شیرینی شاه پسند/طرز تهیه شیرینی خوشگل و خوشمزه گل مینا

تا حالا شیرینی خوشمزه و خیره کننده گل مینا درست کردی ؟/بیا تا بگم این شیرنی دیوانه کننده و رنگین کمان پر طرفدار رو چطوری باید درست کنی+ عکس

18:08 - 1401/11/28
شیرینی گل مینا از شیرینی های خوشمزه و خانگی است که در روزهای عید نوروز برای پذیرایی از مهمان ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی گل مینا خوشمزه و خانگی به روش بازاری در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای شیرینی
آرد ۱۷۰ گرم
کره ۷۰ گرم
پودر قند ۵۰ گرم

تخم مرغ ۱ عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی گل مینا

مرحله اول

برای درست کردن شیرینی گل مینا در ابتدا باید تمام مواد اولیه شیرینی را در محیط آشپزخانه بگذارید تا هم دما شوند سپس کره را با پودر قند و وانیل در ظرفی می ریزیم و با دور تند همزن می زنیم این کار را تا جایی ادامه می دهیم که مایه شیرینی کرم رنگ، سبک و حجیم شود.

مرحله دوم

به خاطر داشته باشید که در زمان هم زدن با لیسک دورگیری کنید تا تمام مواد کاملا با هم مخلوط شوند در ادامه تخم مرغ را به مایه شیرینی می افزاییم و هم می زنیم تا یکدست شود و آرد را کم کم به مایه اضافه می کنیم. شیرینی قطاب یک شیرینی اصیل و قدیمی ایرانی است که به شهر زیبای یزد بر می گردد که بسیار ساده می توانید با مواد متنوعی در خانه درست کنید و لذت ببرید

مرحله سوم

هم می زنیم تا دانه های آرد در مایه باز شود و گوله گوله نشود و در انتها خمیر جمع شود این کار را با لیسک انجام دهید و خمیر را اصلا با دست ورز ندهید شیرینی های که کره دارند اگر ورز دهید به روغن می افتند و در زمان پخت ترک دار و سفت می شوند.

مرحله چهارم

خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم و به یکی پودر کاکائو می افزاییم و دیگری را ساده می گذاریم هر کدام را جداگانه در پلاستیک می پیجیم و در یخچال برای نیم ساعت استراحت می دهیم در این فاصله فر را با دمای ۱۷۵ روشن می کنیم تا گرم شود.

تا حالا شیرینی خوشمزه و خیره کننده گل مینا درست کردی ؟/بیا تا بگم این شیرنی دیوانه کننده و رنگین کمان پر طرفدار رو چطوری باید درست کنی+ عکس 3

مرحله پنجم

خمیر را بین دو پلاستیک قرار می دهیم و با وردنه باز می کنیم نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم، با قالب گل مینا در دو سایز خمیر را قالب می زنیم گل کوچکتر را وسط گل بزرگتر می گذاریم و در سینی فر که کاغذ روغنی انداخته ایم می چینیم.

مرحله ششم

سینی را برای نیم ساعت داخل یخچال می گذاریم بعد از این زمان از یخچال بیرون آورده و داخل فر قرار می دهیم تا برای ۲۰ الی ۲۵ دقیقه پخته شود و قسمت زیر شیرینی کمی تغییر رنگ دهد سپس از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

وقتی شیرینی از داغی افتاد از روی سینی برمی داریم باید شیرینی خنک شده باشد تا نشکند و در ظرف سرو بچینید برای پذیرایی از مهمانان در کنار یک نوشیدنی گرم سرو نمایید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.