا کرده و گوشت آن را با بیفتک کوب می کوبیم و نمک و فلفل به همراه آبلیمو زده و در تابه گریل می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله انار را بشویید و با کارد برش زده و دانه کنید انار را بعد از برش برگردانید روی دست خود و با قاشق چوبی روی آن بزنید تا دانه های انار به راحتی و سرعت خارج شوند.

تا حالا سالاد انار و مرغ درست کردی ؟/ بیا اینجوری که میگم این سالاد خوشگل و خوشمزه  رو درست کن تا همه کیف کنن13

مرحله پنجم

خیارشور را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و ریز خرد کنید سپس جعفری های شسته و خشک شده را نیز خرد نمایید در ادامه زیتون ها را نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

قارچ ها را بعد از شستن در آب جوش بریزید و مقداری آبلیمو به آن بیافزایید و برای ۵ دقیقه اجازه دهید در آب پخته و بلانچ شود سپس آبکش کنید و صبر کنید تا خنک شود و روی تخته اسلایس نمایید.

مرحله هفتم

قابلمه مناسبی را از آب پر می کنیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا به جوش بیاید به آن نمک و زردچوبه به همراه روغن اضافه کنید وقتی به جوش آمد پاستا را می افزاییم.

سالاد انار یکی از سالاد های خوشمزه و فصلی است که بسیار محبوب می باشد و با یک بار امتحان پایه ثابت سفره های شما می شود.

مرحله هشتم

وقتی پاستا نرم شد می توانید با قاشق یکی از آن ها را از وسط نصف کنید تا از پختن آن ها مطمئن شوید سپس آن را آبکش می کنیم و در یک کاسه می ریزیم و مرغ را به همراه مواد خرد شده می افزاییم.

مرحله نهم

ادویه را به سالاد اضافه می کنیم و همه مواد را کاملا مخلوط می نماییم در انتها ماست چکیده را افزوده و مخلوط می کنیم و ظرف سالاد را یک ساعت در یخچال می گذاریم تا مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله دهم

بعد از یک ساعت سالاد ما آماده سرو است در ظرف مخصوص بریزید و با اسفناج تزیین نمایید و در کنار غذای خود سرو کنید و از خوردن آن در کنار خانواده نهایت لذت را ببریید. نوش جان.